8.5 C
Athens
Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου, 2021

Σε τροχιά υλοποίησης ο λιμένας αναψυχής στη Νέα Μάκρη

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου

Ο οικονομικός φορέας MARNET A.E επιλέχθηκε ως οριστικός ανάδοχος για την σύνταξη MASTER PLAN για την κατασκευή λιμένα σκαφών αναψυχής στη Νέα Μάκρη Αττικής.

Μετά από περίπου δύο χρόνια  που εξασφαλίστηκε σχετικό κονδύλιο από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών με απόφαση που δημοσιεύεται στη Διαύγεια αναφέρει ότι «Εγκρίνουμε την ανάθεση της σύμβασης στον οικονομικό φορέα MARNET A.E., καθώς η προσφορά του είναι πλήρης και κατά τη διαδικασία διαπραγμάτευσης η αξία της σύμβασης διαμορφώθηκε στο ποσό των σαράντα επτά χιλιάδων ευρώ (47.000,00€) πλέον Φ.Π.Α. 24%, ήτοι συνολικά πενήντα οκτώ χιλιάδες διακόσια ογδόντα ευρώ (58.280,00)€.».

Με τη σχετική απόφαση εγκρίθηκε το από 19-02-2021 Πρακτικό Αποσφράγισης, Ελέγχου Οικονομικών Προσφορών και Δικαιολογητικών συμμετοχής Προσωρινού Αναδόχου της διαδικασίας με διαπραγμάτευση του άρθρου 128 του Ν. 4412/2016 για την ανάθεση της σύμβασης με τίτλο: «Παροχή Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Λιμενικών Υποδομών στην σύνταξη MASTER PLAN για το έργο με τίτλο: «Κατασκευή λιμένα σκαφών αναψυχής στη Νέα Μάκρη Αττικής».

Χρονοβόρο εγχείρημα

Πρόκειται για ένα εγχείρημα που ξεκίνησε από το 2019, και λόγω των εκλογών χρειάστηκαν περίπου δύο χρόνια για την επιλογή τεχνικού συμβούλου. Παράλληλα ο τεχνικός σύμβουλος θα χρειαστεί άλλα δύο χρόνια για να ολοκληρώσει το έργο του και να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του λιμένα.

Σύμφωνα με όσα προέβλεπε ο διαγωνισμός ο ανάδοχος εκτός από τη σύνταξη master plan, θα υποβοηθήσει τη διεύθυνση λιμενικών υποδομών στην εκκίνηση των διαδικασιών αδειοδότησης και υπαγωγής στις διατάξεις του Ν.3389/2005 για τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

Σε πρώτη φάση, ο ανάδοχος θα πρέπει να προσδιορίσει τις προδιαγραφές της μαρίνας αναψυχής (αριθμός θέσεων ελλιμενισμού κτλ), να δημιουργήσει γενικό προγραμματικό σχέδιο (master plan) και να εκπονήσει την στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Σε δεύτερη φάση, θα κληθεί να συγγράψει και να επεξεργαστεί τα τεύχη του διαγωνισμού, να συμβάλει, εάν χρειαστεί, στην προετοιμασία του φακέλου του έργου προς έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να συμμετέχει μέχρι την ανάδειξη του αναδόχου που θα κατασκευάσει την μαρίνα.

Γιατί επιλέγη η Νέα Μάκρη

Όπως προκύπτει από την απόφαση που είχε υπογράψει ο τότε υπουργός Χ. Σπίρτζης, η Νέα Μάκρη “συγκεντρώνει πολλούς λόγους για τη δημιουργία ενός σύγχρονου τουριστικού λιμένα στο βορειοανατολικό παράκτιο μέτωπο της Αττικής. Ένας από τους λόγους αυτούς είναι η “παντελής απουσία σύγχρονης και κυρίως νόμιμης μαρίνας στο εγγύς παράκτιο μέτωπο, σε αντίθεση με το νότιο μέτωπο της Αθηναϊκής Ριβιέρας (Ζέα, Φλοίσβος, Άλιμος, Γλυφάδα, Βουλιαγμένη, κ.λ.π.)”.

Επίσης, η στήριξη και αναδιοργάνωση του οικιστικού ιστού της περιοχής με προοπτική μετατροπής της παραθεριστικής σε μόνιμη κατοικία,  η εγγύτητα της περιοχής με το διεθνές αεροδρόμιο και με την Αθήνα και η απαιτούμενη ανάπλαση του περιαστικού χώρου σε συνέργεια με τις λοιπές δομές και εγκαταστάσεις της ευρύτερης ζώνης, είναι ορισμένες ακόμη από τις αιτίες για την δημιουργία μαρίνας στη Ν. Μάκρη, σύμφωνα με τη σχετική απόφαση.

Στην απόφαση του 2019 είχε επικαλεστεί και το ερευνητικό πρόγραμμα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με θέμα “Εντοπισμός κατάλληλης θέσης για δημιουργία λιμένα σκαφών αναψυχής στην ακτή Νέας Μάκρης και διερεύνηση ακτομηχανικών προβλημάτων”. Σύμφωνα με το εν λόγω πρόγραμμα, η προτεινόμενη θέση για χωροθέτηση του λιμένα σκαφών αναψυχής στην ακτή της Ν. Μάκρης βρίσκεται επί της Λ. Ποσειδώνος 650 μ. νοτίως του υφιστάμενου Ναυτικού Ομίλου Ν. Μάκρης.

Ο ανάδοχος βγήκε μέσω της διαδικασίας της διαπραγμάτευσης (άρθρο 128 Ν.4412/16), για το έργο, με κριτήριο τη χαμηλότερη προσφορά, με τις εταιρείες Ρόγκαν και Συνεργάτες, Marnet, Τρίτων Σύμβουλοι Μηχανικοί και Διακογεωργίου Γεώργιος.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

H PMM και η Viva.gr συνεργάζονται για το Public Tickets

H Public-MediaMarkt συνεργάζεται αποκλειστικά με τη Viva.gr και εμπλουτίζει την υπηρεσία ticketing, δίνοντας στους λάτρεις του πολιτισμού αλλά και του αθλητισμού τη δυνατότητα ν’...

Το Κέντρο Ψηφιακής Καινοτομίας της Pfizer βασικός χορηγός της εκστρατείας για την πρόληψη και έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του μαστού «Sail for Pink»

To Κέντρο Ψηφιακής Καινοτομίας της Pfizer (CDI) υποστήριξε φέτος το Άλμα Ζωής Νομού Θεσσαλονίκης και την ενέργεια “Sail for Pink” ως βασικός χορηγός (Pink...

Microsoft και ReGeneration ενώνουν δυνάμεις ξανά για το upskilling νέων σε ψηφιακές δεξιότητες

Το “The ReGeneration Initiative: Upskilling Greek Youth for the Digital Era powered by Microsoft” αποτελεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα ψηφιακού αλφαβητισμού και υλοποιείται υπό την...

Nissan Ambition 2030: ένα όραμα πέρα από την κινητικότητα

Με την ηλεκτροκίνηση να βρίσκεται στο επίκεντρο της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της, η Nissan θα προσφέρει συναρπαστικά οχήματα και τεχνολογίες που ενδυναμώνουν την κινητικότητα των...

Η BEWISE υλοποιεί έργο digital transformation για την ΠΑΕ Παναθηναϊκός

Με το βλέμμα στη διαρκή βελτίωση των υποδομών της, η ΠΑΕ Παναθηναϊκός ανέθεσε στη Bewise S.A. το έργο της αναβάθμισης των πληροφοριακών υποδομών της...