21 C
Athens
Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

Στήριξη της χώρας από τους εφοπλιστές ζήτησε ο Κουρουμπλής

Τη διαρκή ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας, παρά την κρίση στις ναυλαγορές, που επέφερε για το 2017 ανάπτυξη του ναυτιλιακού συναλλάγματος πάνω ένα δις. ευρώ επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, ζητώντας την στήριξη τα ελληνικής οικονομίας από τους εφοπλιστές.

Μιλώντας, κατά την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, στο πλωτό μουσείο Hellas Liberty, ο υπουργός Ναυτιλίας  τόνισε χαρακτηριστικά: «Πιστεύουμε ότι τώρα ήρθε η ώρα και οι Έλληνες εφοπλιστές να κάνουν κάτι περισσότερο για τη στήριξη της χώρας. Προσδοκούμε να αποκτήσει η ελληνική σημαία περισσότερα πλοία και καλούμε τους Έλληνες εφοπλιστές, τουλάχιστον ένα ποσοστό των πλοίων τους να έρθει στην ελληνική σημαία».

Ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε στο «δαιμόνιο» των Ελλήνων εφοπλιστών που σε περίοδο κρίσης «κτίζουν» περισσότερα από 600 πλοία σε μεγάλα ναυπηγεία και τόνισε τη μεγάλη στήριξη που παρείχε στην Ποντοπόρο Ναυτιλία το υπουργείο, απέναντι στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Σημείωσε ότι διευκολύνεται η απόκτηση και υπαγωγή πλοίων στην ελληνική σημαία με τη διαδικασία του leasing. Αναφέρθηκε στις “τιτάνιες προσπάθειες” του υπουργείου για τον εκσυγχρονισμό της ναυτικής εκπαίδευσης σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ΕΕΕ και το Ναυτικό Επιμελήτηριο Ελλάδος ΝΕΕ.

Ο κ. Κουρουμπλής μίλησε για τις “σημαντικές παρεμβάσεις” που έγιναν τα 3 τελευταία χρόνια στην ακτοπλοΐα και στην αναβάθμιση της σύνδεσης των νησιών με το κέντρο, ενώ αναφερόμενος στην πολύ πρόσφατη εξαγγελία του πρωθυπουργού, είπε ότι «τόλμησε να μιλήσει γι αυτό που ξεχνούσαν μέχρι τώρα όλοι, για το μεταφορικό ισοδύναμο». Αναφέρθηκε στο μέτωπο πίεσης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργείου και με τη συνδρομή της Κύπρου και της Μάλτας, ώστε να χρηματοδοτηθεί για πρώτη φορά η πολιτική εδαφικής συνοχής της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ευρώπη.

 

Ο κ. Κουρουμπλής μίλησε για αλματώδη άνοδο του λιμένα Πειραιά, ο οποίος σκαρφάλωσε από την 90η θέση στην 38η παγκοσμίως σε διάστημα 4 ετών, ενώ αναφέρθηκε στα σχέδια του υπουργείου, να γίνει ο Πειραιάς ένα πολύ μεγάλο και υπερσύγχρονο ναυτιλιακό κέντρο.

Υπογράμμισε ότι την τελευταία τριετία έχουν εγκατασταθεί στη χώρα περισσότερες από 290 εταιρίες ναυτιλιακές και ναυλομεσιτικές, καθώς και ότι τους πρώτους εννέα μήνες του 2017 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα αυξήθηκε κατά 18,3%, δηλαδή περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο ευρώ. «Είναι και αυτό μία απόδειξη ότι το κλίμα που δημιουργεί το Υπουργείο Ναυτιλίας συμβάλλει στην ανάπτυξη του τομέα», είπε.

Αναφέρθηκε επίσης:

  • Στις ενέργειες του υπουργείου για την αξιοποίηση όλων των λιμανιών της χώρας, μετά την ιδιωτικοποίηση της ΟΛΠ ΑΕ και της ΟΛΘ
  • Στις συντονισμένες προσπάθειες του ΥΝΑΝΠ και του υπουργείου Τουρισμού, με τις οποίες περιορίστηκε μόλις στο 11% η μείωση των επιβατών κρουαζιέρας, μετά τον αποκλεισμό της Αιγύπτου και της Τουρκίας από τους προορισμούς των μεγάλων εταιριών.
  • Στο νέο θεσμικό πλαίσιο που θέσπισε το υπουργείο Ναυτιλίας απαντώντας σε χρονίζοντα ζητήματα, (μεταξύ των οποίων και ζητήματα στο χώρο των σκαφών αναψυχής), για το οποίο επεσήμανε ότι ότι δρομολογούνται και πρόσθετες ρυθμίσεις για να απελευθερωθεί και αυτός ο χώρος, ώστε να έρχονται και στην Ελλάδα τα μεγάλα σκάφη αναψυχής, αλλά «σε πλαίσιο νομιμότητας, χωρίς παράνομες ναυλώσεις και με αδειοδοτήσεις, για να έχει όφελος η χώρα».
  • Στη διαχείριση του θαλάσσιου έρματος, όπου είπε ότι ήδη η κυβέρνηση έχει απευθυνθεί στους εφοπλιστές ζητώντας να χρησιμοποιήσουν ελληνικά εξαρτήματα σε πλοία τους που κατασκευάζονται στο εξωτερικό. Υπάρχει ελληνική πατέντα σχετικά με τη διαχείριση του έρματος, είπε ο κ. Κουρουμπλής και το υπουργείο εξετάζει την περίπτωση, σε συνεννόηση με το Ναυτικό Επιμελητήριο και την Ε.Ε.Ε., να ζητήσει από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο να ιδρυθεί στην Ελλάδα μονάδα εμπειρογνωμόνων που θα αξιολογεί τα συστήματα, για να μην υπόκεινται σε περιττές δαπάνες οι πλοιοκτήτες και να προστατεύεται τελικά με αποτελεσματικό τρόπο το περιβάλλον.

Στη συνέχεια, ο υπουργός Ναυτιλίας αναφέρθηκε στο μέτωπο πίεσης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και με τη συνδρομή της Κύπρου και της Μάλτας, ώστε να χρηματοδοτηθεί για πρώτη φορά η πολιτική εδαφικής συνοχής της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ευρώπη.

Καταλήγοντας σημείωσε ότι σε συνεργασία με την COSCO επισκευάστηκαν οι δεξαμενές του ΟΛΠ και επίκειται η εγκατάσταση της μεγάλης πλωτής δεξαμενής των 80.000 τόνων.

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Έλα κι εσύ στο Start For Future Summit: The Athenian Nexus και γνώρισε το ευρωπαϊκό startup οικοσύστημα

Φέτος, το  Start For Future (SFF) Summit έρχεται στην Αθήνα! Με τη διοργάνωση του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας, ACEin, το Athenian Nexus Summit θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 16 και...

Φορολογική απάτη: Προσοχή σε QR Code, ψευδείς επιστροφές χρημάτων και απατεώνες AI

Συχνά οι φορολογούμενοι λαμβάνουν email ή SMS που τους ενημερώνουν ότι το κράτος τους επιστρέφει χρήματα. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων πρόκειται για απάτη. Η φορολογική...

Ποιες είναι οι “silicon valley” της Ευρώπης-Δύο ελληνικά hubs στα κορυφαία της Ευρώπης για το 2024

Μπορεί η Silicon Valley και ο φημισμένος επιταχυντής της, το Y Combinator, που έχει επωάσει και χρηματοδοτήσει μέχρι σήμερα πάνω από 4.000 startups με...

15.000 φίλαθλοι έχουν ταυτοποιήσει το εισιτήριό τους μέσω του Gov.gr Wallet

Ομαλά ολοκληρώθηκε το πρώτο Σαββατοκύριακο εφαρμογής του νέου πλαισίου ψηφιακής εισόδου των θεατών στα γήπεδα της Super League 1. Μέχρι σήμερα 15.000 φίλαθλοι ταυτοποίησαν...

X. Μπρουμίδης: Πώς θα κερδίσει η Ευρώπη το στοίχημα της ψηφιακής αυτονομίας

Τον κομβικό ρόλο των επενδύσεων ανάπτυξης δικτύων στην προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να κερδίσει το στοίχημα της ψηφιακής αυτονομίας και της τεχνολογικής κυριαρχίας, ανέδειξε...