10.4 C
Athens
Κυριακή, 29 Ιανουαρίου, 2023

Βόρεια Ελλάδα: «Πυρετός» έργων και επενδύσεων ύψους 10 δισ. ευρώ

Πάνω από 10 δισ. ευρώ σε έργα και επενδύσεις θα αλλάξουν την εικόνα της Βόρειας Ελλάδας. Μετρό, FlyOver, σιδηρόδρομος και οδική ασφάλεια στο επίκεντρο.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι Θεσσαλονικείς θα έχουν σύντομα από τα πλέον σύγχρονα Μετρό της Ευρώπης ενώ μέσα στο Φθινόπωρο θα υπογραφεί η σύμβαση για το FlyOver ώστε  τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του 2022. Την ίδια στιγμή περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ δίνονται στη Βόρεια Ελλάδα για την οδική ασφάλεια.

Μετρό Θεσσαλονίκης

«Η Θεσσαλονίκη θα έχει Μετρό στα τέλη του 2023», ξεκαθάρισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής», ενώ τόνισε ότι στη Βόρεια Ελλάδα σήμερα εκτελείται ένα συνολικό σχέδιο επενδύσεων ύψους 10 δισ. ευρώ.

Σχετικά με το Μετρό, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι η παράδοση του μετρό στο τέλος του 2023 «δεν είναι ένας ευσεβής πόθος, όπως κάποιων που θα λειτουργούσαν το Μετρό, πριν από 3,5 χρόνια, χωρίς τους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, χωρίς ράγες, χωρίς τρένα και Φορέα Λειτουργίας».

«Πλέον, έχουμε παραλάβει και τους 18 συρμούς και βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικές δοκιμές στο τμήμα Αμαξοστάσιο – Συντριβάνι. Ξεκίνησε πριν από λίγες εβδομάδες η κατασκευή στο κεντρικό τμήμα του σταθμού Βενιζέλου. Έχουν ήδη παραδοθεί χώροι στο κοινό και έχει ξεκινήσει η ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής», πρόσθεσε.

Ο σχεδιασμός για τις επεκτάσεις του μετρό

Αναφερόμενος στις επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «μετά από πολλά χρόνια, εκπονείται η μελέτη Ανάπτυξης του Μετρό, η οποία ουσιαστικά αποτελεί τη γενική συγκοινωνιακή μελέτη της πόλης,  άρα και τον “μπούσουλα” των οριστικών επιλογών για τις επεκτάσεις του μετρό».

Τα πρώτα αξιοποιήσιμα αποτελέσματα της μελέτης θα είναι διαθέσιμα στα τέλη του έτους και θα επιτρέψουν τόσο την αναζήτηση χρηματοδότησης των επεκτάσεων από την ΕΕ και την ΕΤΕΠ,  όσο και τη σύνταξη του μοντέλου των μεταφορών στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Ειδικά για την επέκταση στην Καλαμαριά, υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση την παρέλαβε «ορφανή από όλα τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα».

Σήμερα, «προχωρά στην άμεση υλοποίησή της. Προς τούτο άμεσα θα υπογραφεί η σύμβαση για 15 επιπλέον αυτόματους συρμούς οι οποίοι είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία τόσο του βασικού έργου όσο και για την Καλαμαριά».

Σχετικά με την επέκταση προς τα Δυτικά, ο διαγωνισμός των πρόδρομων εργασιών πάει άμεσα για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο και το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσει η υπογραφή της σύμβασης.Οι μελέτες εκτελούνται και για την επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης

Εντός φθινοπώρου η συμβασιοποίηση του FlyOver

Για το FlyOver, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι εντός φθινοπώρου θα υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο και τα έργα θα ξεκινήσουν φέτος».

Περιγράφοντας τα οφέλη του έργου, σημείωσε ότι η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης, θα είναι ένας νέος, υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος, που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, μέσω του διπλασιασμού της δυνατότητας παραλαβής κυκλοφοριακών φόρτων από τα 5.000 οχήματα σήμερα, σε 10.000 την ώρα ανά κατεύθυνση, κάνοντας τις μετακινήσεις πολύ πιο γρήγορες, οικονομικές και ασφαλείς.

«Ένας νέος Περιφερειακός που θα αναβαθμίσει τη κυκλοφορία στη πόλη και μαζί με το Μετρό θα αλλάξει τη καθημερινότητα όλων των Θεσσαλονικέων», πρόσθεσε.

Έργα 10 δισ. ευρώ

Κληθείς να σχολιάσει τα παράπονα φορέων ότι η Κεντρική Μακεδονία είναι ο «φτωχός συγγενής» σε ό,τι αφορά τη διάθεση δημόσιων ή κοινοτικών πόρων, ο Υφυπουργός Υποδομών απάντησε ότι «στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα εκτελείται σήμερα ένα συνολικό σχέδιο ύψους 10 δισ. ευρώ».

«Επενδύσεις 10 δισ. ευρώ από δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια, για νέες υποδομές, για έρευνα και τεχνολογία, για νέα νοσοκομεία, για αναπλάσεις και νέες σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις» τόνισε.

Έκανε ιδιαίτερη μνεία στα έργα ΣΔΙΤ τα οποία, όπως είπε, «αποτελούν εκτός από ένα επιπλέον χρηματοδοτικό εργαλείο και μία αλλαγή στρατηγικής ως προς την υλοποίηση μεγάλων έργων, που βρίσκεται στον πυρήνα της πολιτικής μας».

«Το πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών, ξεπερνά τα 5 δισ. ευρώ. Ο Βόρειος Ε65 είναι ένα από τα δύο οδικά έργα που θα χρηματοδοτήσει εξ ολοκλήρου το Ταμείο Ανάκαμψης που όπως γνωρίζετε συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία, έχει προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ και έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή του. Τα δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, το Θεσσαλονίκη – Τοξότες και το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, έργα με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 2,8 δισ. ευρώ, θα χρηματοδοτηθούν, επίσης, από τα διαρθρωτικά ταμεία» σημείωσε.

Στη Βόρεια Ελλάδα το μεγαλύτερο μέρος των σιδηροδρομικών έργων

Σχετικά με τα σιδηροδρομικά έργα, ο Υφυπουργός Υποδομών, αφού υπογράμμισε τη σημασία που δίνεται, σημείωσε ότι «στις αρχές του 2023 θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο για τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα και τον προαστιακό σιδηρόδρομο στη Δυτική Θεσσαλονίκη με στόχο να μετατρέψουμε το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στη Βόρεια Ελλάδα. Παράλληλα, έχει ήδη ξεκινήσει το έργο εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη όπως και η Β’ φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου για τα τμήματα Θεσσαλονίκη – Τοξότες και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο».

Τα δύο τελευταία έργα θα αλλάξουν το τοπίο των μεταφορών για ανθρώπους όσο και για εμπορεύματα, θα αναβαθμίσουν την αξία των λιμένων της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης και θα συνδέσουν τη Θράκη με τα Βαλκάνια και τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας. Σχολίασε δε, ότι «θα αλλάξουν συνολικά το μίγμα των μετακινήσεων σε ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα και θα υλοποιήσουν στη πράξη την Ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία».

200 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα για την οδική ασφάλεια

Ο κ. Καραγιάννης επισήμανε ακόμα τη σημασία που δίνει η κυβέρνηση σε ζητήματα οδικής ασφάλειας που επί της αρχής συνδέεται με τα νέα μεγάλα οδικά έργα και από κει και πέρα με τη συντήρηση και την αναβάθμιση του επιπέδου λειτουργίας και ασφάλειας στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Αναφέρθηκε στο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που «θα ξεκινήσει να τρέχει σε όλη την Ελλάδα από το αμέσως επόμενο διάστημα,  με ένα συνολικό προϋπολογισμό 750 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ περισσότερα από 200 εκατομμύρια εξ αυτών θα κατευθυνθούν στη Βόρεια Ελλάδα».

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

LG: Ποιες καινοτομίες λαμβάνουν ρεκόρ βραβείων στη CES 2023

Η LG συνεχίζει τη μακρόχρονη ιστορία των διακρίσεων στο κορυφαίο Παγκόσμιο Συνέδριο Consumer Technology Show με περισσότερα από 220 βραβεία και διακρίσεις Πραγματοποιώντας μια θριαμβευτική...

“The Last of Us”: Η πολυαναμένομενη σειρά του ΗΒΟ αποκλειστικά διαθέσιμη στο Vodafone TV

Το “The Last of Us”, η πρώτη σειρά παραγωγής ΗΒΟ που βασίζεται στο ομώνυμο βιντεοπαιχνίδι της Sony για το Playstation από το 2013, με...

Huawei FreeBuds 5i: Τα καλύτερα TWS ακουστικά, με τιμή κάτω από 100 ευρώ

HUAWEI FreeBuds 5i: Ήχος Hi-Res, άνεση και υψηλή τεχνολογία, όλα σε ένα ζευγάρι ακουστικά Κυκλοφόρησαν 26 Ιανουαρίου από το επίσημο δίκτυο συνεργατών της Huawei Κυκλοφόρησαν στην Ελληνική αγορά...

Απλά Ψηφιακά 85: H eTurn (Δημήτρης Θεοφάνους) και ο ψηφιακός μετασχηματισμός, οι phygital καταναλωτές και το ελληνικό γραφείο του Viber

Τις λύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού που προσφέρει στις ιδιωτικές επιχειρήσεις, καθώς και το πως ψηφιοποιεί τη Φωνή του Δημότη ώστε να εισακούεται από τις αυτοδιοικητικές...

Αυξάνεται η πίτα των online αγορών-Ρhygital γίνονται οι Έλληνες

της Νατάσας Φραγκούλη Αυξάνεται η πίτα του e-commerce στην Ελλάδα, την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι καταναλωτές δείχνουν να επιλέγουν το πάντρεμα των online αγορών...