16.3 C
Athens
Σάββατο, 24 Φεβρουαρίου, 2024

Προσοχή στις κλήσεις προς ειδικούς αριθμούς: Εκτός παγίου χρεώσεις σε λογαριασμούς τηλεφωνίας

«SOS» εκπέμπει ο Συνήγορος του Καταναλωτή για τις κλήσεις από ειδικούς τηλεφωνικούς αριθμούς, οι οποίοι εξαιρούνται από τις ενσωματωμένες παροχές των οικονομικών προγραμμάτων των συνδρομητών.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει γίνει αποδέκτης πλήθους αναφορών καταναλωτών σχετικά με την υψηλή χρέωσή τους που προέρχεται από αυτές τις κλήσεις και «φορτώνουν» τους μηνιαίους λογαριασμούς κινητής και σταθερής τηλεφωνίας.

Αριθμοί αυξημένων χρεώσεων 

Ενδεικτικά οι αριθμοί για τους οποίους ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει δεχθεί αναφορές:

  • Σύντομοι πενταψήφιοι αριθμοί της αριθμοσειράς 13, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση πελατών και την αναφορά βλαβών από παρόχους διαφόρων υπηρεσιών (ενέργειας, ηλ. επικοινωνιών, κ.λπ.).
  • Σύντομοι πανταψήφιοι αριθμοί της αριθμοσειράς 14, μέσω των οποίων παρέχονται υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης (ΥΠΠ), ωστόσο υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν επιλεγεί τέτοιοι αριθμοί για υπηρεσίες τηλεφωνικού κλεισίματος ραντεβού.
  • Σύντομοι τετραψήφιοι ή πενταψήφιοι αριθμοί της αριθμοσειράς 15, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για την παροχή υπηρεσιών δημοσίου συμφέροντος ή υπηρεσιών προς το κοινωνικό σύνολο από Υπουργεία ή Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
  • Δεκαψήφιοι αριθμοί μεριζόμενου κόστους της αριθμοσειράς 801, οι οποίοι συνήθως χρησιμοποιούνται από εταιρείες για την επικοινωνία με τμήματα τεχνικής υποστήριξης ή για τηλεφωνικές παραγγελίες.

Δυνατότητα χρεώσεων με κάποιες προϋποθέσεις και περιορισμούς

Για όλους τους εν λόγω αριθμούς,  υπάρχει η δυνατότητα χρεώσεων, με κάποιες προϋποθέσεις και περιορισμούς, οι οποίες καθορίζονται από την τιμολογιακή πολιτική των παρόχων των υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Εξαίρεση αποτελούν οι αριθμοί της σειράς 137, οι οποίοι εκχωρούνται για την παροχή υπηρεσιών εξυπηρέτησης πελατών για θέματα βλαβών και για τους οποίους υπάρχει ρητή πρόβλεψη να μην υπάρχει χρέωση για κλήσεις προς αυτούς.

Στο πλαίσιο της διερεύνησης των σχετικών υποθέσεων, η Αρχή έχει προχωρήσει σε συστάσεις προς όλες τις εταιρείες και τους φορείς που χρησιμοποιούν τέτοιους αριθμούς ώστε:

  • να εξετάσουν το ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε ειδικές συμφωνίες για ατελείς κλήσεις, σε περιπτώσεις αριθμών που χρησιμοποιούνται για παροχή υπηρεσιών πληροφόρησης σε μία σειρά από βασικά ζητήματα (π.χ. θέματα εργασιακά, συντάξεων, ασφάλισης, υγείας, κ.ο.κ.),
  • να προχωρήσουν σε καθιέρωση εναλλακτικών δεκαψήφιων γεωγραφικών αριθμών για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών (όπου δεν υπάρχουν ήδη και είναι εφικτό), οι οποίοι συμπεριλαμβάνονται στις ενσωματωμένες παροχές των οικονομικών προγραμμάτων των παρόχων υπηρεσιών ηλ. επικοινωνιών και συνεπώς δεν επιφέρουν εκτός παγίου χρεώσεις,
  • να προωθούν τη χρήση των δεκαψήφιων γεωγραφικών αριθμών για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και
  • να παρέχουν σαφή πληροφόρηση των καταναλωτών για τις ενδεχόμενες χρεώσεις που θα προκύψουν από τη χρήση των ειδικών αριθμών, τόσο κατά τη δημοσιοποίηση και προώθηση αυτών των αριθμών στο καταναλωτικό κοινό όσο και κατά την παροχή των υπηρεσιών μέσω αυτών, συνιστώντας και προτρέποντας τους καταναλωτές να συμβουλευθούν τους τιμοκαταλόγους των παρόχων τους.

Παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή προς τον ΕΦΚΑ

Σημειωτέον ότι, μετά από παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, προς τον ΕΦΚΑ σχετικά με τον ειδικό αριθμό 1555, άλλαξε η τιμολογιακή πολιτική όλων των τηλεπικοινωνιακών παρόχων ως προς τον αριθμό 1555 και πλέον οι κλήσεις προς τον εν λόγω αριθμό γίνονται ατελώς.

Τέλος, η Αρχή συνιστά στους καταναλωτές, προκειμένου να αποφύγουν υπερβάλλουσες, εκτός παγίου χρεώσεις των λογαριασμών τους (σταθερής και κινητής) τηλεφωνίας:

  1. να αποφεύγουν να κάνουν χρήση ειδικών αριθμών, εφόσον παρέχεται η εναλλακτική δυνατότητα χρήσης δεκαψήφιων γεωγραφικών αριθμών και
  2. να ενημερώνονται για την τιμολογιακή πολιτική των παρόχων τους, συμβουλευόμενοι τους σχετικούς τιμοκαταλόγους, πριν τη χρήση των ειδικών αριθμών.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Ο πάροχος που κάνει «άλμα» και αλλάζει τα δεδομένα της κινητής τηλεφωνίας

Ποια είναι μία από τις σημαντικότερες ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών, όσον αφορά τη χρήση του smartphone; Τι είναι αυτό για το οποίο διαρκώς αγωνιούν...

Intrakat: Σύμβαση €9,75 εκατ. με την Κοινωνία της Πληροφορίας για την ψηφιοποίηση της Δικαιοσύνης

Σε συνέχεια διεθνούς διαγωνισμού, η Intrakat υπέγραψε εκτελεστική σύμβαση συμφωνίας – πλαισίου, διάρκειας 3 ετών, με την δημόσια εταιρεία «Κοινωνία της Πληροφορίας», προϋπολογισμού ύψους...

Mastercard Fintech Forum: Μεγάλος νικητής η καινοτομία – Coriunder και Moveo.ai είναι οι δύο fintech που ξεχώρισαν

Η Mastercard στέκεται αρωγός στην ανάδειξη των νεοφυών επιχειρήσεων στον χρηματοοικονομικό κλάδο, υλοποιώντας για ακόμα μία φορά την επιτυχημένη εκδήλωση για το οικοσύστημα του...

Η Salesforce λανσάρει τεχνητή νοημοσύνη νέας γενιάς για το Slack

Η Salesforce ανακοίνωσε την κυκλοφορία του Slack AI, μιας εύκολης και αξιόπιστης δημιουργικής ΤΝ (AI) που διατίθεται εγγενώς στο Slack, ως «απάντηση» στις ανάγκες...

Η Nova επιστρέφει στην πόλη, επενδύοντας σε βιώσιμα κτίρια

Η νέα Nova, συμπληρώνοντας ένα χρόνο επιτυχημένης λειτουργίας, μετεγκαθίσταται στη Λεωφόρο Αθηνών, η οποία είναι πλέον η νέα έδρα της εταιρείας, και σε τρεις...