Της Μαρίας Μόσχου
Στα άκρα οδηγείται η αντιπαράθεση της ιδιωτικής πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού η οποία αποφάσισε να διακόψει την συντήρηση των συρμών λόγω οφειλόμενων ύψους άνω των 10 εκατ. ευρώ.
« Η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. (ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε.) παρέχει μέχρι σήμερα προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. υψηλού επιπέδου υπηρεσίες συντήρησης που επιτρέπουν την ασφαλή κυκλοφορία των επιβατηγών και εμπορικών αμαξοστοιχιών» αναφέρεται χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση της ΕΕΣΣΤΥ τονίζοντας ότι από σήμερα οι υπηρεσίες αυτές διακόπτονται.
«Δυστυχώς η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. επέλεξε τον ολισθηρό δρόμο της μη εμπρόθεσμης εξόφλησης των οικονομικών της υποχρεώσεων, που σήμερα υπερβαίνουν τα 10 εκ. ευρώ, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί η ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. σε απόλυτη οικονομική ασφυξία» επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας σδηροδορμικού υλικού η οποία βρίσκεται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης με μοναδικό ενδιαφερόμενο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα τονίζουν ότι «ανάμεσα σε άλλα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επί μήνες δεν καταβάλλει κανένα ποσό για τις παρεχόμενες υπηρεσίες συμπληρωματικής συντήρησης» και συμπληρώνει: «Η ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. αδυνατεί πλέον να παρέχει τέτοιες υπηρεσίες χωρίς να της καταβάλλεται το συμβατικά προβλεπόμενο τίμημα. Ως εκ τούτου υπηρεσίες τέτοιας φύσης θα παρέχονται μόνον εφόσον τις ζητά εγγράφως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και καταβάλλεται, όπως ορίζει η Σύμβαση, το αντίστοιχο τίμημα.Συνεπώς, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. από σήμερα 4-6-2018 και ώρα 12.00μμ, φέρει την αποκλειστική ευθύνη για την κατάσταση κυκλοφορίας των συρμών., τις ενδεχόμενες καθυστερήσεις των αφίξεων των δρομολογίων, τις καθυστερήσεις αναχωρήσεων και γενικότερα την έλλειψη του αναγκαίου τροχαίου υλικού για την κάλυψη της κυκλοφορίας των τακτικών Αμαξοστοιχιών. Τα παραπάνω θα προκύψουν στο άμεσο μέλλον, εφόσον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεχίσει να μην καταβάλει τα οφειλόμενα ποσά για την Συμπληρωματική Συντήρησης στις συμβατικές προθεσμίες».
Ας σημειωθεί ότι από την διάσπαση σε του ΟΣΕ σε θυγατρικές μέχρι και σήμερα δεν είχαν ληφθεί ανάλογες αποφάσεις. Ωστόσο πλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει περάσει στα χέρια της Ιταλικής Ferrovie η οποία θα πρέπει να μπει στη διαδικασία να εξοφλεί άμεσα την ΕΕΣΣΤΥ για κάθε βλάβη που θα προκύπτει προκειμένου να αντιμετωπίσει την κίνηση της θερινής περιόδου.