18 C
Athens
Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου, 2023

Πόσο «ανεβαίνει» η αγορά του cloud στην Ελλάδα;

Σημαντική ώθηση στην ελληνική αγορά για υπηρεσίες και λύσεις cloud έχουν δώσει τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού.

Όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της IDC σε επιχειρήσεις στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη για λογαριασμό της Oracle, οι τελευταίες πιστεύουν πλέον πως η επιτάχυνση του μετασχηματισμού και η γρήγορη υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων, ειδικά αυτών που βασίζονται στα υπολογιστικά συστήματα cloud, αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για την επιβίωσή και την περαιτέρω ανάπτυξή τους.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που έδωσαν τα στελέχη της IDC κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της συγκεκριμένης έρευνας, η οποία αφορούσε 8 χώρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, μία εκ των οποίων ήταν και η Ελλάδα, η αγορά των λύσεων cloud στη χώρα μας παρουσιάζει διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης.

IaaS

Η IDC αποτιμά την αξία του τομέα των λύσεων που αφορούν τις «δημόσιες» υποδομές cloud, το αποκαλούμενο και Infrastracture as a Service (IaaS), όσον αφορά στην Ελλάδα, στα 51 εκατ. ευρώ  για το 2020. Ο συγκεκριμένος τομέας παρουσιάζει αύξηση 27% σε σχέση με τα 40 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019. Η IDC αναμένει αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης (27%) και το 2021, εκτιμώντας ότι το IaaS θα φθάσει σε αξία τα 64 εκατ. ευρώ.

PaaS

Λίγο χαμηλότερα, όσον αφορά στον ρυθμό ανάπτυξης, κινείται ο τομέας που αφορά λύσεις για παροχή υπηρεσιών πλατφορμών ως υπηρεσία μέσω cloud (Platform as a Service – PaaS).

Σύμφωνα πάντα με την IDC, το PaaS ενισχύθηκε κατά 8% το 2020, φθάνοντας σε αξία τα 17 εκατ. ευρώ (από 16 εκατ. ευρώ το 2019). Ωστόσο, αναμένει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και αύξηση 14% το 2021, οπότε και εκτιμάται πως θα φθάσει στα 20 εκατ. ευρώ.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Vodafone Business: Ανάληψη έργου για το Υπουργείο Μετανάστευσης

Αναβαθμίζει το επίπεδο κυβερνοασφάλειας, αλλά και τη διαλειτουργικότητα υπηρεσιών του Υπουργείου προς όφελος των διαχειριστών και των τελικών χρηστών H ένωση εταιρειών Byte-Vodafone Business...

“Digital Transformation Readiness” wizard από τη SoftOne

Οδηγώντας σταθερά τις εξελίξεις που αφορούν τη μετάβαση των επιχειρήσεων στη νέα ψηφιακή εποχή, η SoftOne παρουσιάζει το “Digital Transformation Readiness” wizard, ένα πρωτοποριακό...

Απλά Ψηφιακά 119: Ενισχύοντας τη θέση των γυναικών στην τεχνολογία (Ελένη Ακτύπη), τα data centers, η Nova και οι νέες επενδύσεις

Το θέμα της ενίσχυσης της παρουσίας των γυναικών στον κλάδο των ψηφιακών τεχνολογιών ήταν το βασικό θέμα της συζήτησης σε αυτό το επεισόδιο του...

Εκπτώσεις vs καταναλωτές: Τελικά, ποιος κερδίζει;

Μια νέα έρευνα της Kaspersky αποκαλύπτει ότι το 90% των αγορών πραγματοποιούνται αυθόρμητα κατά τη διάρκεια της Black Friday και της Cyber Monday. Αποκάλυψε επίσης ότι τα μέσα κοινωνικής...

IBM Ελλάδας: Υψηλός μονοψήφιος ρυθμός ανάπτυξης και «άνοιγμα» σε startups και δημόσια έργα

Γράφει η Μαρία Μόσχου  Νέα στρατηγική τόσο σε διεθνή επίπεδο όσο και στην χώρα μας χαράσσει η IBM, η οποία βλέπει ευκαιρίες στην αγορά...