15.4 C
Athens
Σάββατο, 26 Νοεμβρίου, 2022

Τα brands που λατρεύει να αντιγράφει το ψηφιακό έγκλημα

Στο στόχαστρο του ψηφιακού εγκλήματος παραμένουν τα δημοφιλή εμπορικά σήματα, με τους επιτήδειους να μιμούνται τα brands στην προσπάθειά τους να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες ή διαπιστευτήρια πληρωμών ατόμων. Ενώ το LinkedIn ήταν το εμπορικό σήμα που αποτέλεσε την πιο συχνά μιμούμενη μάρκα τόσο το πρώτο όσο και το δεύτερο τρίμηνο του 2022, η μεταφορική εταιρεία DHL κατέλαβε την πρώτη θέση το τρίτο τρίμηνο.

Η DHL αντιπροσώπευε το 22% όλων των προσπαθειών phishing παγκοσμίως, με τη Microsoft να βρίσκεται στη δεύτερη θέση (16%) και το LinkedIn να πέφτει στην τρίτη, αποτελώντας μόλις το 11% των κρουσμάτων απάτης, σε σύγκριση με το 52% το Q1 και το 45% το Q2. O κλάδος των μεταφορών είναι ένας από τους κορυφαίους κλάδους για το brand phishing, δεύτερος μετά την τεχνολογία.

«Η αύξηση της DHL θα μπορούσε να οφείλεται εν μέρει σε μια μεγάλη παγκόσμια απάτη και επίθεση phishing για την οποία προειδοποίησε ο γίγαντας των logistics λίγες ημέρες πριν από την έναρξη του τριμήνου. Το Instagram εμφανίστηκε στην πρώτη δεκάδα της λίστας για πρώτη φορά αυτό το τρίμηνο, μετά από μια εκστρατεία phishing που σχετιζόταν με το “μπλε σήμα” και αναφέρθηκε τον Σεπτέμβριο» σχολιάζει το Q3 Brand Phishing Report της Check Point Research, το οποίο εντοπίζει τις κορυφαίες μάρκες, που μιμήθηκαν οι χάκερς σε προσπάθειες να παρασύρουν τους χρήστες να δώσουν προσωπικά δεδομένα.

Τα αγαπημένα brands

Οι δέκα κορυφαίες μάρκες phishing το 3ο τρίμηνο του 2022 ήταν: DHL (σχετίζεται με το 22% όλων των επιθέσεων phishing παγκοσμίως), Microsoft (16%), LinkedIn (11%), Google (6%), Netflix (5%), WeTransfer (5%), Walmart (5%), Whatsapp (4%), HSBC (4%) και Instagram (3%).   

«Όπως πάντα, ενθαρρύνουμε τους χρήστες να είναι προσεκτικοί όταν αποκαλύπτουν προσωπικά δεδομένα και διαπιστευτήρια σε επαγγελματικές εφαρμογές ή ιστότοπους και να σκέφτονται δύο φορές πριν ανοίξουν συνημμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή συνδέσμους, ιδίως μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ισχυρίζονται ότι προέρχονται από εταιρείες όπως η DHL, η Microsoft ή το LinkedIn, καθώς είναι πιο πιθανό να είναι πλαστοπροσωπία» αναφέρει η εταιρεία.

Οι επιθέσεις phishing

Το phishing είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος κοινωνικής μηχανικής, ο οποίος είναι ένας γενικός όρος που περιγράφει τις προσπάθειες χειραγώγησης ή εξαπάτησης των χρηστών. Είναι ένας ολοένα και πιο συνηθισμένος φορέας απειλής που χρησιμοποιείται στα περισσότερα περιστατικά ασφαλείας.

«Το τρίτο τρίμηνο είδαμε μια δραματική μείωση του αριθμού των προσπαθειών phishing που σχετίζονται με το LinkedIn, γεγονός που μας υπενθυμίζει ότι οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου συχνά αλλάζουν την τακτική τους για να αυξήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας τους» σχολιάζει η εταιρεία.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

LG UltraGear 48GQ900: η καλύτερη OLED gaming οθόνη για καθηλωτικό παιχνίδι

Συγκλονιστική ταχύτητα και εξαιρετική ευκρίνεια  Το επαγγελματικό τμήμα Business Solutions της LG Electronics (LG) παρουσιάζει την νέα gaming UltraGear™ οθόνη (μοντέλο 48GQ900-B), την πρώτη OLED...

Πρώτη πιλοτική εφαρμογή εποπτείας ασφάλειας υδατοδρομίου στην Ελλάδα με την χρήση Drone

Την Δευτέρα 22 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του Διοικητή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ),  Δρ. Τσίτουρα Χρήστου με παρουσία του κου Διαμαντάκου Κωνσταντίνου, προϊσταμένου...

SoftOne: Το SHOPRANOS είναι η πιο σύγχρονη και οικονομική Β2Β eCommerce λύση

Η SoftOne, ηγέτης στην αγορά επιχειρηματικού λογισμικού και cloud εφαρμογών, παρουσίασε  το SHOPRANOS, την πιο σύγχρονη και οικονομική λύση για τη δημιουργία καταστήματος Β2Β...

Suzuki Clean Ocean Project: Δραστηριότητες εθελοντισμού από την Suzuki Marine για καθαρές θάλασσες και ακτές

Τα τελευταία χρόνια, τα θαλάσσια απορρίμματα πλαστικών αποτελούν  ένα σημαντικό περιβαλλοντικό ζήτημα, καθώς μια τεράστια ποσότητα τέτοιων αποβλήτων που δεν έχουν συλλεχθεί, εξακολουθούν να...

BOX: Χιλιάδες προσφορές και για «ποδοσφαιρικές» παραγγελίες

Παρέα με το ΒΟΧ μπορούν οι καταναλωτές να παρακολουθήσουν τις μεγάλες ποδοσφαιρικές αναμετρήσεις σε κορυφαίες διοργανώσεις, παραγγέλνοντας το αγαπημένο τους φαγητό μέσα από μια...