10.4 C
Athens
Κυριακή, 29 Ιανουαρίου, 2023

€105.000 δόθηκαν το 2022 σε 7 startups μέσω του EIT Digital Venture Program 

Το μοναδικό πρόγραμμα που έχει επενδύσει συνολικά €570.000 μέσα σε 5 χρόνια σε early stage startups από την Ελλάδα και την ανατολική περιοχή των Βαλκανίων.

Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, ολοκληρώθηκε το EIT Digital Venture Program, ο επιταχυντής που υλοποιεί το Found.ation με την υποστήριξη του EIT Digital (τμήμα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας). Πρόκειται για το μοναδικό πρόγραμμα που επενδύει σε ιδέες που βρίσκονται σε πολύ πρώιμο στάδιο, με στόχο την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα και την ανατολική περιοχή των Βαλκανίων. Το 2022 επενδύθηκαν €105.000 σε 7 startups, με το συνολικό ποσό για τα 5 χρόνια του προγράμματος, να ανέρχεται πλέον σε €570.000 (σε 40 startups).

Και φέτος, το ΕΙΤ Digital Venture Program, το οποίο ξεκίνησε τον Μάιο και ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο, υλοποιήθηκε αποκλειστικά διαδικτυακά, ανταποκρινόμενο εκ νέου στις ιδιαίτερες συνθήκες που ισχύουν λόγω των μέτρων περιορισμού της πανδημίας. Στο φετινό πρόγραμμα πήραν μέρος 8  ομάδες από την Ελλάδα, την Κύπρο και τη  Βόρεια Μακεδονία.

Workshops και ομιλίες

Το διήμερο Virtual Bootcamp με workshops και ομιλίες που διοργάνωσε το Found.ation, βοήθησε τις ομάδες να κατανοήσουν τις απαιτούμενες διαδικασίες και τους έδωσε ώθηση προκειμένου να ξεπεράσουν τις πρώτες τους προκλήσεις.

Στο επόμενο διάστημα, οι startups είχαν τακτική και ουσιαστική στήριξη από τους mentors που τους ανατέθηκαν, ευκαιρίες δικτύωσης με έμπειρα στελέχη της αγοράς, καθώς και τη δυνατότητα παρακολούθησης webinars για μια ποικιλία σχετικών με τις δραστηριότητές τους, θεμάτων (ενδεικτικά προσφέρθηκαν σεμινάρια σε νομικά και λογιστικά ζητήματα, τεχνικές pitching, prototyping κ.ά.)

Το πρόγραμμα κορυφώθηκε για άλλη μια φορά με την Virtual Demo Day, κατά τη διάρκεια της οποίας, οι ομάδες πραγματοποίησαν το τελικό τους pitch ενώπιον επενδυτών, δημοσιογράφων κι εταιρειών.

Τον Σεπτέμβριο έγινε η τελική αξιολόγηση της προόδου τους και η νομική σύσταση των εταιρειών.

Οι 7 ομάδες που αποφοίτησαν με επιτυχία από το φετινό πρόγραμμα, είναι οι εξής:

  • H  Orbito θέλει να αποτελέσει το μοναδικό online  one-stop travel marketplace για χρήστες που αντιμετωπίζουν προβλήματα κινητικότητας, επιτρέποντάς τους να οργανώσουν και να κάνουν κράτηση ταξιδιών online, με μία και μόνο συναλλαγή μέσω πιστωτικής κάρτας.
  • SmartOnboards είναι μία λύση λογισμικού προσαρμοσμένη για εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, που παρέχει υποστήριξη πελατών κυρίως μέσω email, μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και διαδικτυακής συνομιλίας.
  • NEREID οραματίζεται το μέλλον της εμπειρίας του yachting. Η ομάδα έχει δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης πολλαπλών πλατφορμών για μαρίνες και πλήρη υποστήριξη υπηρεσιών για τους ιδιοκτήτες σκαφών.
  • Digital Bites αναπτύσσει τον Virtual Taste Simulator, μία συσκευή που δημιουργεί καθηλωτικές εμπειρίες κατανάλωσης φαγητού σε εικονικούς κόσμους κατόπιν ζήτησης για τους χρήστες της.
  • TERRA+ οραματίζεται την οικοδόμηση εμπιστοσύνης σχετικά με τα αγροδιατροφικά προϊόντα, αυξάνοντας την ιχνηλασιμότητα και τη διαφάνεια της σχετικής αλυσίδας εφοδιασμού.
  • Camprrr αναπτύσσει μία πλατφόρμα Saas που βελτιστοποιεί τη διαχείριση επιχειρήσεων και προβάλλει εγκαταστάσεις και υπηρεσίες, προσαρμοσμένες στις ανάγκες του κλάδου της υπαίθριας φιλοξενίας.
  • H  Edition 01 χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσει σύγχρονα έργα τέχνης. Η διαδικασία περιλαμβάνει την ενσωμάτωση εικόνων σύγχρονης τέχνης σε έναν αλγόριθμο μηχανικής μάθησης που είναι εκπαιδευμένος να δημιουργεί τις δικές του, μοναδικές εικόνες.

Το  EIT Digital  Venture  Program  με  τα λόγια  των συμμετεχόντων:

  • «Οι ομιλητές ήαν σωστά επιλεγμένοι και είχαν βαθιά γνώση των αντικειμένων τους. Τα θέματα περιλάμβαναν τις περισσότερες, αν όχι όλες, γνώσεις που χρειαζόμαστε για να δημιουργήσουμε από μια ιδέα μια startup, και νιώθω ότι απέκτησα πολλά insights για τα περισσότερα από αυτά. Μια υπέροχη διδακτική εμπειρία.» – Digital Bites
  • «Εξαιρετική εμπειρία με εστιασμένες παρουσιάσεις στα pain points μιας startup»– TERRA+

Κάθε μία από τις ομάδες είχε λάβει ένα αρχικό ποσό χρηματοδότησης ύψους €5.000 με στόχο την ανάπτυξη ενός ελάχιστα βιώσιμου προϊόντος (MVP), ενώ ολοκληρώνοντας τη νομική σύσταση της εταιρείας τους έως τον Σεπτέμβριο, έλαβαν άλλα €10.000έκαστη. Επτά από τις 8 ομάδες που είχαν επιλεχθεί αρχικά, ολοκλήρωσαν με επιτυχία το πρόγραμμα.

Για δεύτερη χρονιά στη σειρά, οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουνπρόσθετη χρηματοδότηση (επιπλέον €10.000), αν καταφέρουν μέσα στο 2022 να εξασφαλίσουν επένδυση από τρίτους.

Οι 8 μέντορες που συμμετείχαν στο φετινό πρόγραμμα και υποστήριξαν τις ομάδες στην πορεία τους μέχρι την Demo Day είναι οι Γιώργος ΑυγενάκηςGeorge KaryΚώστας ΚαρακασιλιώτηςΜάγκυ ΚοντούΝικόλ ΚοτρωνάρουΚωνσταντίνος ΝικολαΐδηςΔημήτρης Παπαδάκης και Βαγγέλης Σακελλίου.

Συνολικά, στη διάρκεια των πέντε χρόνων λειτουργίας του προγράμματος έχουν δημιουργηθεί 124 startups με την υποστήριξη του EIT Digital σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, στις οποίες συμμετέχουν περισσότεροι από 200 νέοι επιχειρηματίες.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

LG: Ποιες καινοτομίες λαμβάνουν ρεκόρ βραβείων στη CES 2023

Η LG συνεχίζει τη μακρόχρονη ιστορία των διακρίσεων στο κορυφαίο Παγκόσμιο Συνέδριο Consumer Technology Show με περισσότερα από 220 βραβεία και διακρίσεις Πραγματοποιώντας μια θριαμβευτική...

“The Last of Us”: Η πολυαναμένομενη σειρά του ΗΒΟ αποκλειστικά διαθέσιμη στο Vodafone TV

Το “The Last of Us”, η πρώτη σειρά παραγωγής ΗΒΟ που βασίζεται στο ομώνυμο βιντεοπαιχνίδι της Sony για το Playstation από το 2013, με...

Huawei FreeBuds 5i: Τα καλύτερα TWS ακουστικά, με τιμή κάτω από 100 ευρώ

HUAWEI FreeBuds 5i: Ήχος Hi-Res, άνεση και υψηλή τεχνολογία, όλα σε ένα ζευγάρι ακουστικά Κυκλοφόρησαν 26 Ιανουαρίου από το επίσημο δίκτυο συνεργατών της Huawei Κυκλοφόρησαν στην Ελληνική αγορά...

Απλά Ψηφιακά 85: H eTurn (Δημήτρης Θεοφάνους) και ο ψηφιακός μετασχηματισμός, οι phygital καταναλωτές και το ελληνικό γραφείο του Viber

Τις λύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού που προσφέρει στις ιδιωτικές επιχειρήσεις, καθώς και το πως ψηφιοποιεί τη Φωνή του Δημότη ώστε να εισακούεται από τις αυτοδιοικητικές...

Αυξάνεται η πίτα των online αγορών-Ρhygital γίνονται οι Έλληνες

της Νατάσας Φραγκούλη Αυξάνεται η πίτα του e-commerce στην Ελλάδα, την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι καταναλωτές δείχνουν να επιλέγουν το πάντρεμα των online αγορών...