10.4 C
Athens
Σάββατο, 14 Δεκεμβρίου, 2024

Υπουργείο Ανάπτυξης: Τι πρέπει να προσέχετε για ηλεκτρονικές αγορές μέσω social media

Οι περιορισμοί στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, προκειμένου να συγκρατηθεί η διάδοση της πανδημίας COVID-19 προκάλεσαν σημαντική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, με αποτέλεσμα την αύξηση των καταγγελιών για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσον αφορά ειδικότερα στις  πωλήσεις μέσω των social media.

Ειδικότερα διαπιστώνονται:

  • Πωλήσεις απομιμητικών αγαθών («μαϊμού» προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές).
  • Αποστολή αγαθών, μέσω πολλών εταιρειών ταχυμεταφορών, προκειμένου να  δυσχεραίνεται ο εντοπισμός  των προμηθευτών.
  • Συνοδευτικά δελτία των αποστολών, χωρίς να αναφέρονται τα στοιχεία του αποστολέα και κυρίως η ταχυδρομική διεύθυνση ή με ελλιπή στοιχεία ή ψευδή στοιχεία.
  • «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» πρόσβασης του καταναλωτή στο λογαριασμό του στη σελίδα στα social media, μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.
  • «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» της επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες στη σελίδα τηλεφωνικές γραμμές και στις φόρμες επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα).
  • Παραλαβή αγαθών χωρίς παραστατικά διακίνησης και εμπορίας.

Συστάσεις για την προστασία του καταναλωτή

Προκειμένου ο καταναλωτής να προστατευτεί όταν πραγματοποιεί αγορές αγαθών μέσω των σελίδων στα social media, συστήνεται, πριν από κάθε παραγγελία και πληρωμή να ενημερώνεται για:

  • Τα πλήρη στοιχεία του προμηθευτή: εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας (όχι μόνο κινητό), url shop online (αν υφίσταται), email, ταχ. διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης.
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  • Τη συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, εξόδων αποστολής, κλπ.).
  • Τον τρόπο πληρωμής, αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.
  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης .

Επιπρόσθετα συστήνονται:

  • Έλεγχος πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών (κλειδαριά στον browser).
  • Αγνόηση των προσφορών που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.
  • Εντοπισμός στο διαδίκτυο τυχόν σχολίων, εμπειριών ή συστάσεων άλλων καταναλωτών που έχουν κάνει ήδη συναλλαγές με το κατάστημα, έχοντας βεβαίως υπόψη ότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες,.
  • Λήψη επιβεβαίωση της παραγγελίας.

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η μη παραλαβή δεμάτων, όταν η χρέωση γίνεται με αντικαταβολή, χωρίς τα πλήρη στοιχεία αποστολέα στο συνοδευτικό δελτίο των αποστολών (τα στοιχεία προβλέπονται στην απόφαση 686/064/10-7-2013 του Προέδρου της ΕΕΤΤ).

Υποβολή καταγγελιών στην τηλ. γραμμή καταναλωτών 1520 ή μέσω email στις διευθύνσεις  1520@efpolis.gr και dimea.ypanep@mnec.gr  ή  μέσω της σελίδας της ΔΙΜΕΑ στο Facebook: @dimea.ypanep

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Χριστουγεννιάτικα δώρα για 300 παιδιά που νοσηλεύονται σε νοσοκομεία του Βουκουρεστίου

Η AKTOR Ρουμανίας πραγματοποίησε για δεύτερη συνεχή χρονιά μία συγκινητική κοινωνική δράση, προσφέροντας Χριστουγεννιάτικα δώρα σε 300 παιδιά που νοσηλεύονται στα νοσοκομεία “Dr. Victor...

Entersoft-Softone: ενώνονται για να δημιουργήσουν τον Εθνικό Πρωταθλητή στο Business Software

Οι μέτοχοι των εταιρειών Entersoft & Softone ανακοινώνουν την ένταξη των δύο εταιρειών σε έναν ενιαίο οργανισμό δημιουργώντας τον ηγέτη στον χώρο του business...

Η πορεία των startups στην Ελλάδα, οι ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025

Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital (τμήμα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας) και την EATE (Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων), παρουσίασε για...

Απλά Ψηφιακά 158: Η AWS και οι ελληνικές ΑΙ εξελίξεις, τα data centers και η… Black Friday

Για τα νέα που επιφύλασσε το μεγάλο συνέδριο της AWS Re:Invent στο Λας Βέγκας, για τις τηλεπικοινωνίες και για το αποτύπωμα της τεχνητής νοημοσύνης...

Ρεκόρ επιβατών για την Emirates τη φετινή εορταστική περίοδο

Με τις να αναχωρήσεις να σημειώνουν σημαντική αύξηση συγκριτικά με τον προηγούμενο Δεκέμβριο, η Emirates συνιστά στους επιβάτες της να προγραμματίσουν προσεκτικά τα ταξίδια...