20.4 C
Athens
Κυριακή, 21 Απριλίου, 2024

Τεχνητή νοημοσύνη: Ένας στους δύο Έλληνες δηλώνει πλήρη άγνοια και αισθάνεται σκεπτικισμό

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου 

Μόλις 3 στους 10 Έλληνες έχουν θετικά συναισθήματα για την τεχνητή νοημοσύνη, ενώ 2 στους 10 παρουσιάζονται αρνητικοί. Οι μισοί Έλληνες αισθάνονται σκεπτικισμό, το πιο υψηλό ποσοστό ανάμεσα στους πολίτες 18 χωρών.

Ταυτόχρονα, μόνο ένας στους δέκα Έλληνες δηλώνει καλός γνώστης της τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence – AI) και των δυνατοτήτων της, μια σημαντική αναλογία γνωρίζει αρκετά, αλλά ο ένας στους δύο δεν γνωρίζει σχεδόν τίποτα.

Τα αποκαλυπτικά στοιχεία για τον τρόπο που οι Έλληνες «βλέπουν» την τεχνητή νοημοσύνη καταγράφονται σε έρευνα  της Focus Βari που υλοποιήθηκε με ίδιες προδιαγραφές με αντίστοιχη έρευνα σε άλλες 17 χώρες.

Φοροδιαφυγή, το λαθρεμπόριο καυσίμων και η πολιτική προστασία θα «ελέγχονται» από την Τεχνητή Νοημοσύνη

Την ίδια στιγμή η Ernst & Young, η οποία επελέγη σύμβουλος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα πρέπει μέσα στους επόμενους μήνες να έχει ολοκληρώσει την μελέτη ωρίμανσης για την υλοποίηση της εθνικής στρατηγική για την τεχνητή νοημοσύνη στην χώρα μας. Τομείς όπως η φοροδιαφυγή, το λαθρεμπόριο καυσίμων και η πολιτική προστασία θα «ελέγχονται» από την Τεχνητή Νοημοσύνη (TN).

Ωστόσο οι Έλληνες δεν φαίνονται έτοιμοι να δεχθούν την ΤΝ, ενώ η πλειονότητα δεν γνωρίζει καν τι είναι ή τι μπορεί να προσφέρει.

Ειδικότερα σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari η έννοια Τεχνητή Νοημοσύνη προκαλεί στους Έλληνες:

  • Σε ποσοστό 32% θετικά συναισθήματα
  • Σε ποσοστό 48% σκεπτικισμός/αμφιβολία
  • Σε ποσοστό 20% αρνητικά συναισθήματα

Δεν είναι τυχαίο ότι μόλις το 23% αισθάνεται αποδοχή και το 21% αισιοδοξία. Στον αντίποδα το 26% νιώθει φόβο και άγχος, το 15% σύγχυση, ενώ το 17% θεωρεί την τεχνητή νοημοσύνη περιττή!

Το συναίσθημα σκεπτικισμού

Συγκρίνοντας τις 18 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, η Ελλάδα έρχεται πρώτη σε συναίσθημα σκεπτικισμού προς την τεχνητή νοημoσύνη, ενώ ακολουθεί με ποσοστό 40% η Γερμανία και με 39% η Αγγλία και οι ΗΠΑ. Στις τελευταίες θέσεις η Κίνα με ποσοστό 14 % και η Ινδονησία με μόλις 9%.

Το συναίσθημα της αποδοχής προς την ΤΝ εκφράζεται από μικρότερες ομάδες πληθυσμού σε όλες τις χώρες, με την Ελλάδα να έρχεται περίπου στη μέση με ποσοστό 23%. Το Μεξικό είναι στην πρώτη θέση με ποσοστό 38% και στην τελευταία θέση η Γαλλία με ποσοστό μόλις 7%.

Το συναίσθημα του φόβου

Το συναίσθημα του φόβου προς την τεχνητή νοημοσύνη εκφράζεται από μικρότερη αναλογία κοινού σε όλες τις χώρες με την Ελλάδα να τοποθετείται δεύτερη σε κατάταξη με 28% με πρώτη την Πολωνία με ποσοστό 29%. Τελευταία στο αίσθημα φόβου η Κίνα με ποσοστό μόλις 8%.

Ως προς τις απόψεις τους για την ΤΝ, οι τρεις στους πέντε Έλληνες έχουν ανάμεικτες , μόλις 14% θετικές και 23% μόνο αρνητικές. Η επικρατέστερη άποψη για την ΤΝ (51%) είναι ότι μπορεί να ξεφύγει εκτός ελέγχου ή/και να βρεθεί σε «λάθος χέρια» (παγκόσμια τάση). Παράλληλα το 50% νιώθει φόβο  μην χαθεί ο έλεγχος ενώ μόλις το 25% υποστηρίζει ότι θα εξελίξει την κοινωνία μας.

Με μια συνοπτική εικόνα, το Ελληνικό κοινό είναι σχετικά «μοιρασμένο» όσον αφορά τον αντίκτυπο της Τεχνητής Νοημοσύνης στην κοινωνία καθώς το 29% εμφανίζεται περισσότερο θετικό και ένα 40% εξίσου θετικό και αρνητικό.

Στην Ελλάδα, ο προβλεπόμενος αντίκτυπος της ΤΝ είναι πιο θετικός μεταξύ όσων δηλώνουν ενήμεροι με το θέμα σε σύγκριση με εκείνους που δεν είναι (παγκόσμια τάση). Ωστόσο, είναι λίγοι οι κλάδοι που το κοινό πιστεύει πως μπορούν να στηριχθούν περισσότερο στην αυτοματοποίηση παρά στον ανθρώπινο παράγοντα/εξειδικευμένο επαγγελματία.

Επίσης αναπτυσσόμενες και μεγάλες, καθιερωμένες εταιρίες τεχνολογίας είναι οι οργανισμοί που περιμένει το κοινό την ανάπτυξη\ εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης

Βίβλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού

Υπενθυμίζεται ότι στην χώρα μας η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αποτελέσει ένα από τα πρώτα έργα της Βίβλου Ψηφιακού Μετασχηματισμού. Όπως αναφέρεται στην Βίβλο οι δράσεις που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη προβλέπουν την δημιουργία πλατφορμών και μηχανισμών υποστήριξης και ελέγχου διαφόρων τομέων του δημοσίου.

Για την ακρίβεια στόχος είναι να δημιουργηθεί μηχανισμός υποστήριξης των δημόσιων ελεγκτικών φορέων για την πάταξη της φοροδιαφυγής, της εισφοροδιαφυγής, και τον έλεγχο των δημοσίων συμβάσεων, εφαρμογή παρακολούθησης του συστήματος εισροών και εκροών στο εμπόριο καυσίμων, σύστημα υποστήριξης του μηχανισμού είσπραξης δημοσίων εσόδων καθώς και σύστημα εντοπισμού οικοδομικών αυθαιρεσιών σε Δασικές περιοχές και στον Αιγιαλό.

Οι  παρεμβάσεις θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη δημιουργία εθνικού δικτύου κέντρων αριστείας για την τεχνητή νοημοσύνη, την διαμόρφωση της εθνικής πολιτικής δεδομένων, την επανακατάρτιση με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων που θα υποστηρίξουν το μέλλον της εργασίας καθώς και την παροχή κινήτρων σε εταιρείες που αναπτύσσουν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, με την παράλληλη υποστήριξη και της κλιμάκωσης και δικτύωσή τους.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Hewlett Packard Enterprise στο 9ο Delphi Economic Forum

H Hewlett Packard Enterprise συμμετείχε στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, παρουσιάζοντας το όραμα της για την υπεύθυνη, ηθική ανάπτυξη και χρήση του AI μέσα...

Απλά Ψηφιακά 134: Οι επόμενες κινήσεις της Performance (Δ. Χιντζίδης), οι εξελίξεις στις τηλεπικοινωνίες και τα ηλεκτρικά σχέδια της Quest

Για την πορεία της Performance Technologies, τους διευρυμένους τομείς δραστηριοποίησής της, καθώς και τα επόμενα της σχέδια, μίλησε στον Δημήτρη Μαλλά και την Νίκη...

+6% στο ελληνικό ΑΕΠ μπορεί να προσθέσει η τεχνητή νοημοσύνη σε ορίζοντα 10ετίας

Σημαντικό οικονομικό αποτύπωμα στην ελληνική οικονομία μπορεί να δημιουργήσει η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη (GenAI), εφόσον η χώρα μας καταφέρει να ξεπεράσει τη σημερινή υστέρηση...

Η AEGEAN επενδύει σε 4 νέα Airbus

Η AEGEAN ανακοινώνει τη στρατηγική της απόφαση να επενδύσει σε, αρχικά, τέσσερα αεροσκάφη μιας «ειδικά διαμορφωμένης», αναβαθμισμένης, έκδοσης των A321neo, με δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης...

Τα νέα προγράμματα Nova Family φέρνουν την οικογένεια πιο κοντά

Στη σύγχρονη εποχή όλοι μας θέλουμε να είμαστε σε συνεχή επικοινωνία και να μοιραζόμαστε έντονες στιγμές και εμπειρίες ψυχαγωγίας. Μια άλλη, ξεκάθαρη ακόμη ανάγκη...