15.4 C
Athens
Σάββατο, 26 Νοεμβρίου, 2022

Τα επόμενα βήματα του ψηφιακού μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ: Ρομπότ, drones και ψηφιακός ταχυδρόμος

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου 

Επέκταση της χρήσης ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης, drones, smart lockers και ψηφιακός ταχυδρόμος είναι οι επόμενες κινήσεις των Ελληνικών Ταχυδρομείων προς το ψηφιακό αύριο.

Το σύνολο των δράσεων θα παρουσιαστεί στο περίπτερο των ΕΛΤΑ στην ΔΕΘ το οποίο θα έχει ψηφιακή υπογραφή και θα μεταφέρει τον επισκέπτη στην επόμενη ημέρα των ταχυμεταφορών στην χώρα μας.

Στο  πλαίσιο αυτό, την επόμενη Παρασκευή τα ΕΛΤΑ εγκαινιάζουν την επέκταση των mini robots και στο Κέντρο Διαλογής της Θεσσαλονίκης. Αυτή τη στιγμή το Κέντρο Διαλογής στο Κρυονέρι Αττικής διαθέτει 125 ρομπότ και  εξυπηρετούν πλέον 7.000 δέματα την ώρα ή 165.000 δέματα την ημέρα.

Τα ρομποτάκια στην Θεσσαλονίκη

Τα ρομποτάκια έχουν ήδη εγκατασταθεί στο Κέντρο Διαλογής του Ωραιοκάστρου και θα είναι πλήρως επιχειρησιακά τις ημέρες της ΔΕΘ, αλλάζοντας όλα όσα ξέραμε για τη διαλογή και συμβάλλοντας στη δραστική εξυπηρέτηση της Βορείου Ελλάδας, τόσο για τους πολίτες, όσο και για τις επιχειρησεις.

Πρόκειται για μία εγκατάσταση που περιλαμβάνει 45 mini robots, τα οποία λειτουργούν με τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης. Την πρώτη της κατηγορίας της σε όλη της Ευρώπη και μία από τις λίγες στον κόσμο!

Τα 45 mini robots του Ωραιοκάστρου, έχουν ταχύτητα διαχείρισης περίπου 3.000 δεμάτων την ώρα. Κινούνται πάνω σε μία «έξυπνη πίστα» και καθοδηγούνται  από τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, χωρίς το παραμικρό σφάλμα. Η τεχνολογία τους επιτρέπει να μεταφέρουν από έναν απλό φάκελο, μέχρι ένα δέμα βάρους 10 κιλών, να τα ζυγίσουν αυτόματα και να τα στείλουν με απόλυτη ακρίβεια στον σάκο του παραλήπτη για άμεση αποστολή, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα  120 ταχυδρομικούς κωδικούς.

Ψηφιακός ταχυδρόμος

Ο ψηφιακός ταχυδρόμος περιλαμβάνει την παροχή κινητών συσκευών με ειδικό λογισμικό. Θα επιτρέπει στους ταχυδρόμους να παρέχουν υφιστάμενες και νέες υπηρεσίες, όπως συλλογή πληρωμών, έκδοση αποδείξεων παράδοσης, εκτύπωση καρτών ειδοποίησης και άλλα, στοχεύοντας στην αισθητή ενδυνάμωση της παράδοσης στον τελικό αποδέκτη, το λεγόμενο last mile delivery.

Ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος, περιλαμβάνει, τον ανθρώπινο παράγοντα, εφοδιασμένο με λογισμικό και συσκευές οι οποίες συνεργάζονται με τα ταχυδρομικά συστήματα υποστήριξης και θα δίνουν τη δυνατότητα στους ταχυδρόμους ή τους διανομείς να εκτελούν την καθημερινή δραστηριότητά τους με σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες.

Έτσι, ταχυδρόμοι και διανομείς θα είναι εφοδιασμένοι με συσκευές PDA ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμών POS (tap & pay), οι οποίες θα επικοινωνούν με την mobile εφαρμογή του πελάτη για ανέπαφες αποστολές. Με τον τρόπο, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, θα μπορούν να εισπράττουν, να πληρώνουν, ή να αντιπαραβάλλουν οποιαδήποτε παραγγελία, λογαριασμό, ή υπηρεσία.

Για τους πελάτες η ίδια mobile εφαρμογή θα προσφέρει real-time ενημέρωση για κάθε διακίνηση, με έξυπνο σύστημα σκαναρίσματος και αναγνώριση εικόνας για την πραγματοποίηση όλων των δυνατών συναλλαγών. Για τις παραλαβές θα συνδυάζεται με ηχητική ή και αναδυόμενη ειδοποίηση για αλλαγές στο δρομολόγιο, ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη παρακολούθηση, ενώ θα δείχνει σε πραγματικό χρόνο το στίγμα του διανομέα.

Smart lockers

Πριν το τέλος του 2022 τα ΕΛΤΑ θα έχουν τοποθετήσει τα πρώτα smart lockers, με την πρώτη παρουσίαση να γίνεται στην Διεθνή έκθεση Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με απόφαση του δ.σ. των ΕΛΤΑ το έργο «Εγκατάσταση συστημάτων Smart Lockers» ανατίθεται στην εταιρεία MELLON TECHNOLOGIES Α.Ε., σύμφωνα με την Προσφορά της (Τεχνική και Οικονομική), με συνολική τιμή προσφοράς 420.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%.

Πρόκειται για μία ακόμα υπηρεσία που έχει στόχο να μειώσει τις ουρές στα ταχυδρομεία και την οποία περιλαμβάνει ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ που βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα, εμπλουτίζοντας τις υποδομές της εταιρείας με αυτοματισμούς και αυξάνοντας τις υπηρεσίες που προσφέρει στον τελικό καταναλωτή.

Τα ντουλάπια αυτόματης παραλαβής (Smart Lockers), θα επεκτείνουν την δυνατότητα εξυπηρέτησης σε 24ωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα. Τα ψηφιακά καταστήματα 24ωρης λειτουργίας, θα αρχίσουν να τοποθετούνται σε καταστήματα των ΕΛΤΑ και σε άλλα πολυσύχναστα σημεία της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Στόχος είναι βέβαια είναι να επεκταθούν και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, ούτως ώστε ο πελάτης να μπορεί να παραδίδει και να παραλαμβάνει την αλληλογραφία ή το δέμα του 24 ώρες το 24ώρο με την χρήση ενός ειδικού κωδικού που θα λαμβάνει μέσω της εφαρμογής στο smartphone του.

Drones

Επιστολές, δέματα και φάρμακα θα μπορούν να φτάνουν με drones μέσα σε λίγες ώρες από την αποστολή τους σε απομακρυσμένες και δύσβατες περιοχές, εξυπηρετώντας πολίτες που μέχρι σήμερα λαμβάνουν αλληλογραφία με σημαντικές καθυστερήσεις.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ αλλά και το νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τίτλο «Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις» δίνουν νέες δυνατότητες στις ταχυμεταφορές, αλλάζοντας την κλασική μεταφορά μέσω ταχυδρόμου που γνωρίζουμε σήμερα.

Στο πλαίσιο αυτό, τα ΕΛΤΑ προχωρούν στην αξιοποίηση των drones για τη διανομή αλληλογραφίας, μικροδεμάτων, αλλά και φαρμάκων σε απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες περιοχές, αλλά και σε άλλες χρήσεις σε αστικές περιοχές. Η νέα αυτή υπηρεσία αναμένεται να δώσει λύσεις ιδιαίτερα σε καταστάσεις όπου υπάρχει ένα πραγματικά επείγον περιστατικό.

Ήδη τα ΕΛΤΑ εξετάζουν τη συνεργασία τους με μεγάλο όμιλο του εξωτερικού. Στόχος της διοίκησης είναι να καταγράψουν όλο το εύρος των πιθανών εφαρμογών της χρήσης drones και να προχωρήσουν σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα τους αμέσως επόμενους μήνες.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

LG UltraGear 48GQ900: η καλύτερη OLED gaming οθόνη για καθηλωτικό παιχνίδι

Συγκλονιστική ταχύτητα και εξαιρετική ευκρίνεια  Το επαγγελματικό τμήμα Business Solutions της LG Electronics (LG) παρουσιάζει την νέα gaming UltraGear™ οθόνη (μοντέλο 48GQ900-B), την πρώτη OLED...

Πρώτη πιλοτική εφαρμογή εποπτείας ασφάλειας υδατοδρομίου στην Ελλάδα με την χρήση Drone

Την Δευτέρα 22 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του Διοικητή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ),  Δρ. Τσίτουρα Χρήστου με παρουσία του κου Διαμαντάκου Κωνσταντίνου, προϊσταμένου...

SoftOne: Το SHOPRANOS είναι η πιο σύγχρονη και οικονομική Β2Β eCommerce λύση

Η SoftOne, ηγέτης στην αγορά επιχειρηματικού λογισμικού και cloud εφαρμογών, παρουσίασε  το SHOPRANOS, την πιο σύγχρονη και οικονομική λύση για τη δημιουργία καταστήματος Β2Β...

Suzuki Clean Ocean Project: Δραστηριότητες εθελοντισμού από την Suzuki Marine για καθαρές θάλασσες και ακτές

Τα τελευταία χρόνια, τα θαλάσσια απορρίμματα πλαστικών αποτελούν  ένα σημαντικό περιβαλλοντικό ζήτημα, καθώς μια τεράστια ποσότητα τέτοιων αποβλήτων που δεν έχουν συλλεχθεί, εξακολουθούν να...

BOX: Χιλιάδες προσφορές και για «ποδοσφαιρικές» παραγγελίες

Παρέα με το ΒΟΧ μπορούν οι καταναλωτές να παρακολουθήσουν τις μεγάλες ποδοσφαιρικές αναμετρήσεις σε κορυφαίες διοργανώσεις, παραγγέλνοντας το αγαπημένο τους φαγητό μέσα από μια...