14.4 C
Athens
Κυριακή, 10 Δεκεμβρίου, 2023

Συνήγορος του Καταναλωτή: Αύξηση παραπόνων 133,3% το 2020 για ταχυδρομικές υπηρεσίες

«Καμπανάκι» χτύπησαν στις εταιρείες courier και τους παρόχους ταχυδρομικών υπηρεσιών ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το  Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας για την ποιότητα των υπηρεσιών και την εξυπερέτηση του κοινού τις περιόδους αυξημένης ζήτησης.

Οι δύο φορείς προχώρησαν σε συστάσεις προς ταχυδρομικούς παρόχους ενόψει των επερχόμενων εκπτωτικών γεγονότων της Black Friday και Cyber Monday, καθώς και της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, λόγω των περσινών προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στις παραδόσεις.

Οι περυσινές περίοδοι των μεγάλων εκπτωτικών γεγονότων της Black Friday και Cyber Monday, αλλά και της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, χαρακτηρίστηκαν από μία τρομακτική αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών που πραγματοποίησαν οι καταναλωτές και, κατ’ επέκταση, από την κατά πολύ υψηλότερη, συγκριτικά με προηγούμενα έτη, ζήτηση σε ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Αν και επρόκειτο για εξέλιξη που ήταν, εν πολλοίς, αναμενόμενη λόγω επιβεβλημένων περιορισμών που ήδη ίσχυαν στη φυσική λειτουργία των καταστημάτων εν μέσω της παγιωμένης κατάστασης της πανδημίας, εντούτοις παρατηρήθηκε η αδυναμία των ταχυδρομικών παρόχων να ανταποκριθούν πλήρως ικανοποιητικά στη ζήτηση αυτή.

Σημαντική αύξηση των αναφορών το 2020

Το γεγονός αυτό αντικατοπτρίστηκε και σε μία εξίσου σημαντική αύξηση των αναφορών που δέχτηκε ο Συνήγορος του Καταναλωτή για τον κλάδο των ταχυδρομικών υπηρεσιών, η οποία ανήλθε στο 133,3% το 2020 σε σχέση με το 2019, με το 45% των αναφορών να αφορά ειδικώς σε προβλήματα (καθυστερήσεις) στην επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων, εν συγκρίσει με το αρκετά χαμηλότερο αντίστοιχο ποσοστό (26,6%) του 2019.

Το διαχειριστικό βάρος αυτής της κρίσιμης μάζας αναφορών επιβάρυνε ακόμα περισσότερο τους ίδιους τους παρόχους, οι οποίοι, εκτός του διογκωμένου ταχυδρομικού τους έργου, βρέθηκαν προ της ανάγκης αντιμετώπισης όχι μόνο της αγανάκτησης των πελατών τους, αλλά, σε πολλές περιπτώσεις, και της καταβολής αποζημιώσεων εξαιτίας της πλημμελούς παροχής των υπηρεσιών τους.

Στον τομέα του εμπορίου, η φετινή περίοδος είναι μέχρι στιγμής συγκριτικά καλύτερη από πέρυσι, αφού οι καταναλωτές μπορούν και πραγματοποιούν τις αγορές τους και σε ανοιχτά καταστήματα. Ωστόσο, για πολλούς έχει πλέον παγιωθεί η συνήθεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών, με αποτέλεσμα το ηλεκτρονικό εμπόριο να ανθεί και να είμαστε σε θέση να προβλέψουμε με σχετική βεβαιότητα ότι θα σημειώσει για μία ακόμα φορά πολύ υψηλές επιδόσεις το αμέσως επόμενο διάστημα.

Eγρήγορση των ταχυδρομικών παρόχων

Στο πλαίσιο αυτό, η Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” και το, υπό την αρμοδιότητά της, Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας επέστησαν  την εγρήγορση των ταχυδρομικών παρόχων για τη διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου των υπηρεσιών τους, αλλά και της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, που έχει ήδη αποκατασταθεί από πέρυσι, συστήνοντας άμεσα:

  1. Την κάλυψη τυχόν διαπιστωμένων κενών και την έγκαιρη προετοιμασία, όπου απαιτείται σε υλικές και τεχνολογικές υποδομές, προκειμένου για την όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη ικανοποίηση της αναμενόμενης αυξημένης ζήτησης σε ταχυδρομικές υπηρεσίες.
  2. Την ικανοποιητική στελέχωση των υπηρεσιών front desk (προσωπικό καταστημάτων και τηλεφωνικής εξυπηρέτησης), logistics (αποθήκευσης) και last mile (παράδοσης από τα κέντρα διανομής στον τελικό χρήστη), ώστε να μην παρατηρηθούν ξανά καθυστερήσεις και άλλα τυχόν φαινόμενα πλημμελούς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών.
  3. Την εξασφάλιση της δυνατότητας πληρωμής αγαθών επί αντικαταβολή με ηλεκτρονικά μέσα (POS) όχι μόνο στα ταχυδρομικά καταστήματα, αλλά και στους διανομείς που πραγματοποιούν κατ’ οίκον επιδόσεις, για την όσο καλύτερη γίνεται εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
  4. Την ταχεία και αποτελεσματική διαχείριση παραπόνων των καταναλωτών, καθώς και τη γρήγορη ανταπόκριση στις κλήσεις των δημόσιων Αρχών για συνεργασία σε θέματα τήρησης και εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Δωρεάν απεριόριστα data για τα Χριστούγεννα από τη Vodafone

Οι ημέρες των Χριστουγέννων πλησιάζουν και η Vodafone προσφέρει σε όλους τους συνδρομητές της δωρεάν απεριόριστα data για 10 ημέρες για να απολαύσουν απεριόριστο...

Αναστάσιος Αρανίτης: Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο το 2024

Το μεγάλο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο το 2024 ώστε να εισέλθει σε διαδικασία έναρξης λειτουργίας, τόνισε ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat,...

Δωρεάν εκπαίδευση 1000 ατόμων από τη Microsoft & το ReGeneration

Το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης είναι εδώ: η Microsoft σε συνεργασία με το ReGeneration εκπαιδεύει και πιστοποιεί δωρεάν 1.000 άτομα από όλη τη χώρα...

Χριστούγεννα 2023: Η μαγεία να μοιράζεσαι ξεκινά στα Public!

Τα Χριστούγεννα είναι η πιο φωτεινή περίοδος του χρόνου που σημαίνει ανάγκη για μεγαλύτερη προσφορά, περισσότερα χαμόγελα και αληθινές αγκαλιές με τα αγαπημένα μας...

ADAPTIT: Υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης και διεύρυνση των συνεργασιών

Την πορεία της ADAPTIT το τελευταίο έτος, κατά τη διάρκεια του οποίου διεύρυνε σημαντικά το πελατολόγιο και τις συνεργασίες της, καθώς και τα σχέδιά...