9 C
Athens
Τρίτη, 18 Ιανουαρίου, 2022

ΡΑΣ: Βάζει τάξη στην σιδηροδρομική αγορά – Κοστολογικό μοντέλο και υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την συντήρηση συρμών

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου

Τάξη στην σιδηροδρομική αγορά, και ιδιαίτερα στην συντήρηση του σιδηροδρομικού υλικού που πραγματοποιείται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και χρησιμοποιείται από τους ιδιώτες που εισέρχονται στην αγορά υλοποιώντας εμπορευματικές μεταφορές, επιχειρεί να βάλει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ολοκλήρωσε τους ελέγχους που αφορούν το νέο κοστολογικό μοντέλο και την έγκριση πρότυπης σύμβασης παροχής υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού που υπέβαλε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προς την Ανεξάρτητη Αρχή.

Στόχος είναι με την είσοδο και άλλων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων στην ελληνική σιδηροδρομική υποδομή να μην δημιουργηθούν προβλήματα στον κρίσιμο τομέα των υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού και να εξασφαλιστεί ο υγιής  ανταγωνισμός.

Κοστολογικό μοντέλο

Οι διαδικασίες ελέγχου του κοστολογικού μοντέλου και έγκρισης της Πρότυπης Σύμβασης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ολοκληρώθηκαν μετά από σχετική αξιολόγηση της Μονάδας Ρύθμισης και Ελέγχου Σιδηροδρομικής Αγοράς της ΡΑΣ. Τα μέλη της, εξέτασαν, αξιολόγησαν και προχώρησαν σε παρατηρήσεις -τροποποιήσεις, με γνώμονα την παροχή υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού με κανόνες διαφάνειας και αμεροληψίας. Στην πλειοψηφία τους οι παρατηρήσεις της ΡΑΣ  έγιναν αποδεκτές από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

H Ολομέλεια της ΡΑΣ μετά σχετική εισήγηση  της Προέδρου της ΡΑΣ, κυρίας Ιωάννας Τσιαπαρίκου, αποφάσισε την έγκριση της πρότυπης σύμβασης συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.

Η προαναφερθείσα έγκριση σε συνδυασμό με την παράλληλη ολοκλήρωση του ελέγχου από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων του κοστολογικού μοντέλου που υπεβλήθη από την  ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη ΡΑΣ, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των αναληφθεισών δεσμεύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Παρακολούθηση δεσμεύσεων

Υπενθυμίζεται, ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων τον περασμένο Μάϊο ξεκίνησε τον έλεγχο παρακολούθησης – συμμόρφωσης και ορθής εφαρμογής των δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε κατ΄ εφαρμογή της σχετικής Απόφασης  14006/12.10.2020) που εξέδωσε η ΡΑΣ, για την αποκατάσταση της λειτουργίας του ανταγωνισμού στην αγορά εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών  καθώς και στην αγορά συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.

Οι εν λόγω δεσμεύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προτάθηκαν από την ίδια, μετά  την καταγγελία που υπέβαλε στη ΡΑΣ η σιδηροδρομική εταιρεία RAIL CARGO LOGISTICS GOLDAIR, για ενδεχόμενες αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα προαναφερθέντα πεδία. Η καταγγελία εξετάστηκε ενδελεχώς από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Περαιτέρω, η εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε υπέβαλε πρόταση δεσμεύσεων για την άρση των πιθανολογούμενων παραβάσεων του ανταγωνισμού. Μετά από τις απαραίτητες διευκρινίσεις και επαναδιατυπώσεις από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την ικανοποίηση μέρους των αιτιάσεων της καταγγέλλουσας εταιρείας, εγκρίθηκαν από  τη ΡΑΣ οι προτεινόμενες δεσμεύσεις για τις οποίες, με την  απόφαση της  28-04-2021 της Ολομέλειας ΡΑΣ ξεκίνησε ο έλεγχος της ορθής εφαρμογής τους.

Οι δεσμεύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ειδικότερα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε δεσμεύθηκε ως προς τα ακόλουθα:

  • Στην κατάρτιση και υπογραφή, με ενδιαφερόμενες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, πρότυπων-συμβάσεων παράδοσης-παραλαβής (hand over-take over) για την σιδηροδρομική μεταφορά πλήρους συρμού σε ειδικά δρομολόγια ή μεμονωμένων βαγονιών (εφόσον υπάρχει μεταφορική ικανότητα) από τον Σταθμό «Διαλογή Θεσσαλονίκη»» προς το  Θριάσιο.
  • Στην εφαρμογή νέου κοστολογικού μοντέλου, σύμφωνα με την αρχή της κοστοστρέφειας, για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, με ενιαία τιμολόγηση ανά τύπο τροχαίου υλικού, βαθμίδα και είδος συντήρησης προς όλες τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις. Το νέο κοστολογικό μοντέλο, μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου του από τη ΡΑΣ, θα έχει αναδρομική ισχύ από 01.01.2020.

Tήρηση των κανόνων ανταγωνισμού

Η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου δήλωσε σχετικά: «Με την ολοκλήρωση του ελέγχου του κοστολογικού μοντέλου και την έγκριση της πρότυπης σύμβασης συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, κλείνει ο πρώτος κύκλος που αφορά την παρακολούθηση από τη ΡΑΣ της τήρησης των δεσμεύσεων της  Εταιρείας στα δύο συγκεκριμένα πεδία.

Η είσοδος και άλλων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων στην ελληνική σιδηροδρομική υποδομή, μεγιστοποιεί την κρισιμότητα των υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού. Ως εκ τούτου, προτεραιότητα της ΡΑΣ, είναι η ρύθμιση της αγοράς με συνθήκες  ανεμπόδιστου ανταγωνισμού και η αποτροπή αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών,  στη συγκεκριμένη μονοπωλιακή αγορά μέσω της διαρκούς παρακολούθησης από πλευρά μας».

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Σε λειτουργία η νέα Αρχή Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου

Απλούστερη η διαδικασία απόκτησης ψηφιακής υπογραφής Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοινώνει ότι από τη Δευτέρα ξεκινά η λειτουργία της νέας Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου...

Sony Group Corporation: Δοκιμές οδήγησης με 5G και ένα πρωτότυπο όχημα

Στην CES 2020, η Sony Group Corporation ("Sony") ανακοίνωσε το "VISION-S", μια πρωτοβουλία που αποσκοπεί στο να συμβάλλει στην εξέλιξη των μεταφορών, και εξέθεσε...

Οι προτεραιότητες της LG για το 2022

Στόχος της εταιρείας να εισάγει κορυφαίες καινοτομίες στον τρόπο ζωής και να παρέχει λύσεις εν μέσω αβέβαιων καιρών Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της LG...

Οι προβλέψεις της TeamViewer για το 2022

Τα trends του 2021 συνεχίζονται στο 2022 → Η φύση της δουλειάς: ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ Η δουλειά από το σπίτι ήρθε για να μείνει. Αυτό θα...

Το νέο ελαστικό ADVAN Sport V107 της YOKOHAMA εγκρίθηκε για τα BRABUS 700, 800 και 900 Off Roader  

Η Yokohama Rubber Co., Ltd. ανακοίνωσε ότι το ADVAN Sport V107, το παγκόσμιο εμβληματικό ελαστικό της εταιρείας,  έχει εγκριθεί από την BRABUS GmbH της...