14.3 C
Athens
Τρίτη, Απρίλιος 20, 2021

Πάνω από τα μισά θύματα ransomware πληρώνουν τα λύτρα, αλλά μόνο ένας στους τέσσερις παίρνει πίσω τα δεδομένα του

Πάνω από τα μισά (56%) θύματα ransomware πλήρωσαν τα λύτρα για να αποκαταστήσουν την πρόσβαση στα δεδομένα τους πέρυσι, σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της Kaspersky σε 15.000 καταναλωτές. Ωστόσο, για το 17% αυτών, η πληρωμή των λύτρων δεν σήμανε και την επιστροφή των κλεμμένων δεδομένων τους. Πάντως, καθώς αυξάνεται η ευαισθητοποίηση του κοινού για πιθανές απειλές στον κυβερνοχώρο, υπάρχουν λόγοι αισιοδοξίας για την καταπολέμηση του ransomware.

Το ransomware είναι ένα είδος κακόβουλου λογισμικού που οι εγκληματίες χρησιμοποιούν για να εκβιάζουν τα θύματά τους με στόχο την απόκτηση χρημάτων. Υποκλέπτει δεδομένα για λύτρα χρησιμοποιώντας κρυπτογράφηση ή κλειδώνοντας τους χρήστες εκτός της συσκευή τους.

Το ποσοστό των θυμάτων που πλήρωσαν τα λύτρα για την αποκατάσταση της πρόσβασης στα δεδομένα τους πέρυσι ήταν υψηλότερο μεταξύ αυτών ηλικίας 35-44 ετών, με τα δύο τρίτα (65%) να προχωρούν σε πληρωμές. Το αντίστοιχο ποσοστό για τα άτομα ηλικίας 16-24 ετών ανέρχεται στο 52%, ενώ μόλις το 11% αυτών άνω των 55 ετών δέχονται να πληρώσουν, δείχνοντας ότι οι νεότεροι χρήστες είναι πιο πιθανό να πληρώσουν λύτρα από αυτούς άνω των 55 ετών.

Mόνο το 29% των θυμάτων μπόρεσε να αποκαταστήσει όλα τα κρυπτογραφημένα ή μπλοκαρισμένα αρχεία του

Είτε πληρώνουν είτε όχι, μόνο το 29% των θυμάτων μπόρεσαν να αποκαταστήσουν όλα τα κρυπτογραφημένα ή μπλοκαρισμένα αρχεία τους μετά από μια επίθεση. Οι μισοί (50%) έχασαν τουλάχιστον ορισμένα αρχεία, το 32% έχασε έναν σημαντικό αριθμό και το 18% έχασε έναν μικρό αριθμό αρχείων. Παράλληλα, το 13% που βίωσε ένα τέτοιο περιστατικό έχασε σχεδόν όλα τα δεδομένα του.

4 στους 10 ερωτηθέντες ισχυρίστηκαν ότι γνώριζαν για την ύπαρξη του ransomware τους τελευταίους 12 μήνες

Επί του παρόντος, περίπου 4 στους 10 ερωτηθέντες ισχυρίστηκαν ότι γνώριζαν για την ύπαρξη του ransomware τους τελευταίους 12 μήνες. Είναι σημαντικό αυτός ο αριθμός να αυξάνεται καθώς η απομακρυσμένη εργασία γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας. Για να βοηθήσουμε τους καταναλωτές να προστατευθούν καθώς μαθαίνουν περισσότερα σχετικά με αυτήν τη μορφή επίθεσης στον κυβερνοχώρο, είναι ζωτικής σημασίας να καταλάβουν τι πρέπει να προσέξουν και πώς να αντιδράσουν εάν συναντήσουν ransomware.

Η Kaspersky συνιστά τα εξής:

  • Μην πληρώνετε τα λύτρα εάν μια συσκευή σας έχει κλειδωθεί. Η πληρωμή λύτρων ενθαρρύνει τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου να συνεχίσουν την πρακτική τους. Αντ’ αυτού, επικοινωνήστε με τις διωκτικές αρχές και αναφέρετε την επίθεση.
  • Προσπαθήστε να μάθετε το όνομα του Trojan ransomware. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να βοηθήσουν τους ειδικούς κυβερνοασφάλειας να αποκρυπτογραφήσουν την απειλή και να διατηρήσουν την πρόσβαση στα αρχεία σας.
  • Επισκεφτείτε το noransom.kaspersky.com για να βρείτε τα πιο πρόσφατα decryptors, εργαλεία αφαίρεσης ransomware και πληροφορίες σχετικά με την προστασία από ransomware.
  • Αποφύγετε να κάνετε κλικ σε links σε ανεπιθύμητα email ή σε άγνωστους ιστότοπους και μην ανοίγετε συνημμένα email από αποστολείς που δεν εμπιστεύεστε.
  • Ποτέ μην εισάγετε USB ή άλλες αφαιρούμενες συσκευές αποθήκευσης στον υπολογιστή σας εάν δεν γνωρίζετε από πού προέρχονται.
  • Προστατέψτε τον υπολογιστή σας από ransomware με μια ολοκληρωμένη λύση διαδικτυακής ασφάλειας, όπως το Kaspersky Internet Security.
  • Δημιουργήστε αντίγραφα ασφαλείας των συσκευών σας, ώστε τα δεδομένα σας να παραμείνουν ασφαλή εάν αντιμετωπίσετε μια επίθεση ransomware.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

65% των Ελλήνων ιδιοκτητών θέλουν αλλά δεν μπορούν να ανακαινίσουν τις κατοικίες τους

Θα ήθελαν, αλλά τα οικονομικά τους δεν το επιτρέπουν. Ο λόγος για τους ιδιοκτήτες ακινήτων, που θα ήθελαν να προγραμματίσουν την ανακαίνιση των σπιτιών...

Η πανδημία ροκανίζει τις επενδύσεις των ελληνικών εταιρειών σε Ε&Α

 της Νατάσας ΦραγκούληΤο 47% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα θα μειώσει τις επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη ελέω πανδημίαςΜπορεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός να αποτελεί...

EY: Η Ελλάδα εξελίσσεται σε περιφερειακό κόμβο logistics – Τα έργα που την «ισχυροποίησαν»

Ραγδαία ανάπτυξη σημειώθηκε στον ελληνικό κλάδο των μεταφορών και logistics από το 2017 έως σήμερα, ως αποτέλεσμα της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης της χώρας, της...

Mastercard: Η πανδημία αυξάνει την περιβαλλοντική συνείδηση των καταναλωτών

Μεγάλο ποσοστό ενηλίκων παγκοσμίως (83%) δηλώνει ότι μέσα στο 2021 είναι διατεθειμένο να λάβει δράση για την αντιμετωπίση ζητημάτων περιβαλλοντικής και βιώσιμης...

Η “Girls in ICT week” by Socialinnov ξεκίνησε!

H εβδομάδα Girls in ICT της Socialinnov τελεί υπό την Αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων. Με αφορμή την International Girls in ICT Day 2021 στις 22 Απριλίου, η Socialinnov αφιερώνει την εβδομάδα 19-23...