Της Μαρίας Μόσχου
mariam@moved.gr
Τέλη Γενάρη τροχοδρομεί πάνω στις ράγες του ελληνικού σιδηρόδρομου ο πρώτος ανταγωνιστής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η ελληνοαυστριακή Rail Cargo Logistics Goldair.
Η εταιρεία έχει ολοκληρώσει όλες τι ενέργειες και ξεκινά την υλοποίηση των δρομολογίων της από τη Θεσσαλονίκη προς την Ειδομένη. Μοναδική εκκρεμότητα παραμένει η σύμβαση για την συντήρηση του Τροχαίου υλικού που ενοικίασε από την ΓΑΙΑΟΣΕ η οποία πρέπει να υπογραφεί με την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού.
Κατά την επίσημη παρουσίαση της συνεργασίας της ελληνοαυτστριακής κοινοπραξίας με την ΓΑΙΑΟΣΕ για την ενοικίαση 4 4 λοκομοτίβων, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Goldair Καλλίνικος Καλλίνικος τόνισε ότι πρώτα θα γίνουν δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Ειδομένη, μεταφορές που σήμερα υλοποιούνται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Κατόπιν θα επεκταθούν προς την Αθήνα και τον Πειραιά
«Θα θέλαμε να ξεκινήσουμε χθες αλλά ελπίζουμε στο τέλος του μήνα να κάνουμε το πρώτο μας δρομολόγιο» είπε ο κ Καλλίνικος ο οποίος πρόσθεσε ότι θα επιλυθούν όσα προβλήματα προκύψουν και κατόπιν θα επεκταθούν και σε νέα δρομολόγια.
«Οι προοπτικές ανάπτυξης των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλες», σχολίασε, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία, εάν και μπορούσε να νοικιάσει λοκομοτίβες από τους Αυστριακούς Σιδηροδρόμους, ωστόσο επέλεξε τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Από την πλευρά του o διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Αθανάσιος Σχίζας. κ. Σχίζας τόνισε ότι η σημερινή ημέρα είναι σημαντική για την εταιρεία, ως διαχειριστή τροχαίου υλικού, σημειώνοντας ότι η συμφωνία αυτή θα δώσει περαιτέρω ώθηση στην σύναψη αντίστοιχων συμφωνιών.
Πρόσθεσε ότι για την επόμενη 4ετία έχει εξασφαλιστεί κονδύλι ύψους 40 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των συρμών ώστε να είναι σε θέση να μισθώνεται από τρίτους το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ.
«Τα τελευταία 2,5 χρόνια ο σιδηρόδρομος αποτελεί βασική πολιτική προτεραιότητα, τόσο στο επίπεδο των υποδομών, όσο και της λειτουργίας», σχολίασε ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας.
Η πρόεδρος της ΡΑΣ κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου, χαρακτήρισε την συμφωνία κομβικό σημείο και τόνισε ότι στόχος της είναι να τηρήσει αυστηρά τους κανόνες για να παρέχεται δίκαιη αντιμετώπιση σε όλους τους παρόχους. Ξεκαθάρισε ωστόσο ότι η ΡΑΣ θα είναι ιδιαίτερα αυστηρή και για την τήρηση των υποχρεώσεων των παρόχων όπως οι κανόνες ασφαλείας.
Σημειώνεται ότι η πλειοψηφία του τροχαίου υλικού θα έρθει από το δίκτυο των αυστριακών σιδηροδρόμων ενώ οι 4 λοκομοτίβες θα ενοικιαστούν, αρχικά, από την ΓΑΙΑΟΣΕ. Πρόκειται για 2 ηλεκτρικές και 2 πετρελαιοκίνητες.
Η εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει 20 εκατ. σε βάθος 5ετίας, με στόχο την ενίσχυση των εμπορευματικών ροών μεταξύ Ελλάδας και Κεντρικής Ευρώπης.
Στο «παιχνίδι» θα μπει και το Θριάσιο Πεδίο με την ολοκλήρωσή του. Υπενθυμίζεται ότι μέσα στο 2018 αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή των πρώτων 120.000 τ.μ. στο Θριάσιο Πεδίο από την κοινοπραξία Goldair Cargo – ETBA ΒΙ.ΠΕ.