Νέα έρευνα του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου δείχνει ότι 6 στις 10 εταιρείες μετέτρεψαν την κρίση σε ευκαιρία.
Ως καταλύτης για την ανάπτυξη των ψηφιακών αντανακλαστικών τους λειτούργησε η πανδημία του COVID-19 για τις επιχειρήσεις -και- στην Ελλάδα. Μπορεί η υγειονομική κρίση να συνοδεύεται από οικονομική δυσπραγία, ωστόσο, μια μεγάλη μερίδα των εταιρειών αξιοποίησε την πανδημία για να διευρύνει τους ψηφιακούς της ορίζοντες.
Για παράδειγμα, το 22% των επιχειρήσεων απαντά ότι εστίασε στην ψηφιοποίηση των υποδομών και των λειτουργιών του από το ξέσπασμα της κρίσης του νέου κορωνοϊού και μετά. Σύμφωνα με έρευνα σε εταιρείες-μέλη του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, έξι στις 10 επιχειρήσεις μετέτρεψαν την κρίση σε ευκαιρία ανάπτυξης, αλλάζοντας το αρνητικό κλίμα της πανδημίας.
Οι αποφάσεις με τις οποίες κερδίζουν το στοίχημα της επόμενης μέρας, αναβαθμίζοντας τη θέση τους στην αγορά, σύμφωνα με τις ίδιες της επιχειρήσεις είναι η επένδυση στην τεχνολογία, το άνοιγμα νέων αγορών, οι εξαγορές και οι νέες επενδύσεις. Ειδικότερα, από τους συμμετέχοντες, στο πρώτο σκέλος της έρευνας, το 58,82% δήλωσε ότι αξιοποίησε την κρίση του Covid-19 ως ευκαιρία έντασης της επιχειρηματικής δράσης και για το σκοπό αυτό.
Πιο αναλυτικά, περισσότερες από τις μισές εταιρείες (51,52%) επαναπροσδιόρισαν τη στρατηγική τους. Περίπου το ένα τρίτο (27,27%) διεύρυνε τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, στρέφοντας την προσοχή σε αγορές, οι οποίες παρουσίασαν υψηλότερη ζήτηση εν μέσω πανδημίας.
«Η αναζήτηση ευκαιριών εν μέσω κρίσης αποτελεί άσκηση με υψηλό βαθμό δυσκολίας, ιδιαίτερα όταν η επιχειρηματική κοινότητα καλείται, εξερχόμενη από μια βαριά μακροοικονομική κρίση, να αντιμετωπίσει μια νέα, αυτή τη φορά υγειονομική κρίση, που δεν έχει προηγούμενο. Ωστόσο, με ψύχραιμη σκέψη, καινοτόμες ιδέες, διάθεση για μεγαλύτερα ρίσκα και τη στήριξη της πολιτείας, κάθε εμπόδιο μπορεί να καμφθεί» σχολίασε ο γενικός διευθυντής του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, κ. Αθανάσιος Κελέμης.
Εξαγορές
Στο μεταξύ, ένα μικρό μονοψήφιο ποσοστό (9,09%) επιδίωξε συνέργειες–συνεργασίες με τρίτες εταιρείες, ένα ακόμη μικρότερο (6,06%) έδωσε έμφαση στις εξαγωγές, ενώ το ίδιο ποσοστό (6%) προχώρησε σε νέες επενδυτικές κινήσεις
Από την ίδια έρευνα προέκυψε επίσης ότι, προκειμένου οι εταιρείες να προσαρμοστούν καλύτερα στα έκτακτα δεδομένα που επέβαλε η πανδημική κρίση στην οικονομία, προχώρησαν σε μια σειρά από ενέργειες, άμεσης εφαρμογής. Ειδικότερα, τέσσερις στις δέκα (40%) αξιοποίησαν το μέτρο της τηλεργασίας.
Επιπρόσθετα, το 12% προέβη σε μείωση των λειτουργικών εξόδων, ενώ ένα άλλο 12% απαντά ότι αξιοποίησε τα μέτρα «Συν-Εργασία» και Αναστολή Σύμβασης Εργασίας.
Επίσης, περίπου μια στις δέκα επιχειρήσεις έκανε χρήση κάποιων εκ των μέτρων–εργαλείων τόνωσης της ρευστότητας, το 2% αξιοποίησε το μέτρο περί μείωσης των ενοικίων, ενώ άλλο ένα 2% έδωσε έμφαση στη μερική απασχόληση.
Σημειώνεται ότι, στο σύνολό τους οι εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα, δεν προέβησαν σε μείωση του προσωπικού, προκειμένου να περιορίσουν τα κόστη τους.