25.5 C
Athens
Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου, 2024

Σοβαρές ενστάσεις της Κομισιόν για τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις στο Πάτρα – Πύργος.

Την άμεση απάντηση του υπουργού Υποδομών – Μεταφορών για την επιστολή της ΕΕ προς την αρμόδια διαχειριστική επιτροπή για τα έργα του ΕΣΠΑ, με την οποία θέτει σειρά κρίσιμων ερωτημάτων για τον τρόπο δημοπράτησης του οδικού έργου Πάτρα – Πύργος ζητούν με ερώτησή τους πέντε βουλευτές της Ν.Δ

Πλήρης Δήλωση

«Με επιστολή της προς την αρμόδια διαχειριστική επιτροπή για τα έργα του ΕΣΠΑ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει σειρά κρίσιμων ερωτημάτων για τον τρόπο δημοπράτησης του οδικού έργου Πάτρα – Πύργος.  Αναφερόμενη  στην απόφαση του Υπουργείου, κάνει λόγο για κατάτμηση  του έργου, αλλά και αφύσικες εκπτώσεις οι οποίες θα έπρεπε να δικαιολογηθούν, όπως απαιτεί νόμος που μάλιστα ψηφίστηκε από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.  (4412/16)

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αντιτάσσεται  στην κατάτμηση επισημαίνοντας ότι σε παρόμοιες περιπτώσεις, ανάλογες αποφάσεις, λειτούργησαν αρνητικά για την ολοκλήρωση των έργων. Διατυπώνει, επίσης, σοβαρά ερωτήματα,  διότι ενώ παρατηρήθηκαν,  αφύσικες εκπτώσεις, το Υπουργείο Υποδομών δεν ζήτησε αυτές να δικαιολογηθούν. Τι έχει να πει ο κ. Σπίρτζης για τις σοβαρές ενστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε σχέση με τον τρόπο δημοπράτησης του οδικού έργου Πάτρα – Πύργος;

Με ερώτηση τους, οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωστής Χατζηδάκης, κ. Κώστας Καραμανλής, κ. Χρήστος Μπουκώρος, κ. Κώστας Τζαβάρας και κ. Ανδρέας Κατσανιώτης αναφέρονται σε όλα τα προβλήματα που αφορούν την υλοποίηση αυτού του σημαντικού έργου. Σημειώνουν ότι ενώ η επιχειρηματολογία του Υπουργείου για την κατάτμηση βασιζόταν στη  ανάληψη τμημάτων του έργου από πολλές εταιρίες, εν τέλει μία μόνο εταιρία -η εταιρία “Τοξότης” του κ. Καλογρίτσα- ανέλαβε  4 από τα 8 τμήματα, δηλαδή το 50% του έργου.

Οι επιλογές του κ. Σπρίτζη έχουν οδηγήσει σε σειρά προβλημάτων όσον αφορά την υλοποίηση του έργου. Αντί να προχωρήσει το Υπουργείο Υποδομών “πιο γρήγορα και πιο φθηνά”, όπως ισχυριζόταν κατ’ επανάληψη, τρία  χρόνια μετά:

Δεν έχει ακόμα ξεκινήσει κανένα τμήμα του έργου.

Δεν έχει  καν συμβασιοποιηθεί καμία εργολαβία.

Δεν έχει εξασφαλιστεί η παραμικρή χρηματοδότηση.

Έχουν -σύμφωνα με την Ε.Ε. – γίνει αφύσικα μεγάλες εκπτώσεις, άνω του 50%, που δεν έχουν δικαιολογηθεί επαρκώς και μπορεί να οδηγήσουν σε εκτροχιασμό του έργου ενώ είναι βέβαιο ότι στην πράξη δεν θα τηρηθούν.

Έχουν προκληθεί σοβαρές κοινωνικές, αναπτυξιακές και περιβαλλοντικές συνέπειες στην περιοχή.

Και βέβαια, λόγω της καθυστέρησης, έχει ήδη αυξηθεί σημαντικά το κόστος του έργου (διοικητικές δαπάνες, κόστος κεφαλαίου, ζημιά για όλη τη Δυτική Πελοπόννησο και τα νησιά που εξυπηρετούνται από το λιμάνι της Κυλλήνης κλπ)».

 

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η United Group δημοσίευσε τον Απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2023

Η United Group, κορυφαίος πάροχος τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μητρική εταιρεία της Nova, κατέγραψε σημαντική πρόοδο όσον αφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη...

Κ. Νεμπής: 3 δισ. ευρώ πλάνο για να φτάσει ο ΟΤΕ στην κορυφή της Ευρώπης

Γράφει η Μαρία Μόσχου «Το νέο όραμα του ΟΤΕ είναι να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης και, χάρη...

Τι ζητούν οι επιβάτες ταξί: Apps, ευέλικτη τιμολόγηση και διαφάνεια τιμών

Το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα αποκαλυπτική έρευνα, η οποία αναδεικνύει σημαντικές πτυχές της δημόσιας συγκοινωνίας, ιδίως σχετικά με...

Απλά Ψηφιακά 149: Τα πλάνα της CityCorp (Χρ. Ραφτογιάννης), τα POS και οι ηλεκτρικές συσκευές

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της καλλιέργειας λαχανικών, βοτάνων και μικρών φρούτων κατ’ οίκον; Αυτά τα ενδιαφέροντα και την εξέλιξή της CityCrop από το 2015...

Θα ξεπεράσουν τα 630 εκατ. ευρώ οι δαπάνες για ΑΙ το 2028

το ΑΙ θα τρέξει με 29% μεταξύ 2024-2028, τον ταχύτερο ρυθμο από κάθε άλλο κλάδο της τεχνολογίας Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη Μπορεί οι επικριτές της να...