21 C
Athens
Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024

Πληροφορική-Telecoms: Δεν αναστέλλουν τα επενδυτικά πλάνα παρά τον COVID-19

Η κρίση του COVID-19 αναγκάζει πολλές επιχειρήσεις να αναστείλουν ή να μεταθέσουν χρονικά τα επενδυτικά πλάνα τους. Τον κανόνα αυτό φαίνεται να μην ακολουθούν τουλάχιστον όχι πιστά οι εταιρείες της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών.

Οι επιχειρήσεις των δύο κλάδων, μέχρι στιγμής, δεν υποστέλλουν την επενδυτική τους σημαία, κινούμενες κόντρα στο γενικό αυτό κλίμα. Στον αντίποδα, περισσότερες από τις μισές εταιρείες στην Ελλάδα και συγκεκριμένα το 55,6% έχει αναστείλει ή σκοπεύει να αναστείλει τα επενδυτικά του πλάνα μέχρι τα τέλη του έτους.

Το μεγαλύτερο ποσοστό αναστολής εμφανίζει ο κλάδος του Τουρισμού (55%), ενώ ακολουθεί αυτός του Λιανικού Εμπορίου (37%). Πρόκειται για δύο κλάδους, που έχουν πληγεί ιδιαίτερα από τις συνέπειες της πανδημίας του νέου κορωνοϊού.

Αντίθετα, το μικρότερο ποσοστό αναστολής των επενδυτικών τους πλάνων παρουσιάζουν οι επιχειρήσεις Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (12%). Η στάση αυτή διαφοροποιεί τις επιχειρήσεις των δύο κλάδων από το γενικότερο κλίμα στην εγχώρια αγορά, όπου το 30,2% των εταιρειών έχει ήδη αναστείλει πλήρως το επενδυτικό του πλάνο. Στο μεταξύ, μία στις τέσσερις εταιρείες (25,4%) όλων των κλάδων απάντησε ότι θα το αναστείλει προσωρινά το 2020.

Αντίθετα, το 44% των εταιρειών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών απαντά ότι συνεχίζει να υλοποιεί κανονικά τον επενδυτικό του προγραμματισμό.

Αντοχές

 

Συνολικά οι εταιρείες Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα επιδεικνύουν ισχυρά αντισώματα έναντι της οικονομικής κρίσης που προκαλεί ο COVID-19, επιδεικνύουν. Σε σχέση με όλους τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας οι επιχειρήσεις των δύο τομέων αναμένουν το 2020 τη μικρότερη μείωση πωλήσεων. Μάλιστα, για το 2021 οι δύο κλάδοι προσβλέπουν σε θετικό πρόσημο σε επίπεδο κύκλο εργασιών.

Ειδικότερα, οι εταιρείες Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών εκτιμάται ότι θα κλείσουν τη χρήση του 2020 με συνολική μείωση πωλήσεων 1% έναντι του 2019. Για την επόμενη χρονιά αναμένουν ότι το πρόσημο θα είναι θετικό κατά 3%.

Στον αντίποδα, οι επιχειρήσεις του Τουρισμού στην Ελλάδα είναι εκείνες που θα υποστούν φέτος τη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων, η οποία θα είναι της τάξης του 66%. Ακολουθεί ο τομέας της Εστίασης με μείωση 38%.

Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει η πρωτογενής έρευνα της ICAP σε 1.513 επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια σε όλους τους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας. Στόχος της μελέτης είναι να καταγράψει τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στους επιμέρους κλάδους της ελληνικής οικονομίας.

Ψηφιακή επιτάχυνση

Οι εταιρείες Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών διαφοροποιούνται έναντι της συνολικής εικόνας που δίνουν οι υπόλοιποι κλάδοι της οικονομίας και σε ένα ακόμη σημείο. Η εξασφάλιση ρευστότητας και η συγκράτηση των δαπανών είναι για το σύνολο των επιχειρήσεων όλων των κλάδων οι δύο από τις σημαντικότερες ενέργειες, με σκοπό την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας.

Εξαίρεση, αποτελεί οι κλάδοι της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών. Σε αυτούς, τις πρώτες θέσεις κατέχει η ψηφιακή επιτάχυνση σε ποσοστό 71% και η ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Η ενέργεια αυτή επιλέχθηκε από τις 6 στις 10 επιχειρήσεις των δύο κλάδων, λόγω της εξειδίκευσης και της σχετικότητας των εταιρειών αυτών με το αντικείμενο εργασιών τους.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Trend Micro παρουσιάζει το Risk Report – Μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στην προληπτική κυβερνοασφάλεια

Η Trend Micro Incorporated, παγκόσμιος ηγέτης στην κυβερνοασφάλεια, δημοσίευσε την πολυαναμενόμενη έκθεση κυβερνοασφάλειας με τίτλο «Intercepting Impact». Η εν λόγω έκθεση τονίζει την αυξανόμενη...

Η United Group δημοσίευσε τον Απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2023

Η United Group, κορυφαίος πάροχος τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μητρική εταιρεία της Nova, κατέγραψε σημαντική πρόοδο όσον αφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη...

Κ. Νεμπής: 3 δισ. ευρώ πλάνο για να φτάσει ο ΟΤΕ στην κορυφή της Ευρώπης

Γράφει η Μαρία Μόσχου «Το νέο όραμα του ΟΤΕ είναι να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης και, χάρη...

Τι ζητούν οι επιβάτες ταξί: Apps, ευέλικτη τιμολόγηση και διαφάνεια τιμών

Το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα αποκαλυπτική έρευνα, η οποία αναδεικνύει σημαντικές πτυχές της δημόσιας συγκοινωνίας, ιδίως σχετικά με...

Απλά Ψηφιακά 149: Τα πλάνα της CityCorp (Χρ. Ραφτογιάννης), τα POS και οι ηλεκτρικές συσκευές

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της καλλιέργειας λαχανικών, βοτάνων και μικρών φρούτων κατ’ οίκον; Αυτά τα ενδιαφέροντα και την εξέλιξή της CityCrop από το 2015...