19.1 C
Athens
Τρίτη, 28 Νοεμβρίου, 2023

Παρατείνεται έως το 2032 το καθεστώς roaming με χρέωση εσωτερικού στην ΕΕ

  • Της Νατάσας Φραγκούλη

Καλύτερη εμπειρία περιαγωγής υπόσχεται ο νέος Κανονισμός για το roaming, που τέθηκε σε ισχύ πανευρωπαϊκά από την 1η Ιουλίου. Ο νέος Κανονισμός, αφενός παρατείνει το καθεστώς της περιαγωγής με χρεώσεις εσωτερικού για άλλα δέκα χρόνια -έως το 2032- ώστε οι πολίτες που ταξιδεύουν στην ΕΕ να μπορούν να καλούν, να στέλνουν μηνύματα και να περιηγούνται στο Διαδίκτυο χωρίς επιπλέον χρεώσεις.

Aφετέρου υπόσχεται στους Ευρωπαίους την ίδια ποιότητα κινητής σύνδεσης στο Διαδίκτυο στο εξωτερικό, όπως και στη χώρα τους. Οι πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση στη χρήση δικτύων 4G, ή των πιο προηγμένων δικτύων 5G, εφόσον αυτά είναι διαθέσιμα στον προορισμό τους.

Οι νέοι κανόνες βελτιώνουν επίσης θέματα όπως η ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις υπηρεσίες που ενδέχεται να υπόκεινται σε πρόσθετα τέλη. Για παράδειγμα, οι νέοι κανόνες περιαγωγής υποχρεώνουν τους παρόχους να προστατεύουν τους καταναλωτές τους και να τους ενημερώνουν για τη μετάβαση των τηλεφώνων τους σε μη επίγεια δίκτυα.

Όταν οι καταναλωτές ταξιδεύουν με αεροπλάνο ή πλοίο, τα κινητά τηλέφωνα μπορούν να συνδέονται αυτόματα με το παρεχόμενο μέσω δορυφόρων δίκτυο του σκάφους. Η χρήση υπηρεσιών κινητής σύνδεσης που παρέχονται από μη επίγεια δίκτυα μπορεί να υπόκειται σε πολύ υψηλές πρόσθετες χρεώσεις.

Διακοπή υπηρεσίας

Επιπλέον, οι πάροχοι θα πρέπει να διακόπτουν αυτόματα τις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας εάν το ποσό που χρεώνεται για τις εν λόγω υπηρεσίες φτάσει τα 50 ευρώ ή άλλο προκαθορισμένο όριο. Οι πάροχοι θα μπορούν επίσης να προσφέρουν πρόσθετες υπηρεσίες, όπως η δυνατότητα εξαίρεσης από την περιαγωγή σε αεροπλάνα και πλοία.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι σε θέση να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με τη χρήση υπηρεσιών που ενδέχεται να τους επιβαρύνουν με πρόσθετο κόστος. Κατά τις μετακινήσεις στο εξωτερικό, η κλήση σε υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών, οι υπηρεσίες υποστήριξης των ασφαλιστικών και των αεροπορικών εταιρειών, ή η αποστολή μηνυμάτων SMS για συμμετοχή σε διαγωνισμούς ή εκδηλώσεις μπορεί να είναι ακριβότερη από ό,τι στη χώρα προέλευσης.

Οι πάροχοι πρέπει να διασφαλίζουν ότι παρέχουν στους καταναλωτές πληροφορίες σχετικά με τους τύπους αριθμών τηλεφώνου που ενδέχεται να συνεπάγονται πρόσθετο κόστος όταν οι καταναλωτές τους καλούν ή έχουν πρόσβαση σε αυτούς από το εξωτερικό. Οι πάροχοι θα πρέπει να ενημερώνουν τους καταναλωτές με αυτόματα μηνύματα SMS που αποστέλλονται κατά τη διέλευση των συνόρων προς άλλη χώρα της ΕΕ, καθώς και στις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών.

Τέλη χονδρικής

Ο νέος κανονισμός για την περιαγωγή ορίζει χαμηλότερα τέλη χονδρικής, δηλαδή τις τιμές που καταβάλλουν οι πάροχοι για τη χρήση δικτύων στο εξωτερικό ώστε να παρέχουν υπηρεσίες στους πελάτες τους όταν βρίσκονται στο εξωτερικό. Τα ανώτατα όρια χονδρικής καθορίζονται σε επίπεδα που διασφαλίζουν ότι οι πάροχοι μπορούν να αντέξουν και να ανακτήσουν το κόστος παροχής υπηρεσιών περιαγωγής στους καταναλωτές σε τιμές εσωτερικού.

  • Για τις υπηρεσίες δεδομένων, ο νέος κανονισμός ορίζει τα ακόλουθα ανώτατα όρια χονδρικής: 2 ευρώ/GB το 2022, 1,8 ευρώ/GB το 2023, 1,55 ευρώ/GB το 2024, 1,3 ευρώ /GB το 2025, 1,1 ευρώ/GB το 2026 και 1 ευρώ/GB από το 2027 και έπειτα.
  • ια φωνητικές κλήσεις: 0,022 ευρώ/λεπτό κατά την περίοδο 2022-2024 και 0,019 ευρώ/ λεπτό από το 2025 και έπειτα.
  • Για SMS: 0,004 ευρώ /SMS κατά την περίοδο 2022-2024 και 0,003 ευρώ /SMS από το 2025 και έπειτα.

Τα χαμηλότερα τέλη χονδρικής είναι προς όφελος των καταναλωτών, καθώς αναμένεται να διασφαλίζουν ότι όλοι οι πάροχοι θα είναι σε θέση να προσφέρουν ανταγωνιστικές συνδρομές περιαγωγής σύμφωνα με την αρχή «περιαγωγή με χρέωση εσωτερικού».

Επικοινωνία έκτακτης ανάγκης

Οι νέοι κανόνες περιαγωγής διασφαλίζουν ότι οι πολίτες γνωρίζουν το 112, τον ενιαίο αριθμό έκτακτης ανάγκης της ΕΕ, τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιούν οπουδήποτε στην ΕΕ για υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Έως τον Ιούνιο του 2023, οι πάροχοι θα πρέπει να αποστέλλουν αυτόματα μηνύματα στους πελάτες που ταξιδεύουν στο εξωτερικό ενημερώσεις σχετικά με τα διαθέσιμα εναλλακτικά μέσα πρόσβασης σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, όπως μέσω κειμένου ή εφαρμογών σε πραγματικό χρόνο. Οι πολίτες που δεν είναι σε θέση να κάνουν φωνητικές κλήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν αυτά τα εναλλακτικά μέσα.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Αναβαθμίζεται ψηφιακά το Πυροσβεστικό Σώμα για την καλύτερη διαχείριση κρίσεων

Τα τελευταία χρόνια κρίνεται αναγκαία η χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για μια σύγχρονη και αποτελεσματική αντιμετώπιση των φαινομένων των φυσικών καταστροφών τόσο...

Κατά 7% θα μειωθεί το Capex των τηλεπικοινωνιακών παρόχων έως το 2025

 Τάση επιβράδυνσης καταγράφουν οι επενδύσεις των τηλεπικοινωνιακών παρόχων διεθνώς, με την Ελλάδα να κινείται, πάντως, σε αντίθετη τροχιά από τη διεθνή αγορά. Σύμφωνα με...

Αλέξανδρος Εξάρχου: Οι προκλήσεις της αγοράς ενέργειας για την πράσινη μετάβαση

Για τις προκλήσεις στην αγορά ενέργειας και την πράσινη μετάβαση μίλησε ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, σε...

Hello Athens: Η Nova φέρνει υπερυψηλές ταχύτητες Internet σε ακόμα περισσότερες γειτονιές της Αθήνας

Αναβαθμισμένη εμπειρία, γρήγορο και αξιόπιστο Ιnternet σε ακόμα περισσότερα νοικοκυριά και επιχειρήσεις με το Nova Fiber Η Nova, μέλος της United Group, του κορυφαίου παρόχου...

Visa: Συμβουλές για ασφαλείς συναλλαγές εν όψει των εορταστικών αγορών

Αυξημένη δραστηριότητα σχετικά με απάτες κατά τη διάρκεια των εορτών, τόσο στις συναλλαγές με κάρτα με φυσική παρουσία (card present), όσο και μέσω ηλεκτρονικού...