25.5 C
Athens
Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου, 2024

Παρατείνεται έως το 2032 το καθεστώς roaming με χρέωση εσωτερικού στην ΕΕ

  • Της Νατάσας Φραγκούλη

Καλύτερη εμπειρία περιαγωγής υπόσχεται ο νέος Κανονισμός για το roaming, που τέθηκε σε ισχύ πανευρωπαϊκά από την 1η Ιουλίου. Ο νέος Κανονισμός, αφενός παρατείνει το καθεστώς της περιαγωγής με χρεώσεις εσωτερικού για άλλα δέκα χρόνια -έως το 2032- ώστε οι πολίτες που ταξιδεύουν στην ΕΕ να μπορούν να καλούν, να στέλνουν μηνύματα και να περιηγούνται στο Διαδίκτυο χωρίς επιπλέον χρεώσεις.

Aφετέρου υπόσχεται στους Ευρωπαίους την ίδια ποιότητα κινητής σύνδεσης στο Διαδίκτυο στο εξωτερικό, όπως και στη χώρα τους. Οι πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση στη χρήση δικτύων 4G, ή των πιο προηγμένων δικτύων 5G, εφόσον αυτά είναι διαθέσιμα στον προορισμό τους.

Οι νέοι κανόνες βελτιώνουν επίσης θέματα όπως η ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις υπηρεσίες που ενδέχεται να υπόκεινται σε πρόσθετα τέλη. Για παράδειγμα, οι νέοι κανόνες περιαγωγής υποχρεώνουν τους παρόχους να προστατεύουν τους καταναλωτές τους και να τους ενημερώνουν για τη μετάβαση των τηλεφώνων τους σε μη επίγεια δίκτυα.

Όταν οι καταναλωτές ταξιδεύουν με αεροπλάνο ή πλοίο, τα κινητά τηλέφωνα μπορούν να συνδέονται αυτόματα με το παρεχόμενο μέσω δορυφόρων δίκτυο του σκάφους. Η χρήση υπηρεσιών κινητής σύνδεσης που παρέχονται από μη επίγεια δίκτυα μπορεί να υπόκειται σε πολύ υψηλές πρόσθετες χρεώσεις.

Διακοπή υπηρεσίας

Επιπλέον, οι πάροχοι θα πρέπει να διακόπτουν αυτόματα τις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας εάν το ποσό που χρεώνεται για τις εν λόγω υπηρεσίες φτάσει τα 50 ευρώ ή άλλο προκαθορισμένο όριο. Οι πάροχοι θα μπορούν επίσης να προσφέρουν πρόσθετες υπηρεσίες, όπως η δυνατότητα εξαίρεσης από την περιαγωγή σε αεροπλάνα και πλοία.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι σε θέση να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με τη χρήση υπηρεσιών που ενδέχεται να τους επιβαρύνουν με πρόσθετο κόστος. Κατά τις μετακινήσεις στο εξωτερικό, η κλήση σε υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών, οι υπηρεσίες υποστήριξης των ασφαλιστικών και των αεροπορικών εταιρειών, ή η αποστολή μηνυμάτων SMS για συμμετοχή σε διαγωνισμούς ή εκδηλώσεις μπορεί να είναι ακριβότερη από ό,τι στη χώρα προέλευσης.

Οι πάροχοι πρέπει να διασφαλίζουν ότι παρέχουν στους καταναλωτές πληροφορίες σχετικά με τους τύπους αριθμών τηλεφώνου που ενδέχεται να συνεπάγονται πρόσθετο κόστος όταν οι καταναλωτές τους καλούν ή έχουν πρόσβαση σε αυτούς από το εξωτερικό. Οι πάροχοι θα πρέπει να ενημερώνουν τους καταναλωτές με αυτόματα μηνύματα SMS που αποστέλλονται κατά τη διέλευση των συνόρων προς άλλη χώρα της ΕΕ, καθώς και στις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών.

Τέλη χονδρικής

Ο νέος κανονισμός για την περιαγωγή ορίζει χαμηλότερα τέλη χονδρικής, δηλαδή τις τιμές που καταβάλλουν οι πάροχοι για τη χρήση δικτύων στο εξωτερικό ώστε να παρέχουν υπηρεσίες στους πελάτες τους όταν βρίσκονται στο εξωτερικό. Τα ανώτατα όρια χονδρικής καθορίζονται σε επίπεδα που διασφαλίζουν ότι οι πάροχοι μπορούν να αντέξουν και να ανακτήσουν το κόστος παροχής υπηρεσιών περιαγωγής στους καταναλωτές σε τιμές εσωτερικού.

  • Για τις υπηρεσίες δεδομένων, ο νέος κανονισμός ορίζει τα ακόλουθα ανώτατα όρια χονδρικής: 2 ευρώ/GB το 2022, 1,8 ευρώ/GB το 2023, 1,55 ευρώ/GB το 2024, 1,3 ευρώ /GB το 2025, 1,1 ευρώ/GB το 2026 και 1 ευρώ/GB από το 2027 και έπειτα.
  • ια φωνητικές κλήσεις: 0,022 ευρώ/λεπτό κατά την περίοδο 2022-2024 και 0,019 ευρώ/ λεπτό από το 2025 και έπειτα.
  • Για SMS: 0,004 ευρώ /SMS κατά την περίοδο 2022-2024 και 0,003 ευρώ /SMS από το 2025 και έπειτα.

Τα χαμηλότερα τέλη χονδρικής είναι προς όφελος των καταναλωτών, καθώς αναμένεται να διασφαλίζουν ότι όλοι οι πάροχοι θα είναι σε θέση να προσφέρουν ανταγωνιστικές συνδρομές περιαγωγής σύμφωνα με την αρχή «περιαγωγή με χρέωση εσωτερικού».

Επικοινωνία έκτακτης ανάγκης

Οι νέοι κανόνες περιαγωγής διασφαλίζουν ότι οι πολίτες γνωρίζουν το 112, τον ενιαίο αριθμό έκτακτης ανάγκης της ΕΕ, τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιούν οπουδήποτε στην ΕΕ για υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Έως τον Ιούνιο του 2023, οι πάροχοι θα πρέπει να αποστέλλουν αυτόματα μηνύματα στους πελάτες που ταξιδεύουν στο εξωτερικό ενημερώσεις σχετικά με τα διαθέσιμα εναλλακτικά μέσα πρόσβασης σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, όπως μέσω κειμένου ή εφαρμογών σε πραγματικό χρόνο. Οι πολίτες που δεν είναι σε θέση να κάνουν φωνητικές κλήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν αυτά τα εναλλακτικά μέσα.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η United Group δημοσίευσε τον Απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2023

Η United Group, κορυφαίος πάροχος τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μητρική εταιρεία της Nova, κατέγραψε σημαντική πρόοδο όσον αφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη...

Κ. Νεμπής: 3 δισ. ευρώ πλάνο για να φτάσει ο ΟΤΕ στην κορυφή της Ευρώπης

Γράφει η Μαρία Μόσχου «Το νέο όραμα του ΟΤΕ είναι να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης και, χάρη...

Τι ζητούν οι επιβάτες ταξί: Apps, ευέλικτη τιμολόγηση και διαφάνεια τιμών

Το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα αποκαλυπτική έρευνα, η οποία αναδεικνύει σημαντικές πτυχές της δημόσιας συγκοινωνίας, ιδίως σχετικά με...

Απλά Ψηφιακά 149: Τα πλάνα της CityCorp (Χρ. Ραφτογιάννης), τα POS και οι ηλεκτρικές συσκευές

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της καλλιέργειας λαχανικών, βοτάνων και μικρών φρούτων κατ’ οίκον; Αυτά τα ενδιαφέροντα και την εξέλιξή της CityCrop από το 2015...

Θα ξεπεράσουν τα 630 εκατ. ευρώ οι δαπάνες για ΑΙ το 2028

το ΑΙ θα τρέξει με 29% μεταξύ 2024-2028, τον ταχύτερο ρυθμο από κάθε άλλο κλάδο της τεχνολογίας Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη Μπορεί οι επικριτές της να...