Έξι έργα έχουν δρομολογηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να αντιμετωπιστεί το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο Λεκανοπέδιο της Αττικής και να δοθεί «ανάσα» στους οδηγούς που περνούν ώρες μέσα στα ΙΧ τους κυρίως τις ώρες αιχμής.
Δεν είναι τυχαίο ότι το τελευταίο διάστημα παρατηρείται έντονο κυκλοφοριακό, ακόμα και στην Αττική Οδό με πολλούς οδηγούς να θέλουν ακόμα και μία ώρα για να διασχίσουν κάποια χιλιόμετρα.
Στο πλαίσιο αυτό:
- «Ξεμπλοκάρει» η Γραμμή 4 του Μετρό που θα δώσει μεγάλη ανάσα καθώς θα εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 ανθρώπους
- Θα προκηρυχθεί στο τέλος του 2022 η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον,
- Αρχίζει το επόμενο διάστημα η κατασκευή της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης και η σύνδεσή της με την ΠΑΘΕ
- Θα ανακοινωθούν το προσεχές διάστημα ο σχεδιασμός για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο
- Προχωρά ο διαγωνισμός για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Ραφήνα και Λαύριο
- Θα προχωρήσει η δημοπράτηση της υπογειοποίησης της Ηλιουπόλεως.
Όπως σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης «όταν μία πόλη αναπτύσσεται, χωρίς να αναπτύσσονται αντίστοιχα τα μέσα σταθερής τροχιάς και οι αυτοκινητόδρομοι φτάνουμε σε ένα σημείο όπου το κυκλοφοριακό πρόβλημα γίνεται έντονο». Πρόσθεσε ότι «στην Αθήνα είχαν να γίνουν μεγάλα έργα από την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά αυτό πλέον έχει αλλάξει».
Έργα περίπου 10 δισ. ευρώ σε μια τριετία
Αρχές του 2023 ο διαγωνισμός για προμήθεια νέων συρμών στο Μετρό της Αθήνας
Στα έργα που προχωρούν στο Λεκανοπέδιο για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, καθώς και στις παρεμβάσεις που σχεδιάζονται, αναφέρθηκε ο κ. Καραγιάννης σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM.
Στον απόηχο των εγκαινίων της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά, ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία του έργου για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής που πλέον έρχεται πιο κοντά στην Αθήνα και το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Όπως έκανε γνωστό, στις αρχές του 2023 θα γίνει ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων συρμών στο Μετρό της Αθήνας.
Σχολιάζοντας τις αναφορές και την αντιστοιχία που έγινε με το Μετρό της Θεσσαλονίκης ο Υφυπουργός Υποδομών είπε: «Η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά ξεκίνησε το 2012, το Μετρό της Θεσσαλονίκης το 2006. Και επειδή είμαι και από τη Θεσσαλονίκη μπορώ να σας πω ότι πληρώνουμε ιδεοληψίες, πολιτικοποιήσαμε το Μετρό και αυτό το πληρώνει η πόλη».
Διόδια Αττικής Οδού και παραχωρήσεων
Ερωτηθείς για το κύμα ανατιμήσεων και τον κίνδυνο αύξησης των διοδίων, ο κ. Καραγιάννης παρατήρησε ότι «δυστυχώς, τα διόδια είναι συνδεδεμένα με τον τιμάριθμο» προσθέτοντας, ωστόσο, ότι «είμαστε σε συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους, για να αντιμετωπίσουμε αυτό το φαινόμενο».
«Στόχος μας είναι την επόμενη διετία να υπάρχει η αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει κανείς» συνέχισε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Ειδικά για τα διόδια στην Αττική Οδό ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «συζητάμε με το ΤΑΙΠΕΔ την τιμολογιακή πολιτική και θα είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε, μαζί με το ΤΑΙΠΕΔ, το επόμενο διάστημα».