Σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες προχωρούν από σήμερα υα μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων. Αφορμή όπως αναφέρουν είναι η απαίτηση των θεσμών και του ΔΝΤ για την κατάργηση της υποχρέωσης της ελάχιστης διάρκειας σύμβασης τριών ωρών που έχουν οι εταιρίες ενοικιαζομένων αυτοκινήτων με οδηγό. Ουσιαστικά πρόκειται για το χρόνο που είχαν οι οδηγοί ταξί της Uber μεταξύ μισθώσεων για να είναι νόμιμοι και που σύμφωνα με τους Θεσμούς πρέπει να καταργηθεί,
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας «η Ελληνική κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης αρνήθηκαν μια τέτοια προοπτική, ωστόσο είναι σε δύσκολη θέση, αφού τέθηκε ζήτημα ακόμα και μη συμφωνίας για την αξιολόγηση».
Η Ομοσπονδία δεν διστάζει να κάνει λόγο για «έλλειψη σεβασμού από διεθνείς και εγχώριους νταβατζήδες της τουριστικής βιομηχανίας όχι μόνο στους νόμους του Ελληνικού Κράτους ,αλλά και στις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου» που, όπως επισημαίνουν, συνιστούν «προσβολή και χτύπημα κάτω από τη ζώνη».
Την Τρίτη 12 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε στα Γραφεία του ΣΑΤΑ έκτακτο Διοικητικό Συμβούλιο. «Εύλογα ξύπνησαν μνήμες του 2011. Ξεκινάμε με 24ωρη απεργία, από τις 13/6/2018 (6 π.μ) η οποία θα επαναλαμβάνεται μέχρι να κλείσει οριστικά το ζήτημα. Ζητάμε συγνώμη από το επιβατικό κοινό , αλλά δεν μας αφήνουν άλλη επιλογή από το να διεκδικήσουμε με απεργία την επιβίωσή μας» καταλήγει η ανακοίνωση.
Το ιστορικό
Τα Ε.Ι.Χ. είναι Επιβατικά Ιδιωτικής Χρήσης και κυρίως 9θέσια βανάκια που μεταφέρουν επιβάτες.
Μέχρι το 2015 για να κυκλοφορούν έπρεπε να έχουν σύμβαση ενοικίασης για τουλάχιστον 12 ώρες. Από το 2ο μνημόνιο η χώρα δεσμεύτηκε το όριο να μειωθεί στο 6ωρο και στο 3ο μνημόνιο δεσμευτήκαμε και μετατράπηκε τον Ιανουάριο του 2018 σε 3ωρο.
Στον νόμο για τις μεταφορές θεσπίστηκαν κανόνες για τους διαμεσολαβητές ενοικίασης Ε.Ι.Χ. με αδειοδότηση που αποφάσισε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με αφορμή την υπόθεση UBER.
Επίσης, θεσπίστηκε ελάχιστο μίσθωμα για το 3ωρο, που θα προσδιορίζεται από Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία ακόμη δεν έχει δημοσιευθεί.
Η υπόθεση ετέθη εκ νέου στο τραπέζι με το επιχείρημα να μην υπάρχει προσδιορισμένη διάρκεια μίσθωσης για τον τουρισμό.
Όπως αναφέρουν στελέχη του κλάδου στην ουσία, με αυτή την παρέμβαση εξυπηρετείται μόνο η UBER, η οποία διέκοψε την παροχή υπηρεσιών με Επιβατικά Ιδιωτικής Χρήσης προσφέρει υπηρεσίες μόνο με Επιβατικά Δημόσιας Χρήσης (με συμβεβλημένους ιδιοκτήτες ταξί).