7.9 C
Athens
Τρίτη, 18 Μαρτίου, 2025

Στα σκαριά δύο σημαντικά έργα που θα δώσουν «ανάσα» στο κυκλοφοριακό της Αττικής

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου 

Δύο σημαντικά έργα, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και η λεγόμενη σήραγγα της Ηλιουπόλεως, δρομολογούνται από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών με στόχο να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα που βασανίζει εκατομμύρια πολίτες καθημερινά.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, που δημοπρατείται τις επόμενες ημέρες και έχει προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ, αναμένεται να δώσει τεράστια ανακούφιση στους ανθρώπους που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό – αφού ολοκληρωθεί.

Το δεύτερο έργο αφορά στην μετακίνηση των πολιτών προς το Ελληνικό και τα νότια προάστια. Το εμβληματικό αυτό έργο της λεγόμενης “σήραγγας της Ηλιουπόλεως’ είναι στο στάδιο των προμελετών και σύντομα θα υπάρχει και θα παρουσιαστεί συγκεκριμένη λύση. Εξετάζεται ειδικότερα η σήραγγα να καταλήγει λίγο πριν τη Βουλιαγμένης.

Με το έργο αυτό που θα διασφαλίζει την πρόσβαση στα νότια προάστια και την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, που θα δώσει λύση στο πρόβλημα της κίνησης προς την Αττική Οδό, καθώς και με τις επεκτάσεις στο Λαύριο και τη Ραφήνα, θα αποσυμφορηθεί η Αττική.

Η αφετηρία του έργου θα είναι από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει μετά από 3,8 χλμ. στην Εθνικό Οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη (Κάτω Κηφισιά).

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης αναμένεται να συμβάλλει στην αποσυμφόρηση πολλών περιοχών από το Γαλάτσι και τη Νέα Ιωνία έως το Ηράκλειο, την Πεύκη, τη Λυκόβρυση και το Μαρούσι, ενώ θα διευκολύνει σημαντικά και την έξοδο της Αττικής Οδού προς Λαμία.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει περιλάβει το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης τόσο στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ), όσο και – κυρίως – στο σχεδιασμό για τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2021-2027.

Το μεγαλύτερο μέρος του θα αφορά στην κατασκευή μιας αστικής σήραγγας που θα διαπερνά τους Δήμους Αμαρουσίου-Πεύκης. Η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως τον νέο αυτό άξονα θα τον χρησιμοποιούν περίπου 30.000 οδηγοί την ημέρα.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Η νέα Λεωφόρος Κύμης θα έχει μήκος 3,8 χιλιομέτρων και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.160 μέτρων. Επίσης θα έχει ανοιχτά τμήματα 360 και 1.000 μέτρων.

Επί της ουσίας πρόκειται για την πρώτη επέκταση της Αττικής οδού, με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να σχεδιάζει ο διαγωνισμός να διεξαχθεί τους πρώτους μήνες του 2022 και τα πρώτα έργα να ξεκινήσουν το 2023.

Βέβαια, αυτό θα εξαρτηθεί από το πόσο γρήγορα θα κινηθούν οι διεργασίες από πλευράς των αρμόδιων υπηρεσιών, αν προκύψουν απρόοπτα αλλά και καθυστερήσεις από τυχόν προσφυγές. Από αυτά θα κριθεί ο χρόνος ολοκλήρωσης της υπογραφής της σύμβασης. Επιπρόσθετα, έχει τεχνικές δυσκολίες, διαπερνάει τον αστικό ιστό, κατά συνέπεια απαιτείται εύλογος χρόνος ωρίμανσης.

Η επέκταση προς Ελληνικό

Στα άμεσα σχέδια του Υπουργείου είναι και η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό. Θα περιλαμβάνει μάλιστα υπόγεια σήραγγα στην Ηλιούπολη και νέες γέφυρες επί της Λ. Βουλιαγμένης.

Στόχος του Υπουργείου για την λεωφόρο Βουλιαγμένης είναι να “απελευθερωθεί” από τα φανάρια και μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο που θα τροφοδοτεί οδικές αρτηρίες όπως η αστική σήραγγά, οι οποίες θα δρουν ως “συνδετικοί κρίκοι” μεταξύ των 3 δακτυλίων της πρωτεύουσας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ως concept έχει προκριθεί η κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο παραπάνω από 3 χλμ, με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής (εκεί που τερματίζει σήμερα η Δυτική Περιφερειακή Υμηττού) και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης, λίγο νοτιότερα από τον σταθμό Μετρό του Αγίου Δημητρίου.

Η διαδρομή θα απαιτεί περίπου 1-2 λεπτά όταν σήμερα πολλές φορές απαιτούνται μέχρι και 30 λεπτά σε ώρες αιχμής.

Η λεωφόρος Βουλιαγμένης

Επίσης, στο ίδιο έργο περιλαμβάνεται και η «ελεύθερη Λεωφόρος Βουλιαγμένης», έργο το οποίο σχετίζεται άμεσα με την λειτουργία του νέου πόλου στο Ελληνικό. Τι σημαίνει αυτό; Η νέα σήραγγα από την Κατεχάκη μέχρι τη Βουλιαγμένης και η λειτουργία του «Ελληνικού» θα προσθέσουν πολλές χιλιάδες νέα οχήματα σε μία ήδη κορεσμένη λεωφόρο.

Το σχέδιο του υπουργείου είναι ο ανασχεδιασμός και η «απελευθέρωση» της Λ. Βουλιαγμένης σε μήκος περίπου 3 χιλιομέτρων με την ανισοπεδοποίηση τουλάχιστον 4 ισόπεδων σήμερα κόμβων στη συμβολή με τις οδούς Δωδεκανήσου, με την Εθνάρχου Μακαρίου και Μαυρομιχάλη, με την Ανεξαρτησίας-Κύπρου και την Εθνικής Αντιστάσεως-Λεωφόρο Αλίμου. Σε όλο αυτό το τμήμα θα λειτουργούν 4 λωρίδες ανά κατεύθυνση από 3 σήμερα, με την κατάργηση της μεσαίας νησίδας. Η κατάληξη της ελεύθερης Λεωφόρου θα είναι στο ύψος του Ελληνικού (από εκεί και έπειτα θα συνεχίζει ως έχει σήμερα).

Στο σύνολο της η παρέμβαση υπολογίζεται σε 400 εκατ. ευρώ ενώ ο διαγωνισμός αναμένεται μέσα στο 2022. Ο διαγωνισμός ενδέχεται να γίνει με τη μέθοδο της μελετο-κατασκευής. Το έργο είναι πλήρως απαραίτητο για την αποσυμφόρηση των Λεωφόρων Κατεχάκη και Βουλιαγμένης αλλά και την ομαλή κυκλοφορία στο Ελληνικό. Συνολικά θα χρειάζονται περίπου δέκα λεπτά για την μετάβαση από το ένα άκρο στο άλλο, μεταμορφώνοντας τις οδικές μετακινήσεις στα νότια και ανατολικά προάστια της πόλης.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Siemens: Σχεδιάζοντας το μέλλον με καινοτόμες λύσεις για κτήρια και βιομηχανία

Τις τελευταίες τεχνολογικές λύσεις της Siemens για την ενεργειακή διαχείριση κτηρίων, τη χαμηλή και μέση τάση, καθώς και τις βιομηχανικές εφαρμογές είχαν την ευκαιρία...

EuroLeague: Ολυμπιακός – Ερυθρός Αστέρας και Παναθηναϊκός AKTOR – Άλμπα Βερολίνου στο Novasports

Η EuroLeague η κορυφαία ευρωπαϊκή διασυλλογική διοργάνωση στο χώρο του μπάσκετ, συνεχίζεται με αμείωτο ένταση και οι συνδρομητές της Nova ετοιμάζονται να απολαύσουν τις...

Σε κυκλοφορία τα οδικά έργα αποκατάστασης στην περιοχή του Ισθμού από τον Όμιλο AKTOR

Σε κυκλοφορία δόθηκε από τον Όμιλο AKTOR και το τελευταίο οδικό τμήμα της Παλιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου, που είχε υποστεί καταστροφικές ζημιές...

Νova: Η ΕΟΝ On Demand εμπλουτίζεται με το Nova Docu και φέρνει στο κοινό συναρπαστικά βραβευμένα ντοκιμαντέρ

Η Nova, μέλος της United Group του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ανακοινώνει ότι η πλατφόρμα EON, σε συνέχεια της αναβάθμισης...

Η MANTEO AI εντάσσεται στο ESA BIC Greece για να φέρει επανάσταση στην ανάλυση δορυφορικών δεδομένων με τεχνητή νοημοσύνη

Η MANTEO AI, μια καινοτόμος ελληνική startup, εντάσσεται στο ESA BIC Greece, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο στην ανάπτυξή της. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα θα...