35 C
Athens
Πέμπτη, 18 Αυγούστου, 2022

Θ. Καμέας: Αυτές θα είναι οι επόμενες τάσεις στο e-commerce

Το 2020 είναι η χρονιά της πανδημίας του κορωνοϊού, όπως ήταν και η χρονιά της «έκρηξης» του ηλεκτρονικού εμπορίου. Και άπαντες αναμένουν ότι το 2021 θα είναι μία χρονιά που θα δούμε εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης του e-commerce στην Ελλάδα με την εγχώρια αγορά να αρχίζει να υιοθετεί αρκετές από τις νέες τάσεις.

Ποιες, όμως, είναι αυτές οι νέες τάσεις στο e-commerce; Το ερώτημα αυτό προσπαθούμε να απαντήσουμε μαζί με τον Θανάση Καμέα, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Plushost, από τις σημαντικότερες εταιρείες στην ελληνική αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου.

«Η Plushost έχει ενσωματώσει τις περισσότερες τάσεις από την παγκόσμια «σκηνή» του ηλεκτρονικού εμπορίου» σημειώνει στο Moved.gr ο κ. Καμέας. «Τα eshops που επιθυμούν να κυριαρχήσουν στην αγορά, θα πρέπει να προετοιμαστούν και να υιοθετήσουν τις τελευταίες τάσεις του e-commerce το συντομότερο δυνατόν. Τάσεις όπως είναι το voice commerce, η omnichannel προσέγγιση, η τεχνητή νοημοσύνη και το AR θα διαδοθούν περαιτέρω. Επίσης, το mobile commerce θα κυριαρχήσει ενώ σταδιακά θα αναπτύσσεται και το Β2Β Commerce».

e-commerce
Τάσεις στο e-commerce, όπως είναι το voice commerce, η omnichannel προσέγγιση, η τεχνητή νοημοσύνη και το AR θα διαδοθούν περαιτέρω, αναφέρει στο Moved.gr ο κ. Καμέας.

Ας δούμε, όμως, τις επόμενες τάσεις στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

H κυριαρχία του mobile commerce

Καθώς αυξάνεται η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο e-commerce, αισθάνονται πιο άνετα να πραγματοποιούν αγορές χρησιμοποιώντας τις κινητές συσκευές τους. Μέχρι το τέλος του 2021, σχεδόν το 73% των online αγορών αναμένεται να πραγματοποιούνται μέσα από smartphones μέσα από τη χρήση των κινητών τηλεφώνων. Παράλληλα το 30% των online πελατών είναι πιθανό να προχωρήσουν στην εγκατάλειψη του καλαθιού τους αν οι ιστοσελίδες των eshops δεν προσαρμόζονται στις οθόνες των φορητών συσκευών, με αποτέλεσμα να προκαλείται δυσκολία κατά την διαδικασία ολοκλήρωσης των αγορών. Γι’ αυτό και είναι σημαντικό οι εταιρείες να εστιάζουν στην εμπειρία μέσω smartphones.

Offline… ηλεκτρονικό εμπόριο

Διαφαίνεται μια αυξανόμενη τάση για τη δημιουργία φυσικών καταστημάτων από εδραιωμένα e-shops. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Amazon με την αλυσίδα των φυσικών καταστημάτων «ευκολίας» όπως τα αποκαλεί. Το πρώτο κατάστημα της αναμένεται να ανοίξει στα τέλη της φετινής, αρχές της επόμενης χρονιάς, στην Καλιφόρνια. Οι ενέργειες της Amazon, για δημιουργία και τρίτου φυσικού δικτύου καταστημάτων σούπερ μάρκετ έρχεται σε μια περίοδο όπου το παγκόσμιο λιανεμπόριο βρίσκεται σε αναζήτηση νέων καναλιών προσέγγισης των πελατών του, λόγω της πανδημίας. Κάτι που δεν ισχύει μόνο στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού αλλά παντού και φυσικά και στην Ελλάδα, όπως επισημαίνει ο κ. Καμέας.

Η επέλαση της Shoppable TV

Σύντομα θα έχουμε τη δυνατότητα, παρακολουθώντας μια σειρά π.χ. στο Netflix, να κάνουμε κλικ, να αναζητήσουμε και να αγοράσουμε ένα ρούχο, ένα αξεσουάρ ή μια συσκευή. Η τάση της αξιοποίησης των διαφημίσεων ή της τοποθέτησης προϊόντος (product placement) για την αγορά από ηλεκτρονικά καταστήματα, έρχεται μέσα από έξυπνες τηλεοράσεις (smart TV) και ήδη αξιοποιείται στο Instagram.

AΙ στην υπηρεσία αναζήτησης πελατών

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI – Artificial Intelligence) είναι ο απόλυτος “ψηφιακός βοηθός” στο ηλεκτρονικό κατάστημα, που μπορεί να προσφέρει εξατομικευμένες οδηγίες και συστάσεις στους πελάτες σας. Χρησιμοποιώντας το ιστορικό των αγορών και της καταγεγραμμένης συμπεριφοράς κατά την περιήγηση στο ηλεκτρονικό κατάστημα, εμφανίζονται στοχευμένα προϊόντα που συνάδουν με τα ενδιαφέρονται του κάθε χρήστη αυξάνοντας τις πιθανότητες των αγορών. Σε αντίθεση με τα φυσικά καταστήματα, οι online πελάτες δεν έχουν την δυνατότητα να δοκιμάσουν ή να ελέγξουν το προϊόν που σκοπεύουν να αγοράσουν. Το κενό αυτό έρχεται να καλύψει η επαυξημένη πραγματικότητα (AR – Augmented Reality) δίνοντας την δυνατότητα στους πελάτες να αποκτήσουν πλήρη αίσθηση του προϊόντος πριν προβούν στην αγορά του.

Η μόδα των μεταχειρισμένων (Recommerce)

Ο κλάδος του αποκαλούμενου recommerce αναπτύσσεται με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς καθώς οι εκπρόσωποι της Generation Ζ και οι millennials «αγκαλιάζουν» την τάση της μεταπώλησης και είναι πιο πιθανό να αγοράσουν μεταχειρισμένα προϊόντα από τους ηλικιωμένους καταναλωτές.

Προηγμένη προσαρμογή

Πρόκειται για μια υπηρεσία προσαρμογής των προϊόντων των e-shops στις εξατομικευμένες ανάγκες και επιθυμίες των καταναλωτών με προσιτό κόστος. Η τρισδιάστατη εκτύπωση που χρησιμοποιεί εκτυπωτές 3D, αλλάζει τις διαδικασίες κατασκευής και ολοκλήρωσης μιας αγοράς για να επιτρέψει τις γρήγορες προσαρμογές προς το τέλος της διαδρομής των προϊόντων.

Δυναμική τιμολόγηση

Η δυναμική τιμολόγηση επιτρέπει στα ηλεκτρονικά καταστήματα να παραμένουν ανταγωνιστικά και να προσελκύουν περισσότερους πελάτες. Η σωστή τιμολόγηση είναι απαραίτητη προϋπόθεση για υψηλότερες πωλήσεις στο e-commerce.

«Έξυπνοι» οικιακοί βοηθοί

Τη χρονιά που έρχεται θα «απογειωθεί» η χρήση εργαλείων βελτιστοποίησης των διαδικασιών ηλεκτρονικών αγορών με τη χρήση της φωνής. Περίπου το 20% των χρηστών «έξυπνων ηχείων», τα χρησιμοποιούν για δραστηριότητες που σχετίζονται με αγορές, είτε πρόκειται για παραγγελία προϊόντων, είτε για τη δημιουργία υπενθύμισης, τη διεξαγωγή έρευνας ή την παρακολούθηση παραδόσεων. Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί στο 52% εντός της επόμενης τετραετίας.

Προσωποιημένες online αγορές

Ένα ευρύ φάσμα προϊόντων είναι διαθέσιμα στο Διαδίκτυο και κάθε προϊόν πρέπει να παρουσιαστεί με τον σωστό τρόπο για τον σωστό πελάτη. Η εξατομίκευση στο ηλεκτρονικό εμπόριο έγκειται στην κατανόηση της επιλογής και των αναγκών του κάθε πελάτη και στην προσφορά μιας μοναδικής εξατομικευμένης εμπειρίας. Η χρήση αυτής της στρατηγικής μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της τάξεως του 20% στις πωλήσεις του e-commerce.

Έρευνα online, αγορά offline

Οι καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν ακριβά προϊόντα σε φυσικά καταστήματα έχοντας ολοκληρώσει την έρευνά τους online. Αρκετοί κάνουν το αντίθετο, με επιτόπια έρευνα σε φυσικό κατάστημα και αγορά από eshop. Εννιά στους 10 καταναλωτές περιηγούνται στο Διαδίκτυο πριν αγοράσουν κάτι. Ακόμα κι αν δεν υπάρχει τίποτα νέο σε αυτό, ο αριθμός των καταναλωτών που θα ακολουθούν αυτή τη στρατηγική θα αυξηθεί το 2021.

Περιεχόμενο από χρήστες

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες συνιστά το «ιερό δισκοπότηρο» των εκστρατειών στα social media. Οι καταναλωτές θεωρούν το περιεχόμενο αυτό πιο αξιόπιστο και αυθεντικό σε σύγκριση με αυτά που προβάλλουν οι διασημότητες και τα μοντέλα. Σύμφωνα με έρευνες, πάνω από το 64% των χρηστών των social media βασίζονται σε τέτοιου είδους περιεχόμενο κάθε φορά που κάνουν μια αγορά. Η προβολή ενός βίντεο που έχει δημιουργηθεί από κάποιον καταναλωτή είναι δεκαπλάσια σε σύγκριση με αυτά που παράγονται και δημοσιεύονται από τo ίδιο το brand.

Οι κριτικές που αφήνουν οι διαδικτυακοί αγοραστές για ένα προϊόν είναι το πιο περιζήτητο περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες. Γι’ αυτό και συνίσταται στα ηλεκτρονικά καταστήματα να δίνουν μεγαλύτερη σημασία στις κριτικές τόσο της επιχείρησης τους όσο και των μεμονωμένων προϊόντων τους.

Δωρεάν αποστολή και δωρεάν επιστροφές

Η δωρεάν αποστολή είναι πανταχού παρούσα και αυτή η τάση πρόκειται να αυξηθεί σε δημοτικότητα το 2021. Σχεδόν κάθε καταναλωτής προτιμά προϊόντα με δωρεάν αποστολή και επιστροφές και είναι πολύ δύσκολο πλέον να ενσωματωθεί στην τιμή του προϊόντος ένα τέλος παράδοσης σε μια αγορά ιδιαίτερα εάν το κόστος προϊόντων είναι επάνω από ένα συγκεκριμένο φάσμα τιμών.

Πράσινη Κατανάλωση

Η πράσινη κατανάλωση αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Τα brands πρέπει να δράσουν γρήγορα για να παραμείνουν ανταγωνιστικά.  Το 65% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θέλουν να αγοράσουν προϊόντα από εμπορικά σήματα που βασίζονται στη βιωσιμότητα. Η εστίαση στον πράσινο καταναλωτισμό είναι ένας σαφής δείκτης ότι τα εμπορικά σήματα ηλεκτρονικού εμπορίου που δίνουν προτεραιότητα σε φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, θα κυριαρχήσουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια.

Ευέλικτες επιλογές πληρωμής για μεγάλες αγορές

Η πώληση προϊόντων με ακριβές ετικέτες τιμών μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη υπόθεση. Οι νέοι πελάτες γενικά δεν πραγματοποιούν ακριβές αγορές. Τακτικές afterpay και επιβεβαίωσης, είναι δύο ευέλικτες επιλογές πληρωμής που μπορείτε να προσφέρετε για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Visual commerce

Το οπτικό εμπόριο αναφέρεται στη χρήση εικόνων όχι μόνο σε σελίδες προϊόντων, αλλά και σε ολόκληρο το κατάστημά σας για να δελεάσει τους χρήστες να συμμετάσχουν και να μετατραπούν σε αγοραστές.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Ο πόλεμος «σκοτώνει» τα smartphones σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη  

 της Νατάσας Φραγκούλη Σε ισχυρή περιδίνηση βρίσκεται η παγκόσμια αγορά smartphones, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 8,7% το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Εν...

Προσοχή: Τρεις συμβουλές για να μην πέσετε θύμα κυβερνοεπίθεσης εσείς και οι αγαπημένοι σας

Θα μπορούσαν τα λάθη σας στην κυβερνοασφάλεια να θέσουν σε κίνδυνο τους αγαπημένους σας; Η απάντηση είναι ναι. Τα λάθη που κάνουμε στους προσωπικούς μας...

ΕΕΤΤ: Γιατί δεν μπαίνουν νέοι παίκτες στα ελληνικά telecoms…

Δύσκολο να εισέλθει νέος παίκτης στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών, όπου τα τελευταία χρόνια καταγράφονται περισσότερες αποχωρήσεις παρά... ντεμπούτα. Εξαίρεση τον τελευταίο χρόνο αποτελεί η...

Έρχονται τα big data στο ελληνικό δημόσιο

Έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για να συγκεντρώσει, μελετήσει και εντέλει αξιοποίησει τον ασύλληπτα μεγάλο όγκο δεδομένων του το ελληνικό δημόσιο και να μπει...

ΥΠΑ: Νέες αποθήκες καυσίμων στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοινώνει ότι, ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες αδειοδότησης, πιστοποίησης και εγκατάστασης των αποθηκών, δεξαμενών, παροχής αεροπορικού καυσίμου τύπου JET A1 στον Κρατικό...