13.9 C
Athens
Τρίτη, 21 Μαρτίου, 2023

Τα brands που λατρεύει να αντιγράφει το ψηφιακό έγκλημα

Στο στόχαστρο του ψηφιακού εγκλήματος παραμένουν τα δημοφιλή εμπορικά σήματα, με τους επιτήδειους να μιμούνται τα brands στην προσπάθειά τους να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες ή διαπιστευτήρια πληρωμών ατόμων. Ενώ το LinkedIn ήταν το εμπορικό σήμα που αποτέλεσε την πιο συχνά μιμούμενη μάρκα τόσο το πρώτο όσο και το δεύτερο τρίμηνο του 2022, η μεταφορική εταιρεία DHL κατέλαβε την πρώτη θέση το τρίτο τρίμηνο.

Η DHL αντιπροσώπευε το 22% όλων των προσπαθειών phishing παγκοσμίως, με τη Microsoft να βρίσκεται στη δεύτερη θέση (16%) και το LinkedIn να πέφτει στην τρίτη, αποτελώντας μόλις το 11% των κρουσμάτων απάτης, σε σύγκριση με το 52% το Q1 και το 45% το Q2. O κλάδος των μεταφορών είναι ένας από τους κορυφαίους κλάδους για το brand phishing, δεύτερος μετά την τεχνολογία.

«Η αύξηση της DHL θα μπορούσε να οφείλεται εν μέρει σε μια μεγάλη παγκόσμια απάτη και επίθεση phishing για την οποία προειδοποίησε ο γίγαντας των logistics λίγες ημέρες πριν από την έναρξη του τριμήνου. Το Instagram εμφανίστηκε στην πρώτη δεκάδα της λίστας για πρώτη φορά αυτό το τρίμηνο, μετά από μια εκστρατεία phishing που σχετιζόταν με το “μπλε σήμα” και αναφέρθηκε τον Σεπτέμβριο» σχολιάζει το Q3 Brand Phishing Report της Check Point Research, το οποίο εντοπίζει τις κορυφαίες μάρκες, που μιμήθηκαν οι χάκερς σε προσπάθειες να παρασύρουν τους χρήστες να δώσουν προσωπικά δεδομένα.

Τα αγαπημένα brands

Οι δέκα κορυφαίες μάρκες phishing το 3ο τρίμηνο του 2022 ήταν: DHL (σχετίζεται με το 22% όλων των επιθέσεων phishing παγκοσμίως), Microsoft (16%), LinkedIn (11%), Google (6%), Netflix (5%), WeTransfer (5%), Walmart (5%), Whatsapp (4%), HSBC (4%) και Instagram (3%).   

«Όπως πάντα, ενθαρρύνουμε τους χρήστες να είναι προσεκτικοί όταν αποκαλύπτουν προσωπικά δεδομένα και διαπιστευτήρια σε επαγγελματικές εφαρμογές ή ιστότοπους και να σκέφτονται δύο φορές πριν ανοίξουν συνημμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή συνδέσμους, ιδίως μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ισχυρίζονται ότι προέρχονται από εταιρείες όπως η DHL, η Microsoft ή το LinkedIn, καθώς είναι πιο πιθανό να είναι πλαστοπροσωπία» αναφέρει η εταιρεία.

Οι επιθέσεις phishing

Το phishing είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος κοινωνικής μηχανικής, ο οποίος είναι ένας γενικός όρος που περιγράφει τις προσπάθειες χειραγώγησης ή εξαπάτησης των χρηστών. Είναι ένας ολοένα και πιο συνηθισμένος φορέας απειλής που χρησιμοποιείται στα περισσότερα περιστατικά ασφαλείας.

«Το τρίτο τρίμηνο είδαμε μια δραματική μείωση του αριθμού των προσπαθειών phishing που σχετίζονται με το LinkedIn, γεγονός που μας υπενθυμίζει ότι οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου συχνά αλλάζουν την τακτική τους για να αυξήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας τους» σχολιάζει η εταιρεία.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Στρατηγική συμφωνία του Όμιλου ANTENNA και της Fairfax για το 15% του ΑΝΤ1+

Ο Όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ προχώρησε σε μια σημαντική επιχειρηματική κίνηση και με μεγάλη ικανοποίηση ανακοινώνει ότι η Fairfax Financial Holdings Limited (Fairfax), ένα από τα...

ΤΑΙΠΕΔ: Υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας με τη Grimaldi

Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι σήμερα, Τρίτη, 21 Μαρτίου 2023, πραγματοποιήθηκε η υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών για την απόκτηση πλειοψηφικής...

5G Ventures: Μνημόνιο συνεργασίας με το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο

Υπογράφηκε τη Δευτέρα 20 Μαρτίου μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της «ΘΕΚ Α.Ε.» (Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο) και της «Συμμετοχές 5G Α.Ε.» για τη διερεύνηση της προοπτικής...

H Εθνική Ελλάδας και όλοι οι αγώνες για τα προκριματικά του UEFA Euro 2024 στο Novasports!

Ο δρόμος της Εθνικής μας ομάδας ποδοσφαίρου και όλων των ευρωπαϊκών χωρών μελών της UEFA για την τελική φάση του Euro 2024 περνάει από...

Νέα σειρά στη NOVA: Το ψυχολογικό θρίλερ «Without Sin» έρχεται να καθηλώσει

Οι Πέμπτες στη NOVA αποκτούν αγωνία, δράση και μυστήριο με τη νέα σειρά «Without Sin»! Από την Πέμπτη 23 Μαρτίου και κάθε Πέμπτη στις...