19.2 C
Athens
Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου, 2022

Κολλημένοι με το e-shopping οι Ευρωπαίοι, φανατικοί και οι Έλληνες

  • της Νατάσας Φραγκούλη 

Με το πληκτρολόγιο ανά χείρας για τις αγορές τους βρίσκονται εν μέσω πανδημικής κρίσης οι Ευρωπαίοι, με τους Έλληνες να ακολουθούν κατά πόδας την τάση του online shopping. Το 69% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου έκανε τουλάχιστον μία online αγορά το 2021 έναντι 59% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2020.

Η επίδοση αυτή κατατάσσει τους Έλληνες στην 19η θέση ανάμεσα στους κατοίκους των 27 κρατών-μελών, που επιδίδονται φανατικά στο e-shopping. Η Ελλάδα γενικά δεν απέχει πολύ από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, αφού το 2021 το 74% των Ευρωπαίων έκανε τουλάχιστον μια online αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών για ατομική χρήση.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat, οι Ολλανδοί είναι οι πιο ένθερμοι Ευρωπαίοι στις online αγορές, με το 94% των χρηστών του Διαδικτύου στη χώρα, ηλικίας 16 έως 74 ετών, να κάνει τουλάχιστον μία online αγορά το 2021.

Από κοντά ακολουθούν οι Δανοί με 92% και οι Σουηδοί με 89%. Αντίθετα, λιγότερο εξοικειωμένοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι οι Ρουμάνοι και οι Βούλγαροι, όπου μόνο το 44% και το 42%, αντίστοιχα, έκανε ηλεκτρονικές αγορές το 2021.

Φανατικοί του e-shopping 

Μεταξύ 2016 και 2021, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις ηλεκτρονικές αγορές στην ΕΕ καταγράφηκαν στην Τσεχία (+27 ποσοστιαίες μονάδες), τη Σλοβενία, την Ουγγαρία και τη Ρουμανία (+26 ποσοστιαίες μονάδες), καθώς και την Κροατία και τη Λιθουανία (+25 ποσοστιαίες μονάδες).

Συνολικά στην Ευρώπη τα ποσοστά των online αγοραστών αυξήθηκαν το 2021, αν και όχι με ρυθμό αντίστοιχο αυτού που είχαμε στην Ελλάδα. Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το ecommerce, οι διαδικτυακές αγορές στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 1 ποσοστιαία μονάδα σε σύγκριση με το 2020, όταν το 73% των χρηστών του Διαδικτύου έκανε online αγορές.

Πάντως σε μια πενταετία (μεταξύ 2016 και 2021) το ποσοστό των e-shoppers αυξήθηκε κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες (63% το 2016).

Παπούτσι από το eshop σου

«Οι αγορές στα φυσικά καταστήματα επηρεάστηκαν αρνητικά λόγω των περιοριστικών μέτρων, που επιβλήθηκαν από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, προκειμένου να αναχαιτιστεί η πανδημία. Την ίδια ώρα οι αλλαγές στις συνήθειες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών είχαν συνέπειες στο ηλεκτρονικό εμπόριο», αναφέρει η Eurostat.

Όσον αφορά τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αυτές ήταν το 2021 τα ρούχα (συμπεριλαμβανομένων των αθλητικών ενδυμάτων), τα παπούτσια και τα αξεσουάρ, όπου έγιναν online παραγγελίες από το 68% των αγοραστών.

Ακολούθησαν οι παραδόσεις από εστιατόρια, αλυσίδες γρήγορου φαγητού και υπηρεσίες catering (31%), τα έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (29%), τα καλλυντικά και προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (27%).

Επόμενη δημοφιλής κατηγορία αγορών για τους e-shoppers πανευρωπαϊκά ήταν τα έντυπα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες (25%), τα αθλητικά είδη (εκτός αθλητικών ενδυμάτων) (24%), οι υπολογιστές, tablet, κινητά τηλέφωνα και τα αξεσουάρ τους (23%) και παιδικά παιχνίδια ή είδη παιδικής φροντίδας (20%).

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η έλλειψη ταλέντων τρομάζει περισσότερο και από τον πληθωρισμό

  γράφει η Νατάσα Φραγκούλη   Σε ολοένα και μεγαλύτερη πρόκληση για τις επιχειρήσεις ανά τον κόσμο εξελίσσεται η εύρεση και διατήρηση του εργατικού δυναμικού, με τον...

27ο Θερινό Σχολείο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών

Στο πλαίσιο των Εκπαιδευτικών Δράσεων του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών διοργανώθηκε διαδικτυακά στις 1 και 2 Σεπτεμβρίου 2022 θερινό Σχολείο, με θέμα «Το Σύμπαν, και οι...

Ψηφιακά εργαλεία για μικρομεσαίες επιχειρήσεις από την COSMOTE με επιδότηση 90%

  -Η COSMOTE συμμετέχει στο πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» - Έως 31/10, οι αιτήσεις για...

AEGEAN: διακρίθηκε ως η «Καλύτερη Περιφερειακή Αεροπορική Εταιρεία στην Ευρώπη» στα Skytrax World Airline Awards

Για 11η συνεχή χρονιά και 12η συνολικά, ανακηρύσσεται πρώτη, στις προτιμήσεις των επιβατών Μια ακόμη σημαντική διάκριση έλαβε η AEGEAN στα φετινά 2022 Skytrax...

Εμβάθυνση της συνεργασίας ΣΕΒ & Junior Achievement Greece 

Για περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης κρίσιμων γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων για μαθητές και σπουδαστές Με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας εμβαθύνεται η σχέση μεταξύ του ΣΕΒ και...