21.6 C
Athens
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024

Σημαντικά έργα δεκάδων δισ. ευρώ σε Αττική, Βόρεια Ελλάδα και Κρήτη αλλάζουν τις μετακινήσεις

Σημαντικά έργα σε Αττική, Βόρεια Ελλάδα και Κρήτη και αναμένεται να αλλάξουν τις μετακινήσεις κάνοντας ασφαλέστερη την χρήση ΙΧ βρίσκονται αυτό το διάστημα σε εξέλιξη ή πρόκειται να δημοπρατσηθούν άμεσα από το υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών.

Αντιπλημμυρικά έργα πάνω από 1,5 δισ. ευρώ

Στην πορεία υλοποίησης των αντιπλημμυρικών έργων στον Κηφισό και στον Πλατύ Ποταμό της Κρήτης αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στη Βουλή.

Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε καταρχάς ότι σύμφωνα με το νόμο «Κλεισθένη» οι αρμοδιότητες που αφορούν στον σχεδιασμό, τη μελέτη και την συντήρηση των αντιπλημμυρικών έργων, ασκούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες των Περιφερειών, ενώ η έκδοση των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αποτελεί αρμοδιότητα του Υπουργείου Περιβάλλοντος.

Τα αντιπλημμυρικά έργα του Κηφισού

Ειδικότερα, για τα αντιπλημμυρικά έργα του Κηφισού, σημείωσε: «Επειδή υπήρξε μια τεράστια καταστροφή στον Κηφισό, ήρθε η Κεντρική Διοίκηση μετά από εισήγηση και πρόταση της Περιφέρειας και είπε πως θα κάνει την αποκατάσταση της πολύ μεγάλης ζημιάς».

Διευκρίνισε μάλιστα ότι η σύμβαση ανάθεσης εκπόνησης της μελέτης υπεγράφη στις 4 Φεβρουαρίου του 2019, και αφορά την διευθέτηση του τμήματος του Κηφισού ποταμού από τις Τρεις Γέφυρες μέχρι τον Κόκκινο Μύλο και από τον Κόκκινο Μύλο μέχρι τα έργα της Αττικής Οδού, όπου παρουσιάζονται συχνά πλημμυρικά προβλήματα, με σοβαρούς κινδύνους για τις κατοικίες και τις επιχειρήσεις της περιοχής όπως απεδείχθη το 2015. 

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι μέχρι σήμερα έχουν εκπονηθεί και υποβληθεί στις Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η υδρολογική μελέτη και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ενώ από τον Δεκέμβριο του 2020 η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, όπου βρίσκεται σε διαδικασία διαβούλευσης και γνωμοδοτήσεων.

«Εμείς ως Υπουργείο, αναμένουμε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, και όταν τις λάβουμε θα προβούμε σε όλα τα απαραίτητα βήματα για να ολοκληρωθούν τα έργα», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Θα προστατέψουμε περιουσίες και ανθρώπινες ζωές, αλλά και το περιβάλλον, στον Κηφισό»

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε πως σύμφωνα με την υδρολογική μελέτη του Υπουργείου Περιβάλλοντος γίνεται σαφές ότι τα υφιστάμενα τμήματα του Κηφισού μέχρι την Αττική Οδό, σε περίπτωση έντονης βροχόπτωσης, αναμένεται να υπερχειλίσουν, με τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται.

«Αυτή η Κυβέρνηση έχει αποδείξει ειδικά στην συγκεκριμένη περίπτωση ότι κινείται με πολύ προσεκτικά βήματα», τόνισε ο κ. Καραμανλής και συμπλήρωσε ότι «ήδη τα αντιπλημμυρικά έργα που γίνονται σε όλη την Ελλάδα ξεπερνάνε τα 1,5 δισ. ευρώ», σημειώνοντας ότι: «Πρέπει να βρούμε την χρυσή τομή μεταξύ του να προστατέψουμε τις περιουσίες και ζωές, χωρίς όμως να κάνουμε μεγάλες παρεμβάσεις στο περιβάλλον».

Ο Κηφισός έχει πολύ μικρή διατομή

Σημείωσε  πως δεν μπορούν να εφαρμοστούν στον Κηφισό όσα ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, γιατί ο Κηφισός έχει πολύ μικρή διατομή, βρίσκεται εντός αστικού ιστού και ένα μεγάλο μέρος του είναι κλειστό.

Επισήμανε μάλιστα ότι στην μελέτη, που έχει υποβάλλει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος, προτείνονται μεταξύ άλλων δεντροφυτεύσεις στην παραποτάμια περιοχή κατά μήκος των έργων.  

Ο κ. Καραμανλής διαβεβαίωσε το ελληνικό Κοινοβούλιο πως τα αντιλημμυρικά έργα συνολικού ύψους 1,5 δισ. ευρώ σε όλη τη χώρα γίνονται με πολύ μεγάλη προσοχή προς το περιβάλλον. «Θέλουμε να προστατέψουμε το περιβάλλον αλλά θέλουμε να προστατέψουμε και τις περιουσίες και τις ανθρώπινες ζωές, σε μια περιοχή που είναι εξόχως προβληματική όπως ο Κηφισός. Χρειάζονται παρεμβάσεις της πολιτείας για να αποφύγουμε τα χειρότερα», τόνισε. 

«Εμείς δεν θα δημοπρατήσουμε ποτέ ένα έργο χωρίς να έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση»

Για τα έργα στον  Πλατύ Ποταμό, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι αυτά εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αντιπλημμυρικών έργων και γενικότερα έργων διαχείρισης υδάτινων πόρων που γίνονται στην Κρήτη. Στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνεται και η κατασκευή φραγμάτων στον Μπραμιανό, που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, και τον Ταυρωνίτη, όπου την περασμένη εβδομάδα εγκρίθηκε ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ με ενδεικτικό προϋπολογισμό 215 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι ο σχεδιασμός του έργου στον Πλατύ Ποταμό, προϋπολογισμού 160 εκατομμυρίων ευρώ, προχωράει. 

Είμαστε κοντά στην δημοπράτηση του έργου

«Είμαστε λοιπόν κοντά στην δημοπράτηση του έργου, αφού ολοκληρώσουμε τις επίπονες διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για να διασφαλίσουμε χρηματοδότηση για αυτό το έργο. Διότι εμείς δεν θα δημοπρατήσουμε ποτέ ένα τέτοιο έργο χωρίς να έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Επομένως σε κάθε περίπτωση η δέσμευση μας παραμένει ότι το έργο θα δημοπρατηθεί εντός του 2022, εφόσον εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του, και για αυτό εργαζόμαστε», τόνισε ο κ. Καραμανλής. 

Συμπλήρωσε δε ότι αυτά τα λεγόμενα «πράσινα έργα νέας γενιάς» χρηματοδοτούνται από συγκεκριμένους φορείς και για αυτό η Κυβέρνηση έχει έρθει σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. 

Ο κ. Καραμανλής εξέφρασε τη βεβαιότητα πως: «Όπως και όλα τα άλλα έργα που καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε με μεθοδικότητα και χωρίς πολλά λόγια, έτσι κι αυτό θα το καταφέρουμε. Και θα κάνουμε ένα έργο διαχείρισης υδάτινων πόρων, που είναι εξαιρετικά σημαντικό και για τους κατοίκους του Ηρακλείου και για ολόκληρη την Κρήτη».

Σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και απασχόλησης τα μεγάλα έργα υποδομών στη Βόρεια Ελλάδα

Στα χρονοδιαγράμματα των μεγάλων έργων που υλοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα και αποτελούν ένεση ανάπτυξης και απασχόλησης, αναφέρθηκε εκτενώς ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην ημερίδα της ηλεκτρονικής εφημερίδας Voria.gr με θέμα τις ευκαιρίες που ανοίγουν το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νέο ΕΣΠΑ για την ελληνική οικονομία.

«Ένα σημαντικό ποσό από τη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων μέσω των συμβάσεων  ΣΔΙΤ αλλά και των ευρωπαϊκών κονδυλίων κατευθύνονται στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, οι οποίες ομολογουμένως έχουν ελλείμματα, τόσο λόγω της δεκαετούς κρίσης της χώρας όσο και λόγω αμήχανων και άστοχων επιλογών από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ της περιόδου 2015 – 2019» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.

Όπως υπογράμμισε ο Υφυπουργός Υποδομών «οι δημοπρατήσεις, οι συμβασιοποιήσεις, τα εργοτάξια και οι παραδόσεις έργων αποτελούν και την απάντηση στη δυσπιστία στη Θεσσαλονίκη».

«Απαντάμε με τις πράξεις μας και όχι με λόγια και ανούσιες φιέστες» σημείωσε και πρόσθεσε χαρακτηριστικά «ήδη παραδώσαμε το ορφανό χιλιόμετρο στη Ποτίδαια, ξεκινήσαμε την κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό που εκκρεμούσε από το 2000, ενώ το Θέρμη – Γαλάτιστα, τμήμα του οποίου έχουμε ήδη παραδώσει, θα παραδοθεί στο σύνολό του το φθινόπωρο».

«Δεν θα επιτρέψουμε τα έργα να γίνουν πεδίο αντιπαράθεσης και να μείνει πίσω η Θεσσαλονίκη»

 Σχετικά με την κριτική που ασκήθηκε για τις συγκοινωνίες και τα μεγάλα έργα που προχωρούν στη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε:

  1. Για τον ΟΑΣΘ: Παραλάβαμε 235 λεωφορεία και σήμερα στην πόλη κυκλοφορούν 460. Από τις αρχές του 2023 θα ξεκινήσουμε να παραλάμβάνουμε τα νέα λεωφορεία.
  2. Για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης: «Αυτό που βρήκαμε ήταν ένας κολλημένος διαγωνισμός για τη μελέτη. Εμείς μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου καταφέραμε να ξεπεράσουμε τις γραφειοκρατίες και τις καθυστερήσεις και ο διαγωνισμός για το έργο να βρίσκεται ήδη στη β’ φάση».
  3. Για το FlyOver: Το έργο προχώρησε σε μία διετία και στο τέλος του 2022 θα έχει εργοτάξια. «Η κριτική γιατί προχωρήσαμε τόσο γρήγορα και γιατί θα βελτιωθεί σημαντικά  η κυκλοφοριακή κατάσταση, που επικρατεί στην πόλη, δεν ευσταθεί. Όλοι ξέρουμε ότι η πόλη είχε ανάγκη αυτό το έργο για να λύσει το μεγάλο πρόβλημα του κυκλοφοριακού φόρτου».
  4. Για το Μουσείο Ολοκαυτώματος: «Εκεί που χωροθετήθηκε δεν χωρούσε, αυτή είναι η πραγματικότητα. Πήγατε και βάλατε ένα μουσείο – στολίδι σε μία έκταση που δεν χωρούσε».
  5. Για το Μετρό Θεσσαλονίκης:  Ο κ. Καραγιάννης διερωτήθηκε «το μετρό ήταν τελειωμένο, ενώ δεν είχε ράγες, βαγόνια και σταθμούς και το κρατάμε τρία χρόνια χωρίς να το παραδίδουμε;», ενώ τόνισε: «Υπάρχουν δύο αντιλήψεις στην πολιτική η μία να εγκαινιάζεις μουσαμάδες και η άλλη να λες την πραγματικότητα».

Διεμήνυσε ότι «ως κυβέρνηση και ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον Κώστα Καραμανλή δεν θα επιτρέψουμε η πόλη να μείνει πίσω και τα έργα να γίνουν πεδίο αντιπαράθεσης».

Πού βρίσκονται τα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης

 Ο κ. Καραγιάννης έδωσε πλήρη εικόνα για την πορεία των μεγάλων έργων που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη, επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον της κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως είπε:

  • Το Θέρμη-Γαλάτιστα, τμήμα του οποίου έχουμε ήδη παραδώσει, θα παραδοθεί στο σύνολό του αρχές Φθινοπώρου
  • Για Flyover υπογράφεται σύμβαση εντός του φθινοπώρου
  • H σύνδεση του λιμένα με τον ΠΑΘΕ έχει διάρκεια κατασκευής 30 μήνες και υπεγράφη στις 16/6/2021.
  • Για τις 17 σχολικές μονάδες στη Βόρεια Ελλάδα, 16 εκ των οποίων στη Θεσσαλονίκη, θα έχουμε στις αρχές Σεπτεμβρίου δεσμευτικές προσφορές
  • Το Μετρό Θεσσαλονίκης παραδίδεται πλήρες και λειτουργικό στο τέλος του 2023
  • Για τον Φορέα Συντήρησης και Λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης, εντός του καλοκαιριού θα γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού
  • Η Γέφυρα Αλιάκμονα, παραδίδεται στις αρχές του 2023
  • Τα Δικαστικά Μέγαρα Κεντρικής Μακεδονίας, βρίσκονται στη Β’ φάση του διαγωνισμού και το φθινόπωρο αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές.

Ο κ. Καραγιάννης έστειλε σαφές μήνυμα ότι η «εμμονή» με τα χρονοδιαγράμματα έχει έναν επιπλέον στόχο και αυτός είναι ότι «θέλουμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κόσμου» και εξήγησε ότι «όταν υπάρχει η πολιτική βούληση, σωστός σχεδιασμός και οργανωμένη επίβλεψη ακόμα και τα πιο πολύπλοκα έργα ολοκληρώνονται».

Περίπου 5 δισ. ευρώ για έργα στη Βόρεια Ελλάδα τα επόμενα χρόνια

 Συνολικά στη Βόρεια Ελλάδα αναμένεται να υλοποιηθούν τα επόμενα χρόνια έργα περίπου 5 δις. ευρώ μόνο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τους εποπτευόμενους φορείς του.

«Έργα που εξασφαλίζουν μία ένεση ανάπτυξης και απασχόλησης στην περιοχή» όπως σημείωσε ο Υφυπουργός Υποδομών.

Ενδεικτικά ανέφερε ότι «ο Βόρειος Ε-65 είναι ένα από τα δύο οδικά έργα που θα χρηματοδοτήσει εξ ολοκλήρου το Ταμείο Ανάκαμψης και έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή του».

Έκανε ιδιαίτερη μνεία «στα δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, το Θεσσαλονίκη – Τοξότες και το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, έργα με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 2,8 δις».

«Όλα τα μεγάλα project προχωρούν με ρυθμό που δεν είχε ξαναδεί η πόλη»

Άλλωστε, όπως υπογράμμισε το σημαντικότερο είναι να γίνονται τα έργα και όχι σε ποιο χρηματοδοτικό εργαλείο θα ενταχθούν φθάνει να υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».

Κλείνοντας ο κ. Καραγιάννης εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «η Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια θα είναι μία εντελώς διαφορετική πόλη και το σημαντικότερο για τους πολίτες είναι ότι υπάρχει σχεδιασμός, η κυβέρνηση είναι στο πλευρό τους και όλα τα μεγάλα project προχωρούν με έναν ρυθμό που δεν είχε ξαναδεί η πόλη».

«Η πόλη με την ανάπτυξη του λιμανιού και του αεροδρομίου και με τα μεγάλα έργα υποδομών αναδεικνύεται περισσότερο από ποτέ και ισχυροποιεί σημαντικά τη γεωστρατηγική της θέση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη» κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

HPE: Η επόμενη γενιά διαχείρισης δεδομένων με software-defined storage και automation που στηρίζεται στο ΑΙ

Η Hewlett Packard Enterprise ανακοίνωσε νέες λύσεις, διαθέσιμες στην πλατφόρμα HPE GreenLake cloud, που έχουν ως στόχο να απλοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο...

ΤΑΙΠΕΔ: Εκκίνηση διαγωνισμού για την ανάπτυξη Επιχειρηματικού Πάρκου στον Δήμο Φυλής

Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει την έναρξη του δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, για την ανάπτυξη του Επιχειρηματικού...

Aναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός»

Στην αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εργαζομένων σε σύγχρονους τεχνολογικούς τομείς στοχεύει η νέα πρόσκληση του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με...

Πάνω από 1 δισ. ευρώ έσοδα για τη Vodafone Ελλάδας σε ετήσια βάση

Ιδιαίτερα θετικά ήταν τα αποτελέσματα της Vodafone Ελλάδας κατά το οικονομικό έτος 2023-2024 που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2024), με τα έσοδα να σημειώνουν...

Όμιλος SOFTONE και Euronet: Στρατηγική συμφωνία για την αποδοχή ηλεκτρονικών πληρωμών

Ο Όμιλος SOFTONE, ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους cloud-based λύσεων επιχειρηματικού λογισμικού στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη, ανακοινώνει τη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας με...