16.2 C
Athens
Τετάρτη, 14 Μαΐου, 2025

Σε ανάκαμψη, αλλά από το 2026 η αγορά εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας

Της Νατάσας Φραγκούλη

Στο πεδίο με τα θετικά πρόσημα βρέθηκε το 2024 η αγορά συσκευών Επαυξημένης και Εικονικής Πραγματικότητας, με τα AR/VR headsets να γνωρίζουν αύξηση πωλήσεων κατά 10% το περασμένο έτος. Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα από την International Data Corporation (IDC), τα οποία δημοσιεύθηκαν στο “Worldwide Quarterly Augmented and Virtual Reality Headset Tracker”, η κυκλοφορία νέων προϊόντων κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του έτους, καθώς και η είσοδος νέων παικτών στην αγορά, βοήθησαν στην επιστροφή της αγοράς σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης μετά από δύο χρόνια μείωσης.

Ωστόσο, το 2025, παρά την αναμενόμενη κυκλοφορία νέου υλικού, οι αναλυτές της IDC προβλέπουν ετήσια μείωση της τάξης του 12%, καθώς οι ενδείξεις για την προμήθεια δείχνουν καθυστερήσεις στις κυκλοφορίες προϊόντων κάποιων μεγάλων παικτών, με ανάκαμψη να αναμένεται το 2026. Για την περίοδο 2025-2029, η IDC προβλέπει μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 38,6%.

«Η αγορά AR/VR συνεχώς επεκτείνεται και το ίδιο ισχύει για τις ευκαιρίες χρήσης τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις. Η αύξηση της μεικτής πραγματικότητας (MR) και της επεκταμένης πραγματικότητας (XR) αναμένεται να επηρεάσει και τους δύο τομείς, με εφαρμογές τόσο για ψυχαγωγία όσο και για επαγγελματική χρήση, προσφέροντας έτσι ποικιλία επιλογών στην αγορά.

Οι παίκτες της αγοράς

Το 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, η Meta συνέχισε να κυριαρχεί στην αγορά με μερίδιο της τάξης του 74,6%, ακολουθούμενη από την Apple με 5,2%, τη Sony με 4,3%, τη ByteDance με 4,1% και την XREAL με 3,3%. Ωστόσο, από τους πέντε μεγάλους παίκτες της αγοράς, μόνο η Meta και η XREAL κατέγραψαν ετήσια αύξηση, χάρη σε νέα προϊόντα και χρήση που επικεντρώνεται στο gaming.

Και οι δύο εταιρείες κατάφεραν να αυξήσουν τις μέσες τιμές πώλησης των προϊόντων τους προσφέροντας πιο premium λύσεις, γεγονός που σαφέστατα επηρέασε την αξία των πωλήσεων.

Κατά τη διάρκεια του 2024, η κυκλοφορία νέων headsets από την Apple, καθώς και τα δημοφιλή Quest 3 και Pico 4 της Meta, οδήγησαν σε αύξηση της εμπορικής ζήτησης. Οι προγραμματιστές ήταν πρόθυμοι να δημιουργήσουν εμπειρίες μεικτής πραγματικότητας με συσκευές από την Meta και την Apple, ενώ εκείνοι που ήθελαν να επεκτείνουν τις αναπτύξεις τους προτίμησαν τα προϊόντα της Pico και της Quest.

Ειδική μνεία -όπως αναφέρουν οι αναλυτές της IDC- πρέπει να γίνει στη στρατηγική της Meta στον τομέα της εκπαίδευσης, η οποία ώθησε την κατηγορία να αναπτυχθεί κατά 69,4% το 2024 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Συνολικά, οι εμπορικές αποστολές αυξήθηκαν κατά 14,9%.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Απάτες με NFC: Πώς χρησιμοποιούνται Apple Pay και Google Wallet για την κλοπή καρτών

Της Νατάσας Φραγκούλη Νέους τρόπους για να κλέβουν χρήματα από τις κάρτες πληρωμών επινοεί συνεχώς το ψηφιακό έγκλημα, επενδύοντας σε πιο εξελιγμένες τεχνικές, που επιτρέπουν...

Παγκόσμιο οικονομικό αντίκτυπο 22,3 τρισ. δολ. έως το 2030 δημιουργεί το ΑΙ

Της Νατάσας Φραγκούλη Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) είναι χωρίς αμφιβολία ένας από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες που επηρεάζουν την οικονομία και την κοινωνία του 21ου...

3 στους 4 retailers θεωρούν απαραίτητους τους AI Agents

Της Νατάσας Φραγκούλη Καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του μέλλοντος του λιανεμπορίου θα διαδραματίσουν η τεχνητή νοημοσύνη και οι AI Agents. Η έκθεση της Salesforce «Connected...

Αύξηση 14% στις δαπάνες για την ασφάλεια πληροφοριών

Της Νατάσας Φραγκούλη Οι δαπάνες για την ασφάλεια πληροφοριών από τις επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική (MENA) αναμένεται να φτάσουν τα 3,3...

Απλά Ψηφιακά 171: τα σχέδια της Modulus (Κ. Λώτσος), οι εξελίξεις σε startups, άμυνα και fintech

Την πορεία της Modulus ως πάροχος VoIP τηλεφωνίας στην Ελλάδα ανέλυσε ο Κώστας Λώτσος, Chief Technical Officer της εταιρείας στον Δημήτρη Μαλλά και τη...