18.6 C
Athens
Δευτέρα, 15 Απριλίου, 2024

Η πανδημία αλλάζει την άποψη των πολιτών για τα προσωπικά δεδομένα

 

Αλλαγές, οι οποίες δεν είναι άμεσα ορατές, αλλά σίγουρα είναι αρκετά ριζικές, φέρνει στη ζωή των πολιτών, παγκοσμίως, η υγειονομική κρίση του νέου κορωνοϊού. Μία από αυτές τις αλλαγές, που λογικά θα μας απασχολήσει όλους πολύ στο μέλλον, είναι η άποψη των πολιτών για την ιδιωτικότητα των δεδομένων τους.

Τα τελευταία δύο χρόνια, ομάδες της EY δημιουργούν μοντέλα μελλοντικών σεναρίων. Ένα από αυτά τα σενάρια βασιζόταν στον αντίκτυπο μιας υποθετικής παγκόσμιας πανδημίας και κατέδειξε ότι οι καταναλωτές θα υιοθετούσαν, ενδεχομένως, μια λιγότερο αυστηρή προσέγγιση απέναντι στην ιδιωτικότητα και την κοινή χρήση προσωπικών δεδομένων. Έρευνα της EY (Future Consumer Index), που διενεργήθηκε την περίοδο του lockdown, διαπιστώνει ότι σχεδόν ένας στους δύο καταναλωτές (54%) θα ήταν πιο πρόθυμος να μοιραστεί προσωπικά δεδομένα, εάν αυτό συνέβαλε στην παρακολούθηση της διάδοσης μίας μόλυνσης.

Η πανδημία του COVID-19 άλλαξε δραστικά τα δεδομένα παγκοσμίως, συμπαρασύροντας και τις καταναλωτικές συμπεριφορές. Επίσπευσε, έτσι, την έλευση του καταναλωτή του μέλλοντος, ο οποίος έχει πολύ διαφορετικές προτεραιότητες και άλλες προτιμήσεις, δρώντας σε ένα αμιγώς ψηφιακό περιβάλλον. Συνολικά, το 42% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι ο τρόπος με τον οποίο ψωνίζουν θα αλλάξει ριζικά, ως αποτέλεσμα της επιδημίας του COVID-19. Η κρίση του COVID-19 έχει αναδείξει τέσσερις νέες τάσεις καταναλωτικής συμπεριφοράς, σύμφωνα με τη νέα έρευνα της ΕΥ: “Cut deep”, “Stay calm, carry on”, “Save and stockpile” και “Hibernate and spend”.

 

Καταναλωτικά ήθη

Οι καταναλωτές της ομάδας “Cut deep” (27,3%) έχουν περιορίσει τις δαπάνες τους σε όλες τις κατηγορίες δαπανών, υπό το βάρος των επιπτώσεων της πανδημίας στην απασχόληση. Αντίθετα, όσοι ανήκουν στην ομάδα “Stay calm, carry on” εξακολουθούν να ξοδεύουν κανονικά (26,2%).

Η μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών, η οποία διακατέχεται από απαισιοδοξία για το μέλλον, κατατάσσεται στην κατηγορία “Save and stockpile” (35,1%), ενώ η τελευταία ομάδα, “Hibernate and spend” (11,4), ξοδεύει περισσότερα.

Αυτές οι τέσσερις κατηγορίες, αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο η συμπεριφορά των καταναλωτών μπορεί να σχετίζεται με την ηλικιακή τους ομάδα και την οικογενειακή ή την εργασιακή κατάστασή τους. Πιο συγκεκριμένα, στην «Cut deep» ομάδα ανήκουν καταναλωτές κυρίως άνω των 45 ετών, που έχουν βιώσει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο της κρίσης, στην απασχόλησή τους, καθώς σχεδόν ένας στους τέσσερις βρίσκονται εκτός εργασίας, είτε προσωρινά, είτε μόνιμα. Το 78% ψωνίζει λιγότερο συχνά, ενώ το 64% αγοράζει μόνο προϊόντα πρώτης ανάγκης.

Όσοι ανήκουν στην ομάδα «Stay calm, carry on» δεν αισθάνονται άμεσα τις επιπτώσεις της πανδημίας και δεν αλλάζουν τις συνήθειές τους, ως προς τις δαπάνες. Μόλις το 21% από αυτούς ξοδεύει περισσότερα σε τρόφιμα σε σχέση με ένα 18% που ξοδεύει λιγότερα. Στο μεταξύ, τα μέλη της ομάδας «Save and stockpile»: είναι ιδιαίτερα ανήσυχα για τις οικογένειές τους, καθώς και τις μακροπρόθεσμες προοπτικές. Πάνω από το ένα τρίτο (36%) ξοδεύουν, αυτή την περίοδο, περισσότερα σε τρόφιμα, ενώ η πλειοψηφία δαπανά λιγότερα σε ρούχα (72%) και σε αναψυχή (85%).

Τέλος, στην ομάδα «Hibernate and spend» ανήκουν καταναλωτές ηλικίας 18-44 ετών, οι οποίοι ανησυχούν περισσότερο για τις επιπτώσεις της πανδημίας. Ωστόσο, μόνο το 40% εξ’ αυτών δηλώνει ότι ψωνίζει λιγότερο συχνά. Και ενώ το 42% δηλώνει ότι τα προϊόντα που αγοράζει έχουν αλλάξει σημαντικά, ενώ το 46% αναφέρει ότι τα εμπορικά σήματα έχουν πλέον μεγαλύτερη σημασία για εκείνους.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Το μεγάλο κύμα της Τεχνητής Νοημοσύνης έρχεται πιο γρήγορα από τις προβλέψεις αλλά η Ελλάδα προλαβαίνει να προσαρμοστεί

Οι οικονομικές και κοινωνικές ευκαιρίες της Τεχνητής Νοημοσύνης για την Ελλάδα συζητήθηκαν στο πλαίσιο του 9oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 10...

Μιχάλης Τσαμάζ: «Φεύγω στην ιδανική συγκυρία για τον ΟΤΕ»

«Ένας manager πρέπει να ξέρει πότε πρέπει να φύγει, ποια είναι η κατάλληλη στιγμή για να αποχωρήσει. Και για εμένα τώρα ήταν αυτή η...

N. Σταθόπουλος (BC Partners): Case Study επιτυχίας η Ελλάδα – Καμία συμφωνία ακόμα για την πώληση της Nova

Για το επενδυτικό περιβάλλον σε Ελλάδα, εξωτερικό, καθώς και για την πορεία των επενδυτικών κινήσεων της BC Partners στην χώρα μίλησε ο Νίκος Σταθόπουλος, Chairman,...

Επιστροφές προϊόντων τώρα και σε Skroutz Point

Το Skroutz, το #1 marketplace στην Ελλάδα, προσφέρει πλέον τη δυνατότητα στους χρήστες να προχωρούν σε επιστροφές προϊόντων χρησιμοποιώντας το δίκτυο Skroutz Point. Δίνεται...

Τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών: Έρχονται τα ηλεκτρονικά ραντεβού στα νοσοκομεία του ΕΣΥ

Γράφει η Μαρία Μόσχου  Τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών για να κλείσουν ραντεβού σε κάποιο νοσοκομείο του ΕΣΥ αναμένεται να βάλει το έργο των...