22.7 C
Athens
Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Δυο σημαντικά βήματα για το δίκτυο Υδατοδρομίων και Υδάτινων Πεδίων στην Κρήτη

Με δυο σημαντικά βήματα προχωράει το εγχείρημα δημιουργίας βιώσιμου δικτύου Υδατοδρομίων στην Κρήτη.

Συγκεκριμένα:

1)Κατατέθηκε στις 29 Δεκεμβρίου 2022 ο Τεχνικός Φάκελος για την  Άδεια Ίδρυσης του Υδατοδρομίου Αγίας Γαλήνης Ρεθύμνου, στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, λαμβάνοντας Αριθμ. πρωτ.: 414887. Η Άδεια Ίδρυσης θα βγει στο όνομα του «Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου».

Ο Τεχνικός  Φάκελος, που εκπονήθηκε από τα «Ελληνικά Υδατοδρόμια» περιλαμβάνει, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Ν.4663/20, το Εγχειρίδιο του Υδατοδρομίου Αγίας Γαλήνης, τους χάρτες Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού και Υδρογραφικής Υπηρεσίας με τις χωροθετήσεις των θαλασσοδιαδρόμων, το σημείο ελλιμενισμού υδροπλάνων, τα Τοπογραφικά σχέδια και τις Κατόψεις του Υδατοδρομίου καθώς και μια σειρά από δικαιολογητικά και νομιμοποιητικά έγγραφα του αιτούντος την Άδεια.

Ανάδοχος

To «Δ.Λ.Τ.Ρεθύμνου» επέλεξε ως ανάδοχο για την έκδοση της Άδειας την εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» η οποία έχει ολοκληρώσει τις άδειοδοτήσεις των τριών πρώτων Υδατοδρομίων στην Ελλάδα (Κέρκυρα, Παξοί, Πάτρα) και ακολούθως τις Άδειες Ίδρυσης των Υδατοδρομίων Ρεθύμνου και Ίου.

Η πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνης κα Ειρήνη Κουτσαλεδάκη αναφερόμενη στην κατάθεση του Τεχνικού Φακέλου του Υδατοδρομίου Αγίας Γαλήνης δήλωσε: «Είναι αισιόδοξο ότι έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου ο Τεχνικός Φάκελος στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την έκδοση άδειας ίδρυσης Υδατοδρομίου στην Αγία Γαλήνη, συμπεριλαμβανομένης και της περιβαλλοντικής αδειοδότησής του.

Είναι το πρώτο που γίνεται στη Νότια Κρήτη και μας ενδιαφέρει η πρόοδος και η εξέλιξη της αδειοδότησης στο σύνολο προκειμένου να λειτουργήσει το Υδατοδρόμιο. Η διοίκηση και η υπηρεσία  του Δ.Λ.Τ.Ρεθύμνου, αλλά και οι εξωτερικοί συνεργάτες του μεριμνούμε για την ταχύτερη ευόδωση ενός τέτοιου στόχου ώστε να λειτουργήσει Υδατοδρόμιο και σε λιμάνι του Νότου και όχι μόνο στο Ρέθυμνο.

Εναλλακτική πρόταση

Είναι πολύ σημαντική η εναλλακτική πρόταση λειτουργίας δικτύου Υδατοδρομίων στο κομμάτι του τουρισμού για τη διασύνδεση των λιμανιών γιατί  δημιουργείται και αναπτύσσεται  ένα δίκτυο προορισμών ιδιαίτερα ενθαρρυντικό για την ανάπτυξη του τόπου μας».

2) Το «Λιμενικό Ταμείο Νομού Χανίων» έλαβε τη σημαντική πρωτοβουλία να δημιουργήσει Υδάτινο Πεδίο στο λιμάνι Κισσάμου Χανίων. Για το σκοπό αυτό, ολοκλήρωσε σχετική διαγωνιστική διαδικασία, επιλέγοντας τα «Ελληνικά Υδατοδρόμια» ως ανάδοχο για την έγκριση του, εν λόγω, Υδάτινου Πεδίου. Η εταιρεία έχει αποδεδειγμένη εμπειρία στον τομέα των Υδάτινων Πεδίων έχοντας ολοκληρώσει την έγκριση του πρώτου πανελλαδικά Υδάτινου Πεδίου στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής, και ακολούθως στο Πόρτο Χέλι, στην Ερμιόνη και στο Λαύριο.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία σε κάθε εγκεκριμένο Υδάτινο Πεδίο επιτρέπεται να πραγματοποιούνται καθημερινά μέχρι έξι ζεύγη πτήσεων (προσθαλάσσωση – αποθαλάσσωση) ανά αεροπορική εταιρεία υδροπλάνων. Επιπλέον, των έξι ζευγών πτήσεων, επιτρέπονται οι πτήσεις: αεροδιακομιδής, γενικής αεροπορίας, πυρόσβεσης και έρευνας & διάσωσης.

Ο στόχος

Η Κρήτη, με την προσθήκη των δυο προαναφερομένων βημάτων, έρχεται πιο κοντά  στο στόχο δημιουργίας εκτενούς δικτύου Υδατοδρομίων. Ήδη έχει εκδοθεί ή άδεια Ίδρυσης του Υδατοδρομίου Ρεθύμνου ενώ στο τελικό στάδιο βρίσκεται το Υδατοδρόμιο Ιεράπετρας και ακολουθούν οι διαδικασίες αδειοδότησης σε: Χερσόνησο, Χανιά, Ηράκλειο, Σητεία, Μαλεβίζι, Κόκκινο Πύργο Φαιστού, καθώς και Υδάτινα Πεδία σε:  Πλακιά και σε σειρά παραθαλάσσιων ξενοδοχείων της Κρήτης.

Ο Πρόεδρος του «Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ιεράπετρας» κ. Γιώργος Ασπραδάκης αναφερόμενος στο θέμα δήλωσε: «Το Δ.Λ.Τ.Ιεράπετρας πιστεύοντας πολύ σε αυτό το συγκοινωνιακό εγχείρημα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να λειτουργήσει το Υδατοδρόμιο στο λιμένα Ιεράπετρας.

Έχει ήδη προχωρήσει η εκπόνηση και υποβολή του Τεχνικού Φακέλου στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών και  βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο για την ολοκλήρωση των ελέγχων των συναρμόδιων υπηρεσιών για την αδειοδότηση του Υδατοδρομίου Ιεράπετρας. Τα οφέλη από την λειτουργία των υδροπλάνων θα είναι πολλαπλά για την ανάπτυξη του ποιοτικού Τουρισμού και συνεπακόλουθα της τοπικής Οικονομίας και της Κοινωνίας της Ιεράπετρας».

Κορυφαίες αγορές

Με βάση τα ανωτέρω, καθίσταται σαφές ότι η Κρήτη, μόλις ολοκληρωθεί η δημιουργία του δικτύου Υδατοδρομίων,  θα αποτελέσει μια από τις κορυφαίες αγορές για την δραστηριοποίηση υδροπλάνων στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία “GRECIAN AIR SEAPLANES”, που βρίσκεται σε διαδικασία απόκτησης Πιστοποιητικού Κοινοτικού Αερομεταφορέα (AOC) για πτήσεις υδροπλάνων, έχει συμπεριλάβει την Κρήτη στο δίκτυο προορισμών που θα εξυπηρετεί προγραμματίζοντας να την συνδέει με νησιά των Κυκλάδων, των Δωδεκανήσων και περιοχές της Πελοποννήσου που θα δημιουργηθούν υδατοδρόμια.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», κ. Τάσος Γκόβας, τόνισε: «Η επικείμενη λειτουργία των Υδατοδρομίων και η δραστηριοποίηση των υδροπλάνων στην Κρήτη θα αποτελέσει ένα χρηστικό εργαλείο για περαιτέρω ανάπτυξη του ποιοτικού Τουρισμού της.

Η ευελιξία και η ταχύτητα του Υδροπλάνου θα επιτρέπει στους τουρίστες να πραγματοποιούν εκδρομές, με ένα ξεχωριστό τρόπο, τόσο σε μέρη εντός της Κρήτης όσο και σε κοντινά νησιά αυξάνοντας τις επιλογές τους σε επισκεψιμότητα προορισμών. Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει για τις συνέργιες των Υδροπλάνων με τη κρουαζιέρα. Τα Υδροπλάνα, κατά το χρονικό διάστημα της παραμονής κρουαζιεροπλοίων σε λιμάνια της Κρήτης, θα μπορούν να πραγματοποιούν περιηγητικές πτήσεις (sightseeing) παρέχοντας στους επιβάτες  τους ένα μοναδικό τρόπο να δουν και να κρατήσουν στη μνήμη τους τα αξιοθέατα των διακοπών τους».

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Το μεγάλο κύμα της Τεχνητής Νοημοσύνης έρχεται πιο γρήγορα από τις προβλέψεις αλλά η Ελλάδα προλαβαίνει να προσαρμοστεί

Οι οικονομικές και κοινωνικές ευκαιρίες της Τεχνητής Νοημοσύνης για την Ελλάδα συζητήθηκαν στο πλαίσιο του 9oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 10...

Μιχάλης Τσαμάζ: «Φεύγω στην ιδανική συγκυρία για τον ΟΤΕ»

«Ένας manager πρέπει να ξέρει πότε πρέπει να φύγει, ποια είναι η κατάλληλη στιγμή για να αποχωρήσει. Και για εμένα τώρα ήταν αυτή η...

N. Σταθόπουλος (BC Partners): Case Study επιτυχίας η Ελλάδα – Καμία συμφωνία ακόμα για την πώληση της Nova

Για το επενδυτικό περιβάλλον σε Ελλάδα, εξωτερικό, καθώς και για την πορεία των επενδυτικών κινήσεων της BC Partners στην χώρα μίλησε ο Νίκος Σταθόπουλος, Chairman,...

Επιστροφές προϊόντων τώρα και σε Skroutz Point

Το Skroutz, το #1 marketplace στην Ελλάδα, προσφέρει πλέον τη δυνατότητα στους χρήστες να προχωρούν σε επιστροφές προϊόντων χρησιμοποιώντας το δίκτυο Skroutz Point. Δίνεται...

Τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών: Έρχονται τα ηλεκτρονικά ραντεβού στα νοσοκομεία του ΕΣΥ

Γράφει η Μαρία Μόσχου  Τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών για να κλείσουν ραντεβού σε κάποιο νοσοκομείο του ΕΣΥ αναμένεται να βάλει το έργο των...