28.9 C
Athens
Τρίτη, 24 Μαΐου, 2022

«Πυρετός» δημοπρατήσεων: Στον «αέρα» έργα €7 δισ. – Κατασκευάζονται ήδη έργα 3,5 δισ. ευρώ

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου

«Γκάζι» στην υλοποίηση έργων έχει βάλει η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών καθώς από το σύνολο των έργων ύψους 13 δισ. ευρώ που εχει εξαγγείλει έχει ήδη δημοπρατήσει έργα προϋπολογισμού 7 δισ. ευρώ. Έχουν συμβασιοποιηθεί και έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται έργα 3,5 δισ. ευρώ.

Αυτά ανέφερε ο υπουργός Υποδομών – Μεταφορών Κ. Καραμανλής κατά την ομιλία του στο προσυνέδριο της ΝΔ για «τα μεγάλα έργα υποδομής που αλλάζουν την εικόνα της χώρας».

«Δεν αυτοσχεδιάζουμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών», τόνισε ο κ. Καραμανλής και συνέχισε:  «Μέσα σε τρία χρόνια, έργα 3,5 δισ. ευρώ . Το μεγαλύτερο πακέτο έργων που έχει γίνει από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων. Και να κάνουμε και μία σύγκριση εδώ, διότι εγώ προσωπικά έχω κουραστεί να δίνω απαντήσεις σε αυτό το παρεάκι της δήθεν ριζοσπαστικής αριστεράς: Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη σε τρία χρόνια έκανε 3,5 δισ. ευρώ έργα και συνεχίζει. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σε πέντε χρόνια συμβασιοποίησε έργα 800 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία ποτέ δεν τελείωσε», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Το 2023 σε λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης

«Σήμερα βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε ολοκληρώσει το 85% της υποδομής του μςτρό της Θεσσαλονίκης και να υπολείπεται η πολύπαθη ιστορία του Σταθμού Βενιζέλου», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και σημείωσε ότι: «Έγινε κάτι το οποίο γίνεται πολλές φορές στη χώρα και εδώ έγινε σε βαθμό υπερβολικό: Έγινε ένας απίστευτος διχασμός. Πολιτικοποίηση σε ένα ζήτημα που δεν έπρεπε να πολιτικοποιηθεί. Και ήρθαμε εμείς ως κυβέρνηση να δώσουμε τη λύση και να πούμε κάτι πάρα πολύ απλό: Ότι θέλουμε και Μετρό και αρχαία». Σημείωσε δε ότι η Κυβέρνηση έχει γνώμονα το σεβασμό, αλλά και την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομίας.

Ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι η δέσμευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του ίδιου του Πρωθυπουργού είναι ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει ενιαία στο τέλος του 2023. «Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες», ξεκαθάρισε και πρόσθεσε: «Βλέπετε τις τελευταίες μέρες ότι πλατείες που παραδίδονται πίσω στους πολίτες, βλέπετε ότι ξεκινούν δοκιμαστικές λειτουργίες. Δεν θα δείτε όμως ποτέ τον Πρωθυπουργό, δεν θα δείτε ποτέ εμένα ή τον Υφυπουργό, να κάνουμε φιέστες. Όταν είμαστε έτοιμοι να παραδώσουμε το έργο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έρθει στη συμπρωτεύουσα και θα κάνει τα εγκαίνια».

Η Θεσσαλονίκη στην πρώτη γραμμή του σχεδιασμού υποδομών

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε επίσης ότι η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του σχεδιασμού υποδομών, με έργα οδικά και σιδηροδρομικά που βάζουν το λιμάνι της συμπρωτεύουσας στην πρώτη γραμμή. «Η Θεσσαλονίκη γίνεται πλέον αυτό που όλοι θέλαμε εδώ και χρόνια: Η πρωτεύουσα της νοτιοανατολικής Ευρώπης, η πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Γίνεται ένας κόμβος, ένα σύγχρονος κόμβος μεταφορών και υποδομών», δήλωσε και σχολίασε: «Φανταστείτε ότι μιλούσαμε για σιδηροδρομικά έργα στη Θεσσαλονίκη και στην Ελλάδα και δεν είχαμε κάνει το αυτονόητο.

Δεν είχαμε συνδέσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ή το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με σιδηρόδρομο και με οδική σύνδεση. Λοιπόν τελειώσαμε με τις ψεύτικες υποσχέσεις. Η οδική σύνδεση με τον προβλήτα 6 είναι πραγματικότητα και κατασκευάζεται. Το σιδηροδρομικό έργο έχει ήδη δημοπρατηθεί και θα είναι έτοιμο -διότι έχουμε αλλάξει τη διαδικασία παραγωγής σιδηροδρομικών Έργων με τη διαδικασία της μελετοκατασκευής, το δημοπρατήσαμε, θα το συμβασιοποιήσουμε μέσα σε 18 μήνες – και θα είναι έτοιμο το 2027».

Τα άλλα έργα που θα αλλάξουν την εικόνα της Θεσσαλονίκης

Αναφέρθηκε επίσης στο flyover, που θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. «Έχει να γίνει παρέμβαση στον περιφερειακό από τότε που ο πρωθυπουργός αυτής της χώρας ήταν ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Λοιπόν αυτή η ιστορία με τα τελματωμένα έργα, με τα εργοτάξια που δεν τελειώνουν ποτέ, τώρα τελειώνει. Εμείς είμαστε η παράταξη που δεν λέμε μεγάλα λόγια, που εργαζόμαστε σκληρά και κάνουμε τα έργα αυτά πραγματικότητα».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στον οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη. «Όλα αυτά τα έργα αλλάζουν τη Βόρεια Ελλάδα, όλα αυτά τα έργα δεν είναι αποσπασματικά.

Γιώργος Καραγιάννης: «Πρώτη θέση έχει η Θεσσαλονίκη»

Ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, από την πλευρά του επισήμανε ότι στο συνεκτικό πρόγραμμα έργων ύψους 13 δισ. ευρώ, που έχει δρομολογήσει η Κυβέρνηση, την πρώτη θέση την έχει η Θεσσαλονίκη και η βόρεια Ελλάδα. Ανέφερε ειδικότερα ότι «τη Θεσσαλονίκη αφορά περισσότερο από το ένα τρίτο του προγραμματισμού μας. Πάνω από 5 δισ. ευρώ έργα αφορούν τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα και πάντα ενταγμένα σε ένα προγραμματισμό σε ένα συνεκτικό σχέδιο, που υπηρετεί το συνολικό σχέδιο της Κυβέρνησης».

Ο κ. Καραγιάννης χαρακτήρισε το flyover ως την κορωνίδα των έργων στη Θεσσαλονίκη. «Έχουμε προσωρινό ανάδοχο και μέχρι τα τέλη της χρονιάς ουσιαστικά θα έχουμε τα πρώτα εργοτάξια στην πόλη μας. Και μαζί με την ολοκλήρωση του Μετρό το 2023, ουσιαστικά με αυτά τα δύο πολύ μεγάλα έργα, θα αλλάξουμε όλο το χάρτη των κυκλοφοριακών μετακινήσεων στην πόλη», τόνισε. Αναφέρθηκε επίσης στην οδική και τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού, τον προαστιακό της δυτικής Θεσσαλονίκης, αλλά και την οδική σύνδεση με τη Χαλκιδική. Όσον αφορά στο τελευταίο, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε« ότι τελειώνει το λεγόμενο ορφανό χιλιόμετρο της Ποτίδαιας και τόνισε ότι: Θα παραδώσουμε το έργο νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα μας. Δεν έχει ξανασυμβεί αυτό το πράγμα, είναι από τις λίγες φορές, που συμβαίνει».

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε επίσης: «Πρέπει να φύγουμε από τα ευχολόγια και τους μουσαμάδες. Αυτή η κυβέρνηση απαντά με μελέτες, διαγωνισμούς και εργοτάξια. Και αυτό πρέπει όλοι να το βγάλουμε προς τα έξω, για να μάθει ο καθένας Θεσσαλονικιός ότι αυτή η Κυβέρνηση πολεμάει για αυτή την πόλη ώστε να ξαναγίνει ουσιαστικά πρωταγωνίστρια έτσι όπως της αξίζει και όπως τόσα χρόνια είχε στερηθεί».

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Νέες συμφωνίες συνεργασίας του ΣΕΒ με τα Πανεπιστήμια Θεσσαλίας και Ιωαννίνων

Στο επίκεντρο η ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης με άξονες τη γνώση και την καινοτομία Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας υπέγραψαν συμφωνίες συνεργασίας με...

Σε λειτουργία το mySynigoroslive για τον προγραμματισμό ραντεβού με τον Συνήγορο του Πολίτη

Σε παραγωγική λειτουργία τέθηκε από την Τρίτη η πλατφόρμα mySynigoroslive, μέσω της οποίας οι πολίτες – φυσικά πρόσωπα και νόμιμοι εκπρόσωποι επιχειρήσεων – μπορούν...

Cyclopt: Η ελληνική startup μας συστήνει τον καθημερινό βοηθό συντήρησης λογισμικού

Λαμβάνοντας υπόψιν τόσο τις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις στο πεδίο της ανάπτυξης λογισμικού, η Cyclopt πρωτοπορεί προσφέροντας νέες υπηρεσίες στους πελάτες της. Με στόχο πάντα...

Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο: Βράβευση 5 καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών από την Κρήτη

Πέντε πολλά υποσχόμενες επιχειρηματικές ιδέες αναδείχθηκαν σε διαγωνισμό των Διαδικτυακών Εργαστήριων Πράσινης Επιχειρηματικότητας, που έλαβαν χώρα στο πλαίσιο του έργου GreenTecLab «Ενδυνάμωση νεοσύστατων επιχειρήσεων για την προστασία...

Σχέδιο με 4 + 4 κινήσεις για λύση στο κυκλοφοριακό της Αθήνας 

Το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στο Λεκανοπέδιο της Αττικής παρουσίασε o Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στην...