25.5 C
Athens
Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου, 2024

ΥΠΑ:« Πιστοποιημένος και ασφαλής ο διάδρομος του «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»

 

της Μαριας Μόσχου

mariam@moved.gr

Στην αντεπίθεση για τις ακυρώσεις πτήσεων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» πέρασε την Παρασκευή η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορία τονίζοντας ότι τα έργα ήταν προγραμματισμένα και το φυσικό φαινόμενο της ομίχλης που καλύπτει συχνά το αερδρόμιο.

«Εκφράζουμε την έκπληξη μας  αναφορικά με τις αιτιάσεις που διατυπώνονται τις τελευταίες ώρες από αεροπορική εταιρεία, διαχειριστές αεροδρομίων και αιρετούς της τοπικής αυτοδιοίκησής με τις οποίες γίνεται προσπάθεια να στοιχειοθετηθούν ευθύνες εις βάρος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ενόχληση που προκαλείται από την υλοποίηση σχεδιασμένων και προγραμματισμένων ήδη από καιρό έργων στον Αερολιμένα «Μακεδονία» καθώς επίσης και για την ύπαρξη του γνωστού σε όλους μας φυσικού φαινομένου της ομίχλης που σκεπάζει συχνά το Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης» αναφέρει η ΥΠΑ.

Η ηγεσία της Υπηρεσίας σαφώς ενοχλημένη για τις τοποθετήσεις τόσο της EasyJet όσο και της Ftaport Greece επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Προσπερνώντας τις όποιες αιχμές και σε πνεύμα συνεργασίας με όλη την αεροπορική κοινότητα ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό για τα παρακάτω:

  • Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι τα έργα στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης είχαν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τον Μάρτιο του 2017, χρονική περίοδος κατά την διάρκεια της οποίας τα προβλήματα στις πτήσεις λόγω των καιρικών συνθηκών θα ήταν σίγουρα λιγότερα. Παρόλα αυτά, προς διευκόλυνση της Παραχωρησιούχου Διαχειρίστριας Εταιρείας που ανέλαβε την διαχείριση του Αεροδρομίου «Μακεδονία» ήδη από τον Απρίλιο 2017, σε συνεργασία μαζί της, καθώς και με την σύμφωνη γνώμη των μελών της αεροπορικής κοινότητας αποφασίστηκε η μετάθεση της έναρξης των έργων  για το τρέχον χρονικό διάστημα προκειμένου να μην δημιουργηθεί αναστάτωση  στους τουριστικούς φορείς της Βόρειας Ελλάδος κατά την έναρξη της τουριστικής περιόδου.
  • Είναι επίσης σημαντικό να αναφέρουμε ότι τα έργα είναι συγχρηματοδοτούμενα, δηλαδή υλοποιούνται και με κεφάλαια προερχόμενα από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τυχόν ακύρωσή τους θα επέφερε τεράστια οικονομική ζημιά και ανυπολόγιστες κυρώσεις στη Χώρα μας.
  • Παράλληλα πρέπει να επισημάνουμε στις τοπικές αρχές της Θεσσαλονίκης και στην τοπική κοινωνία ότι το Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης κατόπιν της ολοκλήρωσης των έργων θα αυξήσει σημαντικά την δυναμικότητά του και θα αναβαθμίσει το επίπεδο εξυπηρέτησης των αεροπορικών εταιρειών και των επισκεπτών.  Το όφελος που θα αποκομίσει η ευρύτερη περιοχή είναι ασύγκριτα μεγαλύτερο από το κόστος της πρόσκαιρης και παροδικής ενόχλησης που προκαλούν τα έργα, τα οποία εξάλλου ολοκληρώνονται εντός χρονικού διαστήματος τριών μηνών.   – Επιπλέον, η απόφαση αεροπορικής εταιρείας να ακυρώσει για μια μέρα όλες της πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», και να εξυπηρετηθεί από την Αθήνα, πέραν του ότι προκάλεσε ταλαιπωρία στους επιβάτες που ταξίδευαν από και προς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, προξένησε και εύλογες απορίες καθώς σε κοντινότερη απόσταση από την Αθήνα, (απέχει 550 χιλιόμετρα το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος), πλησίον της Θεσσαλονίκης υπάρχουν δύο εναλλακτικά αεροδρόμια που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν. Συγκεκριμένα τα αεροδρόμια της Καβάλας, (απέχει 158 χιλιόμετρα από την συμπρωτεύουσα), άλλα και της Κοζάνης, (απέχει 124 χιλιόμετρα). Αναρωτιόμαστε λοιπόν μήπως υπάρχουν άλλοι σκοποί για την ενεργεία αυτή και παρακαλούμε τις εταιρείες να μην εμπλέκουν την ΥΠΑ στους εκάστοτε εμπορικούς σχεδιασμούς τους.
  • Η Υπηρεσία μας είχε έγκαιρα ενημερώσει όλες τις αεροπορικές εταιρείες, με ΝΟΤΑΜ, για τις αλλαγές στο «Μακεδονία» λόγω των εργασιών στη διασταύρωση των δύο διαδρόμων προσαπογειώσεων.
  • Συγκεκριμένα ο τροχόδρομος 10L-28R έχει ελεγχθεί προτού πιστοποιηθεί και αποδοθεί για χρήση ως κύριος διάδρομος. Για την ολοκλήρωση των δοκιμαστικών πτήσεων έχει εκδοθεί και δημόσια ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της ΥΠΑ (www.hcaa.gr ή www.ypa.gr) ήδη από την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017.
  • Με την παραπάνω ανακοίνωση ενημερώθηκε η αεροπορική κοινότητα για τους εκτεταμένους ελέγχους που έγιναν και για τις δοκιμές που υλοποιήθηκαν με αεροσκάφος A-320 της Aegean Airlines προκειμένου να πιστοποιηθεί ο διάδρομος 10L-28R ώστε να λειτουργήσει ως κύριος διάδρομος απογείωσης – προσγείωσης αεροσκαφών.
  • Κατόπιν υλοποίησης των ελέγχων και των δοκιμών, αποδόθηκε ο διάδρομος 10L-28R προς χρήση. Την ίδια μέρα πραγματοποιήθηκαν 15 πτήσεις αεροσκαφών στον ίδιο διάδρομο χωρίς καμία παρατήρηση από τους χειριστές των αεροσκαφών των αεροπορικών εταιρειών και από τις 23 Νοεμβρίου και ώρα 09:00 π.μ. οι πτήσεις πραγματοποιούνται κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα.
  • Αξίζει να σημειωθεί ότι η αεροπορική εταιρεία που επιλέγει να μην χρησιμοποιεί το Αεροδρόμιο Μακεδονία επιχειρεί με ίδιου τύπου αεροσκάφη με αυτά που επιχείρησαν κατά την διάρκεια των ελέγχων και των δοκιμών όπου καταδείχθηκε η καταλληλότητα του διαδρόμου. Επίσης ίδιου τύπου αεροσκάφη, καθώς και διαφόρων άλλων τύπων, επιχειρούν καθημερινά  από την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017 μέχρι και σήμερα χωρίς να έχει παρουσιαστεί κανένα πρόβλημα οφειλόμενο στην καταλληλότητα του διαδρόμου.
  • Παράλληλα για το θέμα της ομίχλης πρέπει να τονίσουμε ότι για την ΥΠΑ η ασφάλεια των πτήσεων είναι αδιαπραγμάτευτη και προς αυτή την κατεύθυνση εργάζεται όλο το στελεχιακό δυναμικό της.
  • Τέλος είναι απαραίτητο να ενημερωθούν, εκείνοι που όψιμα και αδικαιολόγητα διατυπώνουν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης την ανησυχία τους, ότι με τόσο έντονα τα φαινόμενα της ομίχλης στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» θα ήταν αδύνατη η προσγείωση ακόμη και με το σύστημα προσγείωσης ILS II.
  • Όσον αφορά το σύστημα προσγείωσης που λειτούργει τώρα, κατά την διάρκεια υλοποίησης των έργων, σας ενημερώνουμε ότι αυτό είναι το VOR Approach Ραδιοβοήθημα στο Τρίλοφο της Θεσσαλονίκης.

 

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η United Group δημοσίευσε τον Απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2023

Η United Group, κορυφαίος πάροχος τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μητρική εταιρεία της Nova, κατέγραψε σημαντική πρόοδο όσον αφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη...

Κ. Νεμπής: 3 δισ. ευρώ πλάνο για να φτάσει ο ΟΤΕ στην κορυφή της Ευρώπης

Γράφει η Μαρία Μόσχου «Το νέο όραμα του ΟΤΕ είναι να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης και, χάρη...

Τι ζητούν οι επιβάτες ταξί: Apps, ευέλικτη τιμολόγηση και διαφάνεια τιμών

Το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα αποκαλυπτική έρευνα, η οποία αναδεικνύει σημαντικές πτυχές της δημόσιας συγκοινωνίας, ιδίως σχετικά με...

Απλά Ψηφιακά 149: Τα πλάνα της CityCorp (Χρ. Ραφτογιάννης), τα POS και οι ηλεκτρικές συσκευές

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της καλλιέργειας λαχανικών, βοτάνων και μικρών φρούτων κατ’ οίκον; Αυτά τα ενδιαφέροντα και την εξέλιξή της CityCrop από το 2015...

Θα ξεπεράσουν τα 630 εκατ. ευρώ οι δαπάνες για ΑΙ το 2028

το ΑΙ θα τρέξει με 29% μεταξύ 2024-2028, τον ταχύτερο ρυθμο από κάθε άλλο κλάδο της τεχνολογίας Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη Μπορεί οι επικριτές της να...