9.3 C
Athens
Σάββατο, 18 Ιανουαρίου, 2025

Το LinkedIn πρώτο ανάμεσα στα πιο πιθανά προς μίμηση brands

 

 

Στην πρώτη θέση της λίστας με τα πιο πιθανά προς μίμηση brands σε απόπειρες phishing βρέθηκε για πρώτη φορά το δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης LinkedIn, το 1ο τρίμηνο του 2022. Μάλιστα, περισσότερες από τις μισές (52%) προσπάθειες phishing κατά τη διάρκεια του τριμήνου αφορούσαν το LinkedIn.

Πρόκειται για μια δραματική αύξηση 44% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, όπου το LinkedIn βρισκόταν στην πέμπτη θέση, αντιπροσωπεύοντας μόνο το 8% των προσπαθειών phishing. Το LinkedIn ξεπέρασε την DHL, ως η πιο στοχευμένη επωνυμία, η οποία βρίσκεται τώρα στη δεύτερη θέση και αντιπροσωπεύει το 14% όλων των προσπαθειών phishing κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

Αυτή την εικόνα αποτυπώνει το «Brand Phishing Report» της Check Point Research για το πρώτο τρίμηνο του έτους, το οποίο καταγράφει τις επωνυμίες, που μιμούνται συχνότερα οι χάκερ για να παρασύρουν ανθρώπους να παραχωρήσουν προσωπικά τους δεδομένα. Στο report επισημαίνονται οι εταιρείες, που μιμήθηκαν συχνότερα οι εγκληματίες  στις προσπάθειές τους να κλέψουν προσωπικά στοιχεία ή διαπιστευτήρια πληρωμής κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου και Μαρτίου.

 

Στο στόχαστρο τα social media

 

Η τελευταία έκθεση υπογραμμίζει μια αναδυόμενη τάση προς τους παράγοντες απειλών που αξιοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα, ως την νούμερο ένα τώρα στοχευμένη κατηγορία μπροστά από ναυτιλιακές εταιρείες και τεχνολογικούς γίγαντες όπως η Google, η Microsoft και η Apple. Εκτός από το ότι το LinkedIn είναι η πιο στοχευμένη επωνυμία με διαφορά, το WhatsApp διατήρησε τη θέση του στην πρώτη δεκάδα, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν 1 στις 20 επιθέσεις που σχετίζονται με το phishing παγκοσμίως.

«Αν υπήρχε ποτέ αμφιβολία ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα γίνονταν ένας από τους τομείς που στοχεύουν περισσότερο οι εγκληματικές ομάδες, τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου έβαλαν τέλος σε αυτές τις αμφιβολίες» αναφέρει η σχετική έκθεση.

 

Ψηλά οι μεταφορές

 

 

Η ναυτιλία, σύμφωνα με το ίδιο report, είναι πλέον η δεύτερη πιο στοχευμένη κατηγορία, με τους παράγοντες απειλών να συνεχίζουν να επωφελούνται από τη γενική άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου στοχεύοντας απευθείας σε καταναλωτές και ναυτιλιακές εταιρείες. Η DHL είναι δεύτερη μετά το LinkedIn, αντιπροσωπεύοντας το 14% των προσπαθειών phishing.

Η FedEx έχει μετακινηθεί από την έβδομη θέση στην πέμπτη, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 6% όλων των προσπαθειών phishing και οι Maersk και AliExpress μπήκαν για πρώτη φορά στη λίστα των κορυφαίων δέκα.

«Ορισμένες επιθέσεις θα επιχειρήσουν να πάρουν τον έλεγχο από άτομα ή να κλέψουν τις πληροφορίες τους, όπως αυτές που βλέπουμε με το LinkedIn. Άλλες θα είναι απόπειρες ανάπτυξης κακόβουλου λογισμικού σε εταιρικά δίκτυα, όπως τα πλαστά email που περιέχουν παραπλανητικά έγγραφα παρόχου» προσθέτουν οι αναλυτές της εταιρείας.

Οι απειλές phishing

 

Σε μια επίθεση brand phishing, οι εγκληματίες προσπαθούν να μιμηθούν τον επίσημο ιστότοπο μιας γνωστής επωνυμίας χρησιμοποιώντας ένα παρόμοιο όνομα domain ή διεύθυνση URL και σχεδιασμό ιστοσελίδας με τον αυθεντικό ιστότοπο.

Ο σύνδεσμος προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να σταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω email ή μηνύματος κειμένου, ο χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί κατά την περιήγηση στον ιστό ή μπορεί να ενεργοποιηθεί από μια δόλια εφαρμογή για κινητά. Ο ψεύτικος ιστότοπος συχνά περιέχει μια φόρμα που προορίζεται να κλέψει τα διαπιστευτήρια των χρηστών, τα στοιχεία πληρωμής ή άλλα προσωπικά στοιχεία.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Sparkle συνεργάζεται με την Oceanic Environmental Cables για ανάκτηση και ανακύκλωση υποβρυχίων καλωδίων

Η Sparkle, ο πρώτος διεθνής πάροχος υπηρεσιών στην Ιταλία που συγκαταλέγεται στους δέκα κορυφαίους παγκοσμίως, υπέγραψε συμφωνία με την Oceanic Environmental Cables (OEC) για...

Απλά Ψηφιακά 161: Τι βλέπει η ΕΕΤΤ (Κ. Μασσέλος) για τις τηλεπικοινωνίες το 2025

Την πορεία και τις σημαντικότερες προκλήσεις για την αγορά των τηλεπικοινωνιών ανέλυσε ο Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Καθηγητής Κωνσταντίνος Μασσέλος, στον...

Ενισχύεται η παρουσία του Ομίλου Motor Oil στη λιανική αγορά των Convenience Stores

Η Core Innovations, θυγατρική του Ομίλου Motor Oil, προχώρησε στην εξαγορά της αλυσίδας καταστημάτων μικρής λιανικής TWENTY 4 SHOPEN, ενισχύοντας την παρουσία της στη...

Λογαριασμοί ταξιδιωτικών πρακτορείων πέφτουν θύματα υποκλοπης λόγω πλαστοπροσωπίας

Πρόσφατα, μέσα σε διάστημα μιας εβδομάδας, μια νέα και εκτεταμένη εκστρατεία phishing έθεσε σε κίνδυνο περισσότερες από 7.300 επιχειρήσεις και 40.000 άτομα σε όλο...

Public: Ξεκίνησαν οι εκπτώσεις με εγγύηση χαμηλότερης τιμής

Τα Public εγκαινιάζουν την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων προσφέροντας απόλυτη σιγουριά σε θέματα τιμών. Οι καταναλωτές θα μπορούν έως τις 28 Φεβρουαρίου, να επωφεληθούν...