24.5 C
Athens
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024

Νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για την καλύτερη προστασία των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων

Νέοι κανόνες για την ασφάλιση οχημάτων τίθενται σε εφαρμογή από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αποσκοπώντας στην καλύτερη προστασία των πολιτών και την ισότιμη αντιμετώπισή τους όσον αφορά ατυχήματα και κατά την επιλογή του προγράμματος ασφάλισής τους.

Η νομοθεσία προστατεύει τα θύματα ατυχημάτων ανεξάρτητα από το αν αυτά συμβαίνουν στη χώρα διαμονής τους ή αλλού εντός ΕΕ. Οι νέοι κανόνες, που εγκρίθηκαν με 689 ψήφους υπέρ, 3 κατά και 4 αποχές, αποσκοπούν στην κάλυψη των κενών και στη βελτίωση της ισχύουσας οδηγίας για την ασφάλιση οχημάτων.

Τι γίνεται σε περίπτωση πτώχευσης της ασφαλιστικής

Οι διαπραγματευτές του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, οι οποίοι έφτασαν σε προσωρινή συμφωνία στις 22 Ιουνίου, μερίμνησαν ώστε τα άτομα που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα να αποζημιώνονται ακόμη και σε περίπτωση πτώχευσης της ασφαλιστικής εταιρείας. Επιπλέον, ένα εναρμονισμένο σε επίπεδο ΕΕ «ιστορικό αξιώσεων» θα αποτρέπει τις διακρίσεις όταν ένας ασφαλισμένος μετακινείται από ένα κράτος μέλος της ΕΕ σε άλλο. Οι πολίτες θα είναι επίσης σε θέση να συγκρίνουν ευκολότερα τις τιμές και την κάλυψη που προσφέρουν οι διάφοροι πάροχοι, χάρη σε νέα, δωρεάν και ανεξάρτητα εργαλεία σύγκρισης τιμών.

Προστασία των θυμάτων ακόμη και αν η ασφαλιστική πτωχεύσει

Προκειμένου να εξασφαλιστεί το ίδιο ελάχιστο επίπεδο προστασίας για τα θύματα, το αναθεωρημένο κείμενο εναρμονίζει τα υποχρεωτικά ελάχιστα ποσά κάλυψης σε ολόκληρη την ΕΕ, με την επιφύλαξη τυχόν υψηλότερων εγγυήσεων που μπορούν να ορίσουν τα κράτη μέλη.

  • Για σωματικές βλάβες: 6.450.000 ευρώ για κάθε ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των ζημιωθέντων ή 1.300.000 ευρώ για κάθε ζημιωθέντα.
  • Για υλικές ζημίες, 1.300.000 ευρώ ανά ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των ζημιωθέντων.

Αποκλείουν τα οχήματα που κινούνται με ταχύτητα χαμηλότερη από 14 km/h

Για να αποφευχθεί η υπερβολική ρύθμιση, οι τροποποιημένοι κανόνες αποκλείουν τα οχήματα που κινούνται με ταχύτητα χαμηλότερη από 14 km/h, επιτρέπουν να εξαιρεθούν από τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις τα μη οδικά οχήματα (όπως οι τα οχήματα κηπουρικής και τα σκούτερ κινητικότητας) και τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Εξαιρούνται επίσης από την οδηγία τα οχήματα που προορίζονται αποκλειστικά για μηχανοκίνητα αθλήματα.

Eξαιρούνται τα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα αγωνιστικά οχήματα

Η Dita Charanzová (Renew Europe, Τσεχία), εισηγήτρια της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών, δήλωσε: «Σήμερα είναι μια καλή ημέρα για όλους τους χρήστες οχημάτων στην Ευρώπη και για όσους δυστυχώς τραυματίζονται σε ατυχήματα. Εάν η ασφαλιστική σας εταιρεία πτωχεύσει, θα είστε προστατευμένοι. Ένα εναρμονισμένο ιστορικό αξιώσεων θα δώσει τέλος στις διακρίσεις εις βάρος καλών οδηγών στην ΕΕ. Προστατεύσαμε τη χρήση των ηλεκτρικών ποδηλάτων, επιβεβαιώνοντας ότι δεν απαιτείται ευρωπαϊκή ασφάλιση. Δώσαμε τέλος στην αβεβαιότητα γύρω από τα ευρωπαϊκά αγωνιστικά οχήματα, τα οποία μπορούν να συνεχίσουν να αγωνίζονται χωρίς να υπάρχουν ανέφικτες ασφαλιστικές απαιτήσεις. Πρόκειται για συγκεκριμένα παραδείγματα μιας Ευρώπης που λειτουργεί για τους πολίτες της».

Επόμενα βήματα

Η νομοθεσία θα πρέπει να εγκριθεί επίσημα από το Συμβούλιο στο πλαίσιο της διαδικασίας συναπόφασης, και να δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. Στη συνέχεια, τα κράτη μέλη θα έχουν στη διάθεσή τους 24 μήνες για να μεταφέρουν την τροποποιημένη οδηγία στο εθνικό τους δίκαιο.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

HPE: Η επόμενη γενιά διαχείρισης δεδομένων με software-defined storage και automation που στηρίζεται στο ΑΙ

Η Hewlett Packard Enterprise ανακοίνωσε νέες λύσεις, διαθέσιμες στην πλατφόρμα HPE GreenLake cloud, που έχουν ως στόχο να απλοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο...

ΤΑΙΠΕΔ: Εκκίνηση διαγωνισμού για την ανάπτυξη Επιχειρηματικού Πάρκου στον Δήμο Φυλής

Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει την έναρξη του δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, για την ανάπτυξη του Επιχειρηματικού...

Aναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός»

Στην αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εργαζομένων σε σύγχρονους τεχνολογικούς τομείς στοχεύει η νέα πρόσκληση του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με...

Πάνω από 1 δισ. ευρώ έσοδα για τη Vodafone Ελλάδας σε ετήσια βάση

Ιδιαίτερα θετικά ήταν τα αποτελέσματα της Vodafone Ελλάδας κατά το οικονομικό έτος 2023-2024 που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2024), με τα έσοδα να σημειώνουν...

Όμιλος SOFTONE και Euronet: Στρατηγική συμφωνία για την αποδοχή ηλεκτρονικών πληρωμών

Ο Όμιλος SOFTONE, ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους cloud-based λύσεων επιχειρηματικού λογισμικού στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη, ανακοινώνει τη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας με...