10.1 C
Athens
Σάββατο, 28 Ιανουαρίου, 2023

Πήρε… «φωτιά» η ασφάλεια των αστικών λεωφορείων

Της Μαρίας Μόσχου

mariam@moved.gr

Κινητήρες που παίρνουν φωτιά, καθυστερήσεις που ξεπερνούν ακόμα και τα 50 λεπτά, δρομολόγια που ακυρώνονται τελευταία στιγμή και λεωφορεία που «πάσχουν» από καθαριότητα. Αυτή είναι η σημερινή εικόνα των δημόσιων οδικών συγκοινωνιών με μοναδικό χαμένο τον επιβάτη ο οποίος αγανακτεί περιμένοντας την διέλευση της δημόσιας συγκοινωνίας για να μετακινηθεί.

Τι κι αν ξεκίνησε η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, τι κι αν προαναγγέλθηκε το δωρεάν Wi Fi, ο επιβάτης βιώνει την καθυστέρηση και την ταλαιπωρία.

Αποκορύφωμα οι εκρήξεις στους κινητήρες των λεωφορείων, δύο μέσα σε ενάμιση μήνα, που τρομάζουν τους επιβάτες προκαλώντας «τρύπα» ακόμα και στην ασφάλεια.

Το τελευταίο περιστατικό, όπως καταγγέλλει η συνδικαλιστική παράταξη «Ανεξάρτητη Παρέμβαση ΕΘΕΛ-ΟΑΣΑ», σημειώθηκε την Τρίτη το πρωί σε λεωφορείο της γραμμής 608 που κινούταν προς Ζωγράφου, στο ύψος του ΟΤΕ στην Πατησίων. Αφού πραγματοποίησε την στάση μπροστά από τον ΟΤΕ δεν πρόλαβε να κάνει λίγα μέτρα και ο κινητήρας εξερράγη.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο κινητήρας λεωφορείου του ΟΑΣΑ εκρήγνυται εν κινήσει. Πριν μερικές εβδομάδες αντίστοιχο περιστατικό είχε σημειωθεί στου Ζωγράφου, ξανά σε λεωφορείο της γραμμής 608. Τότε μάλιστα λάδια και μεταλλικά μέρη του κινητήρα είχαν εκτοξευθεί στην καμπίνα των επιβατών.

Οι εργαζόμενοι επιρρίπτουν τις ευθύνες για την κατάσταση του στόλου στην διοίκηση και στην πολιτική ηγεσία

Χαρακτηριστική η ανακοίνωση της «Ανεξάρτητης Παρέμβασης ΕΘΕΛ-ΟΑΣΑ» η οποία επισημαίνει: «Είχαμε προειδοποιήσει πριν τρεις μήνες με το περιστατικό το οποίο σημειώθηκε επί της λεωφόρο Κουσίδου στου Ζωγράφου ότι χρειάζεται να παρθούν μέτρα από το υπουργείο μεταφορών, λόγω της παλαιότητας του στόλου. Δυστυχώς η πολιτική ηγεσία επέλεξε αντί να προχωρήσει σε κινήσεις που να διασφαλίσουν την ασφάλεια και την ακεραιότητα επιβατών και οδηγών, σε τρομοκρατία κατά όσων αναδείκνυαν και αποκάλυπταν στην κοινή γνώμη την κατάσταση που έχουν φτάσει την δημόσια συγκοινωνία. Οι φωτογραφίες από αυτό που αντικρίσαμε πιστεύω ότι είναι ενδεικτικές και μιλάνε από μόνες τους ότι πολύ σύντομα δεν θα μιλάμε μόνο για υλικές ζημιές.

 

Κύριοι της κυβέρνησης λάβετε τα μέτρα σας, είσαστε υπεύθυνοι για ό,τι συμβεί από δω και πέρα σε επιβάτη και οδηγό. Οι επιβάτες και το προσωπικό της ΟΣΥ δεν είναι μόνο νούμερα, είναι ζωές οι οποίες χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ για να βγάζουνε το μεροκάματο και να πηγαίνουν στις δουλειές τους. Επίσης είναι τυχαίο το γεγονός ότι είναι λεωφορείο από το ίδιο αμαξοστάσιο το οποίο παρουσιάζει υψηλή συχνότητα βλαβών τέτοιου τύπου. Κάποια στιγμή τα αγαπημένα παιδιά της διοίκησης θα πρέπει να αναλάβουν και τις ευθύνες.»

Υψηλή ζήτηση στα εκπτωτικά προϊόντα

Η οικονομική κρίση και η υψηλή ανεργία αλλά και τα εκπτωτικά προϊόντα  του ΟΑΣΑ έχουν  αυξήσει σημαντικά τους χρήστες μέσων μαζικής μεταφοράς, παρά τα σημαντικά προβλήματα των οδικών συγκοινωνιών.

Δεν είναι τυχαίο ότι σύμφωνα με σχετική έρευνα του Οργανισμού, που διεξήχθη το τελευταίο διάστημα του Νοεμβρίου, διαπιστώθηκε ότι τα νέα εκπτωτικά προϊόντα συνιστούν το 74% των πωλήσεων.

Πρόκειται για το πακέτο των 10 + 1 εισιτηρίων (η τιμή ανά εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 1,23 ευρώ), το πακέτο των 5 εισιτηρίων (η τιμή ανά εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 1,30 ευρώ) και το 2πλό ενιαίο εισιτήριο μετ’ επιστροφής (η τιμή ανά εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 1,35 ευρώ).

Σχετικά με τις προσωποποιημένες ηλεκτρονικές κάρτες ATH.ENA Card, αυτές ξεπέρασαν τις 400.000, έναντι των 250.000 μηνιαίων χάρτινων καρτών.

Στη Βουλή ερώτηση για το έλλειμμα

Η οικονομική ασφυξία στην οποία έχει περιέλθει η ΟΣΥ Α.Ε. καθιστά δυσχερή την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου λεωφορείων και τρόλεϊ στην Αθήνα, επισημαίνει σε επίκαιρη ερώτησή του στη Βουλή ο ανεξάρτητος βουλευτής Χάρης Θεοχάρης.

Εκ του συνόλου των 2 χιλιάδων λεωφορείων του στόλου, μόλις 900 βγαίνουν στους αθηναϊκούς δρόμους καθημερινά, ενώ περίπου 840 παραμένουν στα αμαξοστάσια λόγω βλαβών. Αναφορικά με τα τρόλεϊ, εκ των 360 που συνιστούν τον κύριο στόλο, μόλις 162 εκτελούν δρομολόγια σε καθημερινή βάση.

Η κατάσταση επιβαρύνεται και από την άρνηση των προμηθευτών να χορηγήσουν ανταλλακτικά λόγω της ύπαρξης παλαιών οφειλών, καθώς και από την αδυναμία του ΟΑΣΑ να εισπράξει για λογαριασμό της ΟΣΥ Α.Ε. τις οφειλές ύψους 110 εκατομμυρίων ευρώ που απορρέουν από τη χορήγηση δωρεάν ή μειωμένων εισιτηρίων σε ειδικές κατηγορίες πληθυσμού από τα υπουργεία Εργασίας, Παιδείας, Προστασίας του Πολίτη, Εθνικής Άμυνας και Ναυτιλίας.

Ο κ. Θεοχάρης ρωτά τον αρμόδιο υπουργό:

– Σκοπεύετε να προβείτε σε λογιστική προσέγγιση του οικονομικού ελλείμματος της ΟΣΥ Α.Ε., όπως καταγράφεται σε πρόσφατα δημοσιεύματα, απομειώνοντας ωστόσο με αυτό τον τρόπο την αξία της εταιρίας;

– Πώς σκοπεύετε να ακυρώσετε τις προϋποθέσεις για την ενεργοποίηση του άρθρου 47 του κ.ν. 2190/1920 που προβλέπει λύση και εκκαθάριση της ΟΣΥ Α.Ε. σε περίπτωση που ο δείκτης σύνολο των ιδίων κεφαλαίων προς μετοχικό κεφάλαιο είναι μικρότερος από το ποσοστό 50%;

– Ποιος ο σχεδιασμός ώστε να ικανοποιηθούν οι προμηθευτές ανταλλακτικών για παλαιότερες οφειλές της ΟΣΥ Α.Ε. ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της έλλειψης οχημάτων που δημιουργεί πολύωρη αναμονή στις στάσεις του επιβατικού κοινού;

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

“The Last of Us”: Η πολυαναμένομενη σειρά του ΗΒΟ αποκλειστικά διαθέσιμη στο Vodafone TV

Το “The Last of Us”, η πρώτη σειρά παραγωγής ΗΒΟ που βασίζεται στο ομώνυμο βιντεοπαιχνίδι της Sony για το Playstation από το 2013, με...

Huawei FreeBuds 5i: Τα καλύτερα TWS ακουστικά, με τιμή κάτω από 100 ευρώ

HUAWEI FreeBuds 5i: Ήχος Hi-Res, άνεση και υψηλή τεχνολογία, όλα σε ένα ζευγάρι ακουστικά Κυκλοφόρησαν 26 Ιανουαρίου από το επίσημο δίκτυο συνεργατών της Huawei Κυκλοφόρησαν στην Ελληνική αγορά...

Απλά Ψηφιακά 85: H eTurn (Δημήτρης Θεοφάνους) και ο ψηφιακός μετασχηματισμός, οι phygital καταναλωτές και το ελληνικό γραφείο του Viber

Τις λύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού που προσφέρει στις ιδιωτικές επιχειρήσεις, καθώς και το πως ψηφιοποιεί τη Φωνή του Δημότη ώστε να εισακούεται από τις αυτοδιοικητικές...

Αυξάνεται η πίτα των online αγορών-Ρhygital γίνονται οι Έλληνες

  της Νατάσας Φραγκούλη   Αυξάνεται η πίτα του e-commerce στην Ελλάδα, την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι καταναλωτές δείχνουν να επιλέγουν το πάντρεμα των online αγορών και...

Σε δημόσια διαβούλευση έργο για την εξ΄ αποστάσεως εργασία στο δημόσιο, προϋπολογισμού 72,4 εκατ. ευρώ

Γράφει η Μαρία Μόσχου  Σε δημόσια διαβούλευση έθεσε η Κοινωνία της Πληροφορίας το  Τεύχους Διακήρυξης που αφορά σε Ηλεκτρονικό Ανοικτό για το έργο «Προμήθεια...