30.6 C
Athens
Κυριακή, 16 Ιουνίου, 2024

Με το smartwatch ανά χείρας οι πολίτες στα χρόνια της πανδημίας

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Προέκταση του χεριού τους τείνουν να κάνουν οι πολίτες σε όλο τον κόσμο, ανάμεσά τους και οι Έλληνες, τις wearable συσκευές. Ειδικά εκείνες οι συσκευές που τσεκάρουν θέματα υγείας και φυσικής κατάστασης, όπως τα smartwatches και τα wristbands, αποκτούν όλο και μεγαλύτερη δημοτικότητα μεταξύ των καταναλωτών.

Σε αυτό το πλαίσιο κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι ότι οι πωλήσεις wearable συσκευών αυξάνονται αδιάκοπα εν μέσω πανδημίας. Η αγορά κατέρριψε ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων το 4ο τρίμηνο του 2021, με τις πωλήσεις να φτάνουν, σε παγκόσμιο επίπεδο, τα 171 εκατ. συσκευές, αυξημένες κατά 10,8% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Συνολικά, σε επίπεδο έτους, το 2021, η αγορά έτρεξε με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC. Όπως αναφέρει η εταιρεία στο «Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker», η συνεχής ζήτηση για προϊόντα παρακολούθησης της υγείας και της φυσικής κατάστασης, όπως και για ακουστικά, βοήθησαν την αγορά να διατηρήσει τη δυναμική της το 2021. Οι πωλήσεις για ολόκληρο το έτος 2021 ανήλθαν σε 533,6 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 20% σε σχέση με το 2020.

Συνδεδεμένα… παππούτσια 

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η προϊοντική κατηγορία των hearables (των wearable προϊόντων που σχετίζονται με τον ήχο) ήταν, για άλλη μια φορά, η κορυφαία από πλευράς πωλήσεων. Ο όγκος των αποστολών στη συγκεκριμένη κατηγορία αυξήθηκε κατά 9,6% κατά τη διάρκεια του 4ου τριμήνου και αντιπροσώπευε σχεδόν τα δύο τρίτα της συνολικής αγοράς wearables.

Εν τω μεταξύ, τα «έξυπνα» ρολόγια συνέχισαν να κλέβουν μερίδιο από τα βραχιολάκια (wristbands), καθώς προσφέρουν πλέον στους καταναλωτές περισσότερες δυνατότητες. Λιγότερο γνωστές κατηγορίες όπως γυαλιά, τα «έξυπνα» δαχτυλίδια, τα συνδεδεμένα παπούτσια και άλλες κατάφεραν να αυξηθούν κατά 94,1% κατά τη διάρκεια του τριμήνου, κυρίως λόγω προϊόντων όπως το Oura Ring και το Facebook/Ray-Ban Stories.

Οι παίκτες της αγοράς

«Παρόλο που η Apple συνέχισε να ηγείται -και με διαφορά- της κατάταξης των κορυφαίων παικτών της παγκόσμιας αγοράς wearables, για τη χρονιά το 2021, ο ανταγωνισμός στον κλάδο συνεχίζει να εντείνεται» αναφέρει η IDC. Σύμφωνα με την εικόνα που αποτυπώνει η εταιρεία ερευνών, η Samsung, η Huawei και η Imagine Marketing σημείωσαν άνοδο πωλήσεων, που ξεπέρασε τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς σε ετήσια βάση.

«Αυτό δείχνει ότι η ζήτηση επεκτείνεται πλέον και σε άλλες εταιρείες και προϊόντα, τα οποία προσφέρουν πρόσθετη ποικιλομορφία και ανταγωνισμό τιμών, παράγοντες που είναι ικανοί να προσελκύσουν και να διατηρήσουν περισσότερους πελάτες στην αγορά των wearables», τονίζουν οι αναλυτές.

Η Apple, πάντως, διατήρησε την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς wearable συσκευών, καθώς κατέλαβε μερίδιο 30,3% στη διάρκεια του περασμένου έτους, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 6,8%. Από την πλευρά της, η Xiaomi, αν και σε μεγάλη απόσταση από την πρώτη στην κατάταξη Apple, διατήρησε τη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 10,2% και αύξηση πωλήσεων κατά 7,1% στη διάρκεια του έτους.

Η Samsung πέτυχε έναν ισχυρότατο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων wearables το 2021, της τάξης του 20%, με το μερίδιο της εταιρείας στην παγκόσμια αγορά να διαμορφώνεται σε 9%.

Η ανάπτυξη της Huawei ήταν εξίσου εντυπωσιακή το 2021 με ρυθμό 25,6% και μερίδιο αγοράς 8%, ενώ η Imagine Marketing είναι αυτή που συμπλήρωσε το «top 5» των κατασκευαστών, πετυχαίνοντας να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά το ιλιγγιώδες ποσοστό του 163,4%, που της εξασφάλισε μερίδιο αγοράς 5%.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Global Sustain συμμετείχε ενεργά στην υλοποίηση της Διατραπεζικής Ψηφιακής Πλατφόρμας “ESGr”

Στην υλοποίηση μίας καινοτόμου διατραπεζικής πλατφόρμας συλλογής και ανάλυσης μη χρηματοοικονομικών δεδομένων των επιχειρήσεων σε θέματα ESG (E: Περιβάλλον, S:Κοινωνία, G:Διακυβέρνηση), συνέβαλε αποφασιστικά η...

Amazon Web Services: Το MAD TV αξιοποιεί τις δυνατότητες του Amazon Bedrock στα φετινά MAD Video Music Awards

Το MAD TV, το κορυφαίο μουσικό δίκτυο της Ελλάδας, προετοιμάζει το κοινό για μια συναρπαστική εικαστική εμπειρία στα επερχόμενα ΜAD Video Music Awards από...

ΕΕΤΤ: «Ναι» στις νέες τιμές χονδρικής του ΟΤΕ για την οπτική ίνα

Στις ευρωπαϊκές αρχές έστειλε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) την πρόταση του ΟΤΕ που προβλέπει ένα σύστημα αμοιβαίων εκπτώσεων έως και 28% μεταξύ των παρόχων...

Η Vodafone στηρίζει το Athens Pride για 9η χρονιά

H Vodafone γιορτάζει τη διαφορετικότητα και υποστηρίζει για 9η συνεχή χρονιά την πρωτοβουλία Athens Pride 2024 καλώντας όλα τα άτομα να ενώσουν τις φωνές...

Telekom: Κορυφαία συνδεσιμότητα σε όλα τα γήπεδα του UEFA EURO 2024 μέσω 5G και οπτικών ινών

Τα δέκα γήπεδα ποδοσφαίρου που θα «φιλοξενήσουν» το UEFA EURO 2024TM, αναβάθμισε τεχνολογικά η Telekom, μέλος της οποίας είναι και η COSMOTE, διασφαλίζοντας βέλτιστη...