30.5 C
Athens
Τρίτη, 28 Ιουνίου, 2022

ΕΕ: Ερευνά πιθανό καρτέλ της Google και του Meta στις διαδικτυακές διαφημίσεις

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κίνησε επίσημη αντιμονοπωλιακή έρευνα, για να αξιολογήσει κατά πόσον μια συμφωνία μεταξύ της Google και του Meta (πρώην Facebook) για υπηρεσίες διαδικτυακής διαφήμισης προβολής ενδέχεται να έχει παραβιάσει τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ.

Η έρευνα της Επιτροπής αφορά μια συμφωνία που συνήφθη μεταξύ της Google και του Meta τον Σεπτέμβριο του 2018, στην οποία η Google έδωσε την κωδική ονομασία «Jedi Blue», για τη συμμετοχή του «Audience network» του Meta στο πρόγραμμα «Open Bidding» της Google.

Η Επιτροπή εκφράζει την ανησυχία της για το γεγονός ότι η συμφωνία μπορεί να αποτελέσει μέρος των προσπαθειών αποκλεισμού των τεχνολογικών υπηρεσιών διαφήμισης που ανταγωνίζονται το πρόγραμμα Open Bidding της Google και, ως εκ τούτου, να περιορίσει ή να νοθεύσει τον ανταγωνισμό στις αγορές διαδικτυακών διαφημίσεων προβολής, εις βάρος των εκδοτών και, εν τέλει, των καταναλωτών.

Που θα στραφεί η έρευνα της Κομισιόν

Εάν αποδειχθούν, οι διερευνώμενες πρακτικές ενδέχεται να παραβιάζουν τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ για τις συμφωνίες μεταξύ εταιρειών που θίγουν τον ανταγωνισμό (άρθρο 101 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και/ή για την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης (άρθρο 102 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης). Η Επιτροπή θα διεξαγάγει τώρα τη διεξοδική της έρευνα κατά προτεραιότητα.

Η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος κ. Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, αρμόδια για την Πολιτική Ανταγωνισμού, δήλωσε: «Πολλοί εκδότες βασίζονται σε διαδικτυακές διαφημίσεις προβολής για να χρηματοδοτήσουν διαδικτυακό περιεχόμενο για τους καταναλωτές. Η λεγόμενη συμφωνία “Jedi Blue” μεταξύ της Google και του Meta ενδέχεται να στοχοποιεί μια τεχνολογία που είναι ανταγωνιστική στο Open Bidding της Google, με στόχο την αποδυνάμωσή της και τον αποκλεισμό της από την αγορά προβολής διαφημίσεων σε ιστότοπους και εφαρμογές εκδοτών. Εάν επιβεβαιωθεί από την έρευνά μας, το γεγονός αυτό θα περιόριζε και θα νόθευε τον ανταγωνισμό στην αγορά της τεχνολογίας διαφήμισης που ήδη παρουσιάζει υψηλή συγκέντρωση, εις βάρος των ανταγωνιζόμενων τεχνολογιών διανομής διαφημίσεων, των εκδοτών και, τελικά, των καταναλωτών.» 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

ΤΑΙΠΕΔ: Έναρξη διεθνούς διαγωνισμού για την αξιοποίηση του Ακινήτου στην περιοχή Λουτρόπολη Καμένων Βούρλων

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), ανακοινώνει την έναρξη του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για την αξιοποίηση του Ακινήτου στην περιοχή...

Οι νέες Smart TV Xiaomi έρχονται στα καταστήματα της Vodafone

Μία νέα κατηγορία Smart συσκευών έρχεται να προστεθεί στη γκάμα προϊόντων τεχνολογίας της Vodafone. Από σήμερα και μέχρι τις 30/6, στα καταστήματα Vodafone αλλά...

Αλλάζουν όλα στο Δημόσιο: Έρχεται τεχνητή νοημοσύνη, IoT και blockchain

Γράφει η Μαρία Μόσχου  Στην «επόμενη ψηφιακή μέρα» μπαίνει το Ελληνικό Δημόσιο καθώς μέχρι το κλείσιμο της Βουλής το νομοσχέδιο που εισάγει Τεχνητή νοημοσύνη,...

Wikifarmer: Γιατί κάνει κλικ στους επενδυτές η ελληνική startup

 της Νατάσας Φραγκούλη Η Wikifarmer, δημιουργός της ομώνυμης online αγροτικής πλατφόρμας και της πρώτης online αγροτικής «εγκυκλοπαίδειας» κερδίζει, εκτός από τον ΟΗΕ, και...

«Μονόδρομος» για τις ΜμΕ η ψηφιοποίηση με πρόγραμμα 445 εκατ. ευρώ

της Μαρίας Μόσχου  Ανταγωνιστικά εργαλεία που θα δώσουν στις επιχειρήσεις την δυνατότητα να δραστηριοποιηθούν στην «επόμενη μέρα» προβλέπει το πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων»...