9.4 C
Athens
Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου, 2024

Εκτοξεύθηκε η ζήτηση για μεταχειρισμένους υπολογιστές στο lockdown

Της Νατάσας Φραγκούλη

Υπολογιστές και tablets ήταν οι δημοφιλέστερες κατηγορίες στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων προϊόντων στην Ελλάδα από τις αρχές του 2020. Η πανδημία φαίνεται πως επηρέασε και τις προτιμήσεις των καταναλωτών ως προς τις κατηγορίες προϊόντων που αγοράζουν από «δεύτερο χέρι».

Σύμφωνα με έρευνα σχετικά με τις τάσεις της ελληνικής αγοράς μεταχειρισμένων το 2020, στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης υπήρξε μεγάλη διαφορά στους τύπους προϊόντων που εμπορεύθηκαν οι καταναλωτές. Μεγάλη αύξηση παρουσιάστηκε στα αντικείμενα που μας κρατούν απασχολημένους στο σπίτι.

Η κατηγορία «υπολογιστές, tablets και περιφερειακά» ήταν η πιο δημοφιλής κατηγορία, καθώς η ζήτηση για την κατηγορία αυτή υπερδιπλασιάστηκε. Η κατηγορία ‘Βιντεοπαιχνίδια & Κονσόλες’, επίσης αυξήθηκε σημαντικά. Ακολούθησαν τα πιο «παραδοσιακά» αντικείμενα για δραστηριότητες εντός σπιτιού, όπως είδη γυμναστικής και μουσικά όργανα.

Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται σε έρευνα που δημοσιοποίησε η πλατφόρμα αγγελιών Vendora από μεγάλη πανελλαδική έρευνα για την αγορά μεταχειρισμένων αντικειμένων στην Ελλάδα. «Η πανδημία του Covid-19 έχει επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην παγκόσμια οικονομία όσο και στην εγχώρια, αλλά ταυτόχρονα έχει βοηθήσει την Ελλάδα να κάνει τεράστια άλματα στην ανάπτυξη της βιομηχανίας του ηλεκτρονικού εμπορίου» τονίζει η μελέτη.

Η μεταπώληση γίνεται mainstream

Τα ευρήματά της δείχνουν ότι περισσότεροι Έλληνες πιστεύουν ότι η πανδημία τους έκανε να ψωνίζουν περισσότερο διαδικτυακά. Μόνο το 15% των ερωτηθέντων δήλωσε το αντίθετο.

Η αυξανόμενη τάση των διαδικτυακών αγορών σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι Έλληνες γενικά έχουν ξεκινήσει να υιοθετούν τις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων αντικειμένων, οδήγησαν στην ανοδική πορεία του κλάδου στη διάρκεια του 2020.

«Αυτή η τάση έχει αντίκτυπο και στο πώς οι Έλληνες ψωνίζουν για μεταχειρισμένα προϊόντα. Το 45% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν ιστοσελίδες online αγγελιών. Ο αριθμός των Ελλήνων που επισκέπτονται παλαιοπωλεία και παζάρια έχει μειωθεί από πέρυσι, γεγονός που οφείλεται (και) και στην πανδημία του Covid-19 και των περιορισμών που έχει επιφέρει στον τομέα του λιανικού εμπορίου» αναφέρει η μελέτη, σημειώνοντας ότι η μεταπώληση γίνεται σταδιακά mainstream.


Περί τιμής

Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν ένας στους 5 Έλληνες αγοράζει κάτι μεταχειρισμένο κάθε μήνα. Μάλιστα το 65% των ερωτηθέντων αγοράζουν μεταχειρισμένα προϊόντα τουλάχιστον ετησίως.

Στο μεταξύ, 9 στους 10 Έλληνες ισχυρίζονται πως σκοπεύουν να αγοράσουν κάτι μεταχειρισμένο τους επόμενους 12 μήνες. Οι μισοί από αυτούς, που δεν έχουν κάνει ποτέ κάποια αγορά μεταχειρισμένου, λένε ότι μπορεί να δοκιμάσουν σύντομα.

Η εξοικονόμηση χρημάτων εξακολουθεί να είναι ο κύριος λόγος που επιλέγουμε να αγοράσουμε μεταχειρισμένα προϊόντα, η ποικιλία και η μοναδικότητα των μεταχειρισμένων αντικειμένων καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση. Μάλιστα, σχεδόν 7 στους 10 Έλληνες (67%) τόνισαν ότι η πανδημία τους έκανε πιο ευαίσθητους στις τιμές των προϊόντων.

«Η ανακύκλωση και μεταπώληση αντικειμένων έχει μετατραπεί από μια τάση σε μια νέα πραγματικότητα. Η αγορά των μεταχειρισμένων αναμένεται να αναπτυχθεί ακόμη ταχύτερα τα επόμενα χρόνια» τονίζει η έρευνα.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Skoop by Skroutz: Νέα υπηρεσία πώλησης προϊόντων από τους χρήστες του Skroutz

Το Skroutz, το #1 marketplace στην Ελλάδα, παρουσιάζει τη νέα υπηρεσία Skoop by Skroutz με την οποία δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να πωλούν...

Στη Nova θα προβληθούν οι ταινίες που διακρίθηκαν στα EE BAFTA Film Awards

Η Nova, μέλος της United Group του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και μέσων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, συνεχίζει να προβάλει τις ταινίες που έχουν διακριθεί στα...

Γερμανός: Ισχυρές επιδόσεις το 2023 και νέα προϊόντα το 2024

“Tomorrow is Smart” δήλωσαν περίπου 1.000 συνεργάτες και εργαζόμενοι των καταστημάτων ΓΕΡΜΑΝΟΣ από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι συμμετείχαν στο ετήσιο συνέδριο συνεργατών του...

Τι πιστεύουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα για την κυβερνοασφάλεια

O κίνδυνος των κυβερνοεπιθέσεων βαίνει κλιμακούμενος με τις ελληνικές επιχειρήσεις να βρίσκονται συστηματικά αντιμέτωπες με την πρόκληση της κυβερνοασφάλειας. Η συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών...

TikTok κατά των fake news στις Ευρωεκλογές

Τον δικό του αγώνα θα δώσει το TikTok στις Ευρωεκλογές, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν από τις 6 έως τις 9 Ιουνίου, εναντίον των fake...