Της Μαρίας Μόσχου
mariam@moved.gr
Εκτός χρονοδιαγράμματος, έστω και προσωρινά, είναι για ακόμα μια φορά το οριστικό κλείσιμο των κιγκλιδωμάτων ασφαλείας -τις γνωστές ως μπάρες- του μετρό. Την ίδια στιγμή πολλά ακυρωτικά μηχανήματα είναι εκτός λειτουργιάς λόγω των συνεχών επιθέσεων από αντεξουσιαστές ενώ σημαντικές ελλείψεις παρουσιάζονται στα νέα εισιτήρια.
Παρά τις δεσμεύσεις του υπουργού Υποδομών Χ Σπίρτζη ότι τέλος Φεβρουαρίου θα μπει σε πλήρη εφαρμογή το ηλεκτρονικό εισιτήριο μόνο κάποιοι σταθμοί έχουν κλειστές μπάρες.
Η νέα καθυστέρηση προκάλεσε χθες Τετάρτη και την παρέμβαση του Τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτή Σερρών κ. Κώστα Καραμανλή.
«Μετά την κατακραυγή για την προχειρότητα και τα προβλήματα που προκάλεσε ο τρόπος εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είχε δεσμευτεί ότι μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα έκλειναν οι μπάρες στο μετρό και το σύστημα θα λειτουργούσε κανονικά. Ο Φεβρουάριος πέρασε, οι μπάρες έχουν κλείσει σε 6 μόνο σταθμούς, και οι παλινωδίες με το ηλεκτρονικό εισιτήριο συνεχίζονται. Η Κυβέρνηση αδυνατεί να φέρει εις πέρας ακόμη και τις στοιχειώδεις υποχρεώσεις της με αποτέλεσμα να ταλαιπωρεί τους πολίτες και να ζημιώνει τη δημόσια περιουσία» επισημαίνει σε δήλωσή του.
Σημειώνεται ότι κλειστές μπάρες εντοπίζουμε στους σταθμούς του μετρό Άγιος Αντώνιος, Αεροδρόμιο, Δουκίσσης Πλακεντίας, Ελαιώνας, Άγιος Δημήτριος και Αιγάλεω και αυτό μάλιστα για κάποιες ώρες της ημέρας και όχι σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας.
Μέχρι στιγμής σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ και τον ίδιο τον κ. Σπίρτζη η καθυστέρηση οφειλόταν στην έκδοση καρτών σε περίπου 50.000 ανέργους, διαδικασία η οποία φαίνεται πως ολοκληρώθηκε αλλά και στο διάστημα προκειμένου να υπάρξει εξοικείωση των επιβατών με το νέο σύστημα.
Ωστόσο φαίνεται πως ακόμα αναζητείται τρόπος ώστε να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός του ΟΑΣΑ που προβλέπει έναν υπάλληλο σε κάθε είσοδο – έξοδο, ούτως ώστε να πραγματοποιεί τους ελέγχους και να μην υπάρχουν καθυστερήσεις. Και αυτό γιατί το υπάρχον προσωπικό δεν επαρκεί.
Στα μέσα Φεβρουαρίου μάλιστα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη μεταξύ εκπροσώπων της Ένωσης Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ (ΗΣΑΠ) και των διευθύνων συμβούλων του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑΣΥ όπου συμφωνήθηκαν σημαντικές παρεμβάσεις που στόχο έχουν να κάνουν πιο εύκολη τη μετάβαση στο ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Μεταξύ άλλων συμφώνησαν:
- Τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων θα επανατοποθετηθούν σε εργονομικές θέσεις από τον ανάδοχο, αφού αυτό αποτελεί συμβατική υποχρέωσή του.
- Τον επανασχεδιασμό του μενού των αυτόματων μηχανημάτων πώλησης ηλεκτρονικών εισιτηρίων προκειμένου αυτά να είναι πιο φιλικά για το χρήστη και να αποσυμφορηθούν τα εκδοτήρια από την παροχή πληροφοριών.
- Την στελέχωση του Κέντρου Διαχείρισης Φορέα, με ανθρώπινο δυναμικό και τον ανάλογο εξοπλισμό για να αντιμετωπίζονται άμεσα τα θέματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
- Την πρόσληψη Υπεύθυνων Σταθμού- Σταθμάρχες.
Επίσης ζητήθηκε από τους εργαζόμενους να δοθούν λύσεις στην ανεπαρκή τροφοδότηση του συστήματος με ρολά εισιτηρίων, καθώς μέχρι σήμερα παρουσιάζονται μεγάλες ελλείψεις.
Οι συχνές επιθέσεις
Άλλο ένα μεγάλο αγκάθι που πρέπει να ξεπεραστεί είναι και το μπαράζ επιθέσεων σε ακυρωτικά μηχανήματα που το τελευταίο διάστημα είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο.
Οι κουκουλοφόροι συνεχίζουν την δράση τους ανενόχλητοι και κάθε μέρα σημειώνονται περιστατικά μικρής έκτασης που ωστόσο βγάζουν εκτός λειτουργίας τμήμα των ακυρωτικών μηχανημάτων. Οι «μεγάλες» επιθέσεις γίνονται τις Παρασκευές που ξεκινούν από τα Εξάρχεια και καταλήγουν πάντα σε έναν από τους σταθμούς του μετρό ή του ηλεκτρικού.
Την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου μια ομάδα 10 ατόμων έσπασαν 9 πύλες ακυρωτικών μηχανημάτων, προκάλεσαν φθορές σε 6 ακυρωτικά μηχανήματα και το μηχάνημα αυτόματων συναλλαγών τράπεζας που βρισκόταν στο σταθμό του μετρό Άγιος Δημήτριος.
Λίγες ημέρες νωρίτερα στις 2 Φεβρουαρίου είχε προηγηθεί επίθεση και πρόκληση φθορών σε ακυρωτικά μηχανήματα και αυτόματα εκδοτήρια εισιτηρίων στους σταθμούς ΗΣΑΠ, σε Πευκάκια και Πετράλωνα.