- Γράφει η Μαρία Μόσχου
Ο Ψηφιακός ταχυδρόμος μπαίνει για τα καλά στην ζωή μας αλλάζοντας τον τρόπο εξυπηρέτησης από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Η διοίκηση των ΕΛΤΑ προχωρά σε επέκταση των λειτουργιών του ψηφιακού ταχυδρόμου με απευθείας ανάθεση στην εταιρεία CBL Creative Informatics Ltd
Η ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών από τα ΕΛΤΑ αποτελούν δέσμευση της διοίκησης και του Υπερταμείου στο πλαίσιο εξυγίανσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Η καινοτόμα υπηρεσία του “Ψηφιακού Ταχυδρόμου”, ένα σύνολο ψηφιακών ταχυδρομικών υπηρεσιών που θα παρέχονται από τον όμιλο ΕΛΤΑ στην πόρτα των πελατών, μέσω των ταχυδρομικών διανομέων του, επεκτείνεται με νέες υπηρεσίες. Τα ΕΛΤΑ έρχονται στην πόρτα των πελατών τους με την υπηρεσία του Ψηφιακού Ταχυδρόμου, που προσφέρει άμεση και απομακρυσμένη πρόσβαση σε υφιστάμενες και νέες υπηρεσίες, χωρίς παρουσία στα καταστήματα.
Ψηφιακά εργαλεία
Οι ταχυδρόμοι και διανομείς της γειτονιάς ενισχύονται με ψηφιακά εργαλεία, ώστε, σταδιακά, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, να μπορούν να εισπράττουν αντικαταβολές, να διανέμουν συντάξεις και να εξοφλούν εκ μέρους των πελατών οποιοδήποτε λογαριασμό.
Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση των ΕΛΤΑ αποφάσισε την απευθείας ανάθεσης του έργου «Επέκταση Λειτουργιών Ψηφιακού Ταχυδρόμου (POSTMATE) – μηχανογραφική διαχείριση και καταβολή συντάξεων & επιδομάτων και εισπράξεων οφειλών τρίτων» στην εταιρεία CBL Creative Informatics Ltd που εδρεύει στην Κύπρο αντί τιμήματος 129.744 ευρώ.
Η εν λόγω δαπάνη βαρύνει τον ΚΑΔ Αμοιβές & Έξοδα Υπηρεσιακού Μετασχηματισμού)των Προϋπολογισμών Εκμετάλλευσης της Διεύθυνσης Εφαρμογών, και επιμερίζεται ως ακολούθως:
➢ Με το ποσό των €71.359,20 χωρίς ΦΠΑ για το 2023, ως προκαταβολή και οριστική παράδοση του υπο-έργου εισπράξεων οφειλών τρίτων
➢ Με το ποσό των €58.384,80 χωρίς ΦΠΑ για το 2024, μετά την οριστική παράδοση του υπο-έργου καταβολής συντάξεων και επιδομάτων.
Οι παρεχόμενες ταχυδρομικές υπηρεσίες
Οι παρεχόμενες ταχυδρομικές υπηρεσίες στην παρούσα φάση περιλαμβάνουν επιδόσεις αντικειμένων ελευθέρων βαρών, επιδόσεις αντικειμένων με οικονομικά βάρη (τελών και φόρων), πληρωμή των τελών και φόρων με ανέπαφη συναλλαγή, έκδοση αντίστοιχης απόδειξης, καθώς και έκδοση ειδοποιητηρίου. H Ά φάση του έργου αφορούσε 478 ψηφιακούς ταχυδρόμους οι οποίοι προσφέρουν βασικές υπηρεσίες (επιδόσεις αντικειμένων με ή χωρίς οικονομικά βάρη, ανέπαφες πληρωμές και ειδοποιήσεις).
Την ίδια στιγμή, το έργο “Smart Queuing” έχει ως αντικείμενο την εγκατάσταση ενός ‘έξυπνου’ συστήματος διαχείρισης της σειράς αναμονής των πελατών σε 70 επιλεγμένα σημεία εξυπηρέτησης σε όλη την Ελλάδα, έχει γίνει η επιλογή και οι επιθεωρήσεις των καταστημάτων που θα παρέχουν την νέα ψηφιακή υπηρεσία. Έχει ξεκινήσει η ανάπτυξη και εγκατάσταση των εφαρμογών (central, web & mobile). Με το Smart Queuing οι πελάτες μπορούν να εκδίδουν εισιτήριο προτεραιότητας ηλεκτρονικά πριν ακόμη φτάσουν στο κατάστημα και να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τη σειρά αναμονής τους.