Η ριζική ανασύσταση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, κατά τα πρότυπα των αντίστοιχων ευρωπαϊκών αρχών με ευέλικτη μορφή και περιορισμένο αριθμό εργαζόμενων προβλέπεται στις βασικές πτυχές του νέου νομοσχεδίου για την σύσταση της Αρχής.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών – Μεταφορών Κ. Καραμανλής ο ΣΥΡΙΖΑ είχε προβλέψει τη συγκρότηση μιας ΑΠΑ με 487 άτομα προσωπικό! «Αντιθέτως, στο παρόν Σχέδιο Νόμου μειώνουμε τον αριθμό των οργανικών θέσεων σε 172 και αναδιαρθρώνουμε πλήρως το οργανόγραμμα της Αρχής, σύμφωνα με τους Κανονισμούς της Ε.Ε.» τόνισε χαρακτηριστικά.
«Στόχος μας είναι να αποκτήσει η Ελλάδα επιτέλους εθνική στρατηγική στον τομέα της Πολιτικής Αεροπορίας. Να βάλουμε ένα σαφές πλαίσιο κανόνων για την ανάπτυξη της αγοράς των αερομεταφορών. Να εναρμονίσουμε την εθνική νομοθεσία με την ευρωπαϊκή. Να κάνουμε επιτέλους τον διαχωρισμό μεταξύ ρυθμιστή και παρόχου της υπηρεσίας. Να μειώσουμε τις δαπάνες του Κράτους και να δώσουμε στην Αρχή οικονομική αυτοτέλεια» υποστήριξε ενώ προανήγγειλλε ότι, σύμφωνα με τα 63 άρθρα του Σχεδίου Νόμου, η νέα Αρχή προβλέπεται:
– Να λειτουργεί ως ανεξάρτητη διοικητική αρχή, υπαγόμενη στον Υπουργό.
– Να έχει δική της νομική προσωπικότητα, λειτουργική ανεξαρτησία, διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια.
– Η Διοίκησή της να συγκροτείται από τον Διοικητή και το Εκτελεστικό της Συμβούλιο.
– Τα έσοδά της να προέρχονται κατά κύριο λόγο από τα τέλη αεροδρομίων.
Στόχος είναι μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου να κατατεθεί στη Βουλή και μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου να έχει συζητηθεί και ψηφισθεί από την Ολομέλεια.
«Με το νομοσχέδιο αυτό ερχόμαστε να καλύψουμε το κενό που δημιουργήθηκε από την 3ετή κωλυσιεργία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Το κενό αφορά στην υποχρέωση της χώρας μας να δημιουργήσει μια Ανεξάρτητη Αρχή στον χώρο της Πολιτικής Αεροπορίας. Θα ήθελα να σας θυμίσω πως το 2016, ο ΣΥΡΙΖΑ, μετά από αρκετές πιέσεις ψήφισε τον Νόμο 4427. Έναν αρκετά προβληματικό νόμο, με τον οποίο προβλεπόταν αφενός η δημιουργία της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, κι αφετέρου ο λειτουργικός διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων της Αρχής και της ΥΠΑ. Η τότε κυβέρνηση αναγκάστηκε να θεσμοθετήσει έναν Νόμο σωστό στην κεντρική ιδέα του – ήταν άλλωστε κάτι που είχαν ζητήσει οι Θεσμοί και το μοντέλο εφαρμόζεται σε όλες της χώρες της Ε.Ε.- αλλά όπου έβαλε το χεράκι της έφτιαξε ένα κείμενο νόμου που ήταν προβληματικό, με «φωτογραφικές» διατάξεις και μη υλοποιήσιμο. Χαρακτηριστικά, καθυστέρησε 2 χρόνια να εκδώσει τα 2 εφαρμοστικά ΠΔ. Ήταν δε τόσο σημαντική η συγκεκριμένη καθυστέρηση, που οδήγησε τον EASA, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροπορίας, να ξεκινήσει διαδικασία για τον υποβιβασμό της Ελλάδας» τόνισε ο υπουργός Μεταφορών.
Καταλήγοντας ανέφερε: «Εμείς, τον Ιούλιο του 2019, παραλάβαμε μια ΑΠΑ στα «χαρτιά», και μια ΥΠΑ να λειτουργεί με ένα νομοθετικό πλαίσιο διαφορετικό από αυτό που προβλεπόταν στα χαρτιά, αφού ουδέποτε υλοποιήθηκε ο λειτουργικός διαχωρισμός. Από τις πρώτες μας κινήσεις ήταν η επικοινωνία με τον EASA, για να τον ενημερώσουμε για τις επόμενες ενέργειές μας και να αποφύγουμε τον υποβιβασμό. Πετύχαμε να έχουμε τόσο καλή συνεργασία, ώστε συγκροτήσαμε και κοινή Ομάδα Εργασίας».