21 C
Athens
Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024

Σε τελική ευθεία ο νέος ΚΟΚ – «Ατίθασοι» οι οδηγοί

  • Της Μαρίας Μόσχου

Στην τελική ευθεία έχει μπει η σύνταξη του νέου ΚΟΚ που ανατρέπει τα σημερινά δεδομένα με τις κλήσεις να καταγράφονται ηλεκτρονικά ώστε να μην μπορεί πλέον κανείς, οδηγός ή παράγοντας, να τις σβήσει, όπως έχει ήδη επισημάνει το Moved.gr σε ρεπορτάζ του.

Την ίδια στιγμή απογοητευτικά είναι τα στοιχεία της Τροχαίας Αττικής για τους «παραβατικούς» οδηγούς  με τον ΚΟΚ στην Αττική, καθώς τον Οκτώβριο κατά μέσο όρο είχαμε 16 τροχαία ατυχήματα την ημέρα.

Τα ατυχήματα τον Οκτώβριο

Τον περασμένο μήνα σημειώθηκαν 503 τροχαία ατυχήματα με 604 παθόντες κοστίζοντας την ζωή σε 24 συνανθρώπους μας.

Ειδικότερα:

  • 23 θανατηφόρα με 24 νεκρούς,
  • 16 σοβαρά με 18 σοβαρά τραυματίες,
  • 464 ελαφρά με 562 ελαφρά τραυματίες.

Σύμφωνα με την Τροχαία Αττικής τα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων αυτών ήταν:

  • η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή,
  • η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και
  • η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, ενώ
  • η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.

696 παραβάσεις την ημέρα!

Μία παράβαση κάθε δύο λεπτά γίνεται στο Λεκανοπέδιο της Αττικής. Στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων που εφαρμόζει η Τροχαίας Αττικής για την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην Αττική, βεβαιώθηκαν 21.572 παραβάσεις. Αξιοσημείωτο είναι ότι από τις παραβάσεις αυτές οι 831 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος.

Ενδεικτικά βεβαιώθηκαν:

  • 210 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 48 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος,
  • 978 παραβάσεις ορίου ταχύτητας,
  • 259 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
  • 347 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου,
  • 490 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
  • 992 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους και,
  • 50 παραβάσεις για επικίνδυνους ελιγμούς.

Νέο νομοσχέδιο

Να ανατρέψει την εικόνα που παρουσιάζουν οι Έλληνες οδηγοί θα επιχειρήσει και ο νέος ΚΟΚ που βρίσκεται στην τελική ευθεία με στόχο τον νέο χρόνο να τεθεί σε εφαρμογή.

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για την οδική ασφάλεια θα φέρει τα πάνω – κάτω, καθώς κάθε παράβαση θα περνά ηλεκτρονικά στο σύστημα καταργώντας την σημερινή τακτική του… σβησίματος των κλήσεων.

Άμεσα θα γίνεται και η καταγραφή της παράβασης στο point system, αλλάζοντας τα δεδομένα στην χώρα μας μετά από δεκαετίες.

Η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου έχει να κάνει με την υιοθέτηση μιας νέας ολικής προσέγγισης στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Θα καλύπτει μεγάλο εύρος ζητημάτων, όπως:

  • το σχήμα διοίκησης και εποπτείας των θεμάτων της οδικής ασφάλειας,
  • την αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ.,
  • τη διαδικασία επιβολής  και είσπραξης προστίμων.

Στο σχέδιο νόμου θα θεσμοθετεί για πρώτη φορά ένα λειτουργικό σύστημα διακυβέρνησης για την οδική ασφάλεια που θα εστιάζει πρωτίστως στα αποτελέσματα και στην επίτευξη συγκεκριμένων στόχων στη βάση ενός δεκαετούς εθνικού στρατηγικού σχεδίου.

Ο νέος ΚΟΚ

Όσον αφορά τον νέο ΚΟΚ, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ολοκληρώσει την αξιολόγηση του υφιστάμενου κυρωτικού πλαισίου που επηρεάζει και διαμορφώνει την συμπεριφορά των οδηγών και προχωρά στην αναθεώρησή του.

Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις αφορούν:

  1. Την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ ανά βαθμό επικινδυνότητας, με έμφαση στις παραβάσεις εκείνες που αυξάνουν την πιθανότητα έκθεσης στον κίνδυνο θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος,

2. Τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος, και

3. Την υιοθέτηση χαμηλών προστίμων  με αυξημένη συχνότητα ελέγχων.

Εξετάσεις υποψηφίων οδηγών

Σύντομα θα γίνει η κατάθεση σχεδίου νόμου για τη ρύθμιση της διαδικασίας θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας των υποψήφιων οδηγών όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης.

Πρόκειται για τη δεύτερη νομοθετική πρωτοβουλία για τις άδειες οδήγησης, μετά την καθιέρωση της προσωρινής άδειας οδήγησης τον περασμένο Φεβρουάριο, που μείωσε το χρόνο χορήγησης της άδειας από τις 60 μέρες στις δύο.

Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα αναμένεται να τεθεί σε  πιλοτική λειτουργία η νέα ψηφιακή πλατφόρμα για την αναθεώρηση των αδειών οδήγησης, η οποία γίνεται, τόσο για ιατρικούς λόγους, όσο και για λόγους απώλειας, φθοράς ή κλοπής.

Με την πλατφόρμα ο πολίτης θα μπορεί από τον υπολογιστή του να υποβάλει και να ολοκληρώσει την όλη διαδικασία αναθεώρησης της άδειας οδήγησης εντελώς ψηφιακά.  .

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Trend Micro παρουσιάζει το Risk Report – Μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στην προληπτική κυβερνοασφάλεια

Η Trend Micro Incorporated, παγκόσμιος ηγέτης στην κυβερνοασφάλεια, δημοσίευσε την πολυαναμενόμενη έκθεση κυβερνοασφάλειας με τίτλο «Intercepting Impact». Η εν λόγω έκθεση τονίζει την αυξανόμενη...

Η United Group δημοσίευσε τον Απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2023

Η United Group, κορυφαίος πάροχος τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μητρική εταιρεία της Nova, κατέγραψε σημαντική πρόοδο όσον αφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη...

Κ. Νεμπής: 3 δισ. ευρώ πλάνο για να φτάσει ο ΟΤΕ στην κορυφή της Ευρώπης

Γράφει η Μαρία Μόσχου «Το νέο όραμα του ΟΤΕ είναι να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης και, χάρη...

Τι ζητούν οι επιβάτες ταξί: Apps, ευέλικτη τιμολόγηση και διαφάνεια τιμών

Το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα αποκαλυπτική έρευνα, η οποία αναδεικνύει σημαντικές πτυχές της δημόσιας συγκοινωνίας, ιδίως σχετικά με...

Απλά Ψηφιακά 149: Τα πλάνα της CityCorp (Χρ. Ραφτογιάννης), τα POS και οι ηλεκτρικές συσκευές

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της καλλιέργειας λαχανικών, βοτάνων και μικρών φρούτων κατ’ οίκον; Αυτά τα ενδιαφέροντα και την εξέλιξή της CityCrop από το 2015...