19.6 C
Athens
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Το 54% των εσόδων του εμπορίου θα προέρχεται από ψηφιακές αγορές ως το 2024

Στροφή στις ψηφιακές αγορές κάνουν σταδιακά οι καταναλωτές με αποτέλεσμα το 2024 πάνω από τα μισά έσοδα του εμπορίου να προέρχονται από ψηφιακές αγορές.

Η Salesforce, παγκόσμιος ηγέτης στο CRM, κυκλοφόρησε πρόσφατα την τελευταία της έκθεση για το εμπόριο, State of Commerce report, η οποία βασίστηκε σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε περισσότερες από 4.000 εμπορικές εταιρείες. Η έκθεση αποτυπώνει πρωτίστως ότι τα ψηφιακά κανάλια επεκτείνονται για να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών.

Η μετάβαση των καταναλωτών και των αγοραστών επιχείρησης (business buyers) προς τα ψηφιακά κανάλια ξεκίνησε πριν την εμφάνιση της COVID-19, όμως η πανδημία επιτάχυνε τη διαδικασία. Μια άλλη, πρόσφατη, μελέτη της Salesforce κατέδειξε πως περίπου το 60% των συναλλαγών πραγματοποιείται πλέον διαδικτυακά και ότι περισσότεροι από τους μισούς πελάτες (53%) προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους μέσω ψηφιακών καναλιών.

Παρόλο που μόνο το 41% των ερωτηθέντων αισθάνεται πλήρως προετοιμασμένο να χειριστεί τα αναδυόμενα κανάλια, οι επενδύσεις για την επέκταση των τελευταίων βρίσκονται σε εξέλιξη:

  • το 60% των επαγγελματιών του εμπορίου που ρωτήθηκαν έχει υιοθετήσει νέα κανάλια τα τελευταία δύο χρόνια και
  • το 81% βρίσκεται στη διαδικασία να το κάνει.

Αυτό ενδεχομένως να οφείλεται στις προβλέψεις για συνεχόμενη αύξηση του ψηφιακού εμπορίου: εκτιμάται ότι το 30% των εσόδων των εμπορικών επιχειρήσεων προήλθε από ψηφιακά κανάλια το 2020, ενώ το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί σε 54% ως το 2024.

Επιπλέον, ενώ συνήθως συνδέεται με τη συμπεριφορά των καταναλωτών, η μετάβαση σε ψηφιακά κανάλια επεκτείνεται και σε B2B και B2C –περισσότερα από τα μισά (52%) έσοδα από πωλήσεις B2B αναμένεται να προέρχονται από ψηφιακά κανάλια μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Επιπρόσθετα, στο ίδιο διάστημα, 88% των πωλητών B2B αναμένει από τους πελάτες του να κάνουν ηλεκτρονικά μεγαλύτερες και πιο σύνθετες παραγγελίες.

Οι «εναλλακτικές» επιλογές πληρωμής γίνονται απαραίτητες

Εκτός από τις πιστωτικές κάρτες και τα τραπεζικά εμβάσματα, τουλάχιστον οι μισές εταιρείες δέχονται πληρωμές μέσω PayPal και ApplePay ή δόσεις («αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα»). Εάν επαληθευτούν οι προβλέψεις, η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων (σχεδόν 9 στις 10) θα δέχεται αυτές τις επιλογές στα επόμενα δύο έτη.

Ένας από τους πιο πολυσυζητημένους τρόπους πληρωμής –το κρυπτονόμισμα– φαίνεται να γίνεται σταδιακά αποδεκτός, με μόνο 30% των επιχειρήσεων να το δέχονται ως επιλογή. Παρόλα αυτά, ο ρόλος των κρυπτονομισμάτων στο εμπόριο αναμένεται να διευρυνθεί σημαντικά. Ένα επιπλέον 46% των εμπορικών επιχειρήσεων αναφέρει ότι σκοπεύει να δεχτεί πληρωμές με κρυπτονομίσματα μέσα στην επόμενη διετία –προβλεπόμενος ρυθμός ανάπτυξης υψηλότερος από οποιαδήποτε άλλη μέθοδο πληρωμής.

Ωστόσο, μόνο το 40% των επαγγελματιών του εμπορίου που συμμετείχαν στην έρευνα αισθάνονται απολύτως έτοιμοι να ανταποκριθούν σε νέους τρόπους πληρωμών, καθώς ανησυχούν για ενδεχόμενες απάτες αλλά και το κόστος και τον χρόνο που απαιτούνται για την εφαρμογή τους.

Οι καλύτερες εμπορικές ομάδες επικεντρώνονται στο να θέσουν τα δεδομένα σε εφαρμογή

Καθώς η χρήση των third-party cookies υποτιμάται, ως αποτέλεσμα των ρυθμιστικών αλλαγών, οι έμποροι και επαγγελματίες του μάρκετινγκ αντιμετωπίζουν αυξανόμενες προκλήσεις στην κάλυψη των απαιτήσεων των πελατών για εξατομικευμένες προσφορές και προσωποποιημένη επικοινωνία. Πράγματι, 88% των εμπόρων που συμμετείχαν στην έρευνα αναφέρουν πως έχουν επηρεαστεί, σε κάποιο βαθμό, από την εξάλειψη των cookies τρίτων στις στρατηγικές δεδομένων τους.

Ως αποτέλεσμα:

  • το 36% των εμπορικών επιχειρήσεων σχεδιάζει να επενδύσει σε first-party στρατηγικές δεδομένων μέσα στα επόμενα δύο έτη, αλλά τα σχέδιά τους συσχετίζονται με τη συνολική εμπορική τους επίδοση.
  • 40% των ψηφιακών ηγετών –αυτών που μπορούν να αποδώσουν τη συνολική επιτυχία της εταιρείας τους στο ψηφιακό εμπόριο– σχεδιάζουν τέτοιες επενδύσεις,
  • σε σχέση με το 25% όσων υστερούν ψηφιακά, και που δε μπορούν να αποδώσουν τη συνολική επιτυχία της εταιρείας τους στο ψηφιακό εμπόριο, αλλά ούτε έχουν υψηλό βαθμό επιτυχίας εφαρμόζοντας τέτοιες πρωτοβουλίες.

Καθώς αυξάνονται οι πληθωριστικές πιέσεις σε όλους τους κλάδους, η επικέντρωση στην αποδοτικότητα και βελτιστοποίηση αποτελεί προτεραιότητα για τις επιτυχημένες επιχειρήσεις.

Σχεδόν οι μισές (45%) εμπορικές εταιρείες επισπεύδουν την αυτοματοποίηση των διαδικασιών τους στην επόμενη διετία. Οι ψηφιακοί ηγέτες –φυσικά– προπορεύονται, έχοντας 4 φορές περισσότερες πιθανότητες από όσους υστερούν ψηφιακά να επιτύχουν στην αυτοματοποίηση και 3,5 φορές περισσότερες να εφαρμόσουν αποτελεσματικά μια στρατηγική τεχνητής νοημοσύνης.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η AEGEAN επενδύει σε 4 νέα Airbus

Η AEGEAN ανακοινώνει τη στρατηγική της απόφαση να επενδύσει σε, αρχικά, τέσσερα αεροσκάφη μιας «ειδικά διαμορφωμένης», αναβαθμισμένης, έκδοσης των A321neo, με δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης...

Τα νέα προγράμματα Nova Family φέρνουν την οικογένεια πιο κοντά

Στη σύγχρονη εποχή όλοι μας θέλουμε να είμαστε σε συνεχή επικοινωνία και να μοιραζόμαστε έντονες στιγμές και εμπειρίες ψυχαγωγίας. Μια άλλη, ξεκάθαρη ακόμη ανάγκη...

Το OPPO Reno11F 5G κυκλοφορεί με borderless display και τριπλή κάμερα Ultra-Clear 64MP

Η OPPO, το κορυφαίο τεχνολογικό brand έξυπνων συσκευών, ανακοίνωσε τη διαθεσιμότητα του smartphone OPPO Reno11F 5G στην Ελλάδα. Με εντυπωσιακό στυλ, τριπλή κάμερα 64MP...

Μας πνίγουν τα ηλεκτρονικά σκουπίδια: 82 εκατ. μετρικοί τόνοι το e-waste το 2030  

Περισσότερα από 1,5 εκατ. φορτηγά 40 μετρικών τόνων, γεμάτα από παλιά κινητά τηλέφωνα, σπασμένα ψυγεία και πεταμένα ηλεκτρονικά τσιγάρα, τοποθετούνται από προφυλακτήρα σε προφυλακτήρα...

GEP: Ψηφιακά συστήματα για την αναβάθμιση της επαγγελματικής υγείας

Ο κ. Γιώργος Λαμπρινός, Πρόεδρος του ΠΑ.ΣΥ.Μ.ΕΠ. ΕΞ.Υ.Π.Π. και Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου GEP, συμμετείχε την Παρασκευή 12/04 στο πάνελ “Big Data...