21.6 C
Athens
Τρίτη, 4 Νοεμβρίου, 2025

Σε ανάκαμψη, αλλά από το 2026 η αγορά εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας

Της Νατάσας Φραγκούλη

Στο πεδίο με τα θετικά πρόσημα βρέθηκε το 2024 η αγορά συσκευών Επαυξημένης και Εικονικής Πραγματικότητας, με τα AR/VR headsets να γνωρίζουν αύξηση πωλήσεων κατά 10% το περασμένο έτος. Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα από την International Data Corporation (IDC), τα οποία δημοσιεύθηκαν στο “Worldwide Quarterly Augmented and Virtual Reality Headset Tracker”, η κυκλοφορία νέων προϊόντων κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του έτους, καθώς και η είσοδος νέων παικτών στην αγορά, βοήθησαν στην επιστροφή της αγοράς σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης μετά από δύο χρόνια μείωσης.

Ωστόσο, το 2025, παρά την αναμενόμενη κυκλοφορία νέου υλικού, οι αναλυτές της IDC προβλέπουν ετήσια μείωση της τάξης του 12%, καθώς οι ενδείξεις για την προμήθεια δείχνουν καθυστερήσεις στις κυκλοφορίες προϊόντων κάποιων μεγάλων παικτών, με ανάκαμψη να αναμένεται το 2026. Για την περίοδο 2025-2029, η IDC προβλέπει μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 38,6%.

«Η αγορά AR/VR συνεχώς επεκτείνεται και το ίδιο ισχύει για τις ευκαιρίες χρήσης τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις. Η αύξηση της μεικτής πραγματικότητας (MR) και της επεκταμένης πραγματικότητας (XR) αναμένεται να επηρεάσει και τους δύο τομείς, με εφαρμογές τόσο για ψυχαγωγία όσο και για επαγγελματική χρήση, προσφέροντας έτσι ποικιλία επιλογών στην αγορά.

Οι παίκτες της αγοράς

Το 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, η Meta συνέχισε να κυριαρχεί στην αγορά με μερίδιο της τάξης του 74,6%, ακολουθούμενη από την Apple με 5,2%, τη Sony με 4,3%, τη ByteDance με 4,1% και την XREAL με 3,3%. Ωστόσο, από τους πέντε μεγάλους παίκτες της αγοράς, μόνο η Meta και η XREAL κατέγραψαν ετήσια αύξηση, χάρη σε νέα προϊόντα και χρήση που επικεντρώνεται στο gaming.

Και οι δύο εταιρείες κατάφεραν να αυξήσουν τις μέσες τιμές πώλησης των προϊόντων τους προσφέροντας πιο premium λύσεις, γεγονός που σαφέστατα επηρέασε την αξία των πωλήσεων.

Κατά τη διάρκεια του 2024, η κυκλοφορία νέων headsets από την Apple, καθώς και τα δημοφιλή Quest 3 και Pico 4 της Meta, οδήγησαν σε αύξηση της εμπορικής ζήτησης. Οι προγραμματιστές ήταν πρόθυμοι να δημιουργήσουν εμπειρίες μεικτής πραγματικότητας με συσκευές από την Meta και την Apple, ενώ εκείνοι που ήθελαν να επεκτείνουν τις αναπτύξεις τους προτίμησαν τα προϊόντα της Pico και της Quest.

Ειδική μνεία -όπως αναφέρουν οι αναλυτές της IDC- πρέπει να γίνει στη στρατηγική της Meta στον τομέα της εκπαίδευσης, η οποία ώθησε την κατηγορία να αναπτυχθεί κατά 69,4% το 2024 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Συνολικά, οι εμπορικές αποστολές αυξήθηκαν κατά 14,9%.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

H TCL και η F-Secure ανακοινώνουν τη στρατηγική τους συνεργασία για τον καθορισμό νέου προτύπου ασφαλούς και απρόσκοπτης συνδεσιμότητας

Στην έκθεση Network X 2025, η TCL, παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, ανακοίνωσε επίσημα μια σημαντική στρατηγική συνεργασία με την...

Έρευνα Bitget: Το 66% των χρηστών σκοπεύει να αυξήσει τις επενδύσεις του σε κρυπτονομίσματα

Η Bitget, το μεγαλύτερο καθολικό ανταλλακτήριο «Universal Exchange» (UEX) στον κόσμο, δημοσίευσε πρόσφατα τη νέα της τριμηνιαία έρευνα, με τίτλο «Q3 2025 Crypto Market...

Αναρτήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας 2026 στο myCAR

Τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2026 αναρτήθηκαν στην πλατφόρμα myCAR της ΑΑΔΕ. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων μπορούν να εισέλθουν με τους προσωπικούς τους...

Προσωρινή διακοπή λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης: Από 10/11 η νέα γραμμή του ΟΑΣΘ για την εξυπηρέτηση των επιβατών

Από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου τίθεται σε λειτουργία η νέα λεωφορειακή γραμμή "Μ1" για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού κατά τη διάρκεια της διακοπής...

Η LG εξοπλίζει τη Roig Arena με πρωτοποριακές λύσεις ψηφιακής σήμανσης

Η LG Electronics (LG) ενισχύει περαιτέρω την ηγετική της θέση στην παγκόσμια αγορά ψηφιακής σήμανσης, παρέχοντας πρωτοποριακές λύσεις προβολής στο Roig Arena, τον μεγαλύτερο...