20.9 C
Athens
Πέμπτη, 13 Μαΐου, 2021

Πάτρα – Πύργος: Ξεκινούν τα έργα αναβάθμισης  στο δρόμο «καρμανιόλα»

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου

Μέσα σε ένα χρόνο θα αλλάξει όψη ένας δρόμος που προκαλεί θανατηφόρα ατυχήματα, καθώς ξεκινούν άμεσα έργα συντήρησης και βελτίωσης της εθνικής ασφάλειας.

Πρόκειται για σημαντικές παρεμβάσεις που θα γίνουν στους εθνικούς οδικούς άξονες Πατρών – Πύργου (παλαιά και νέα εθνική οδός), αλλά και Πατρών – Τριπόλεως (πρώην 111). Τα έργα πήραν το «πράσινο φως» μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης από τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριο Φαρμάκη, με τον ανάδοχο του έργου.

Ειδικότερα, το έργο συνολικού προϋπολογισμού 4 εκατ. ευρώ χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και προβλέπει συντηρήσεις και αποκαταστάσεις:

α) της Ν.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου σε μήκος περίπου 32 χλμ. (από ΧΘ 8+700 έως ΧΘ 40+700),

β) της Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου σε μήκος περίπου 30 χλμ. (από οδό Παπαφλέσσα έως Κ. Αχαΐα και τμήμα Λάππα) και

γ) της Ε.Ο. Πατρών – Τριπόλεως σε μήκος περίπου 70 χλμ. (από πλατεία Μαρούδα έως ΧΘ 120+000).

Μεταξύ άλλων θα εκτελεστούν εργασίες καθαρισμών και επισκευών τάφρων, αγωγών και οχετών, όπως και των εξωτερικών ορίων του οδοστρώματος, συντηρήσεις και αντικαταστάσεις φθαρμένων και ολισθηρών ασφαλτοταπήτων, αποκαταστάσεις πινακίδων, διαγραμμίσεις, συντηρήσεις ηλεκτροφωτισμού καθώς και εργασίες πρασίνου.

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της εργολαβίας και προκειμένου να υπάρχει η βέλτιστη δυνατή οδική ορατότητα και ασφάλεια, προβλέπεται ο πλήρης καθαρισμός του ερείσματος των οδών από φερτά υλικά σε πλάτος έως και 3 μέτρα ενώ επίσης χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο οι αντικαταστάσεις στηθαίων αναμένεται να φτάσουν σε συνολικό μήκος 8 χλμ.

Οι δράσεις που έχουν προγραμματιστεί

Πρόκειται για τις εξής δράσεις:

  1. Διαχωρισμό των κατευθύνσεων κυκλοφορίας με διαμόρφωση διατομής τύπου «β2+1» κατά ΟΜΟΕ ΛΚΟΔ με ενδιάμεση εναλλασσόμενη λωρίδα μήκους 800 μ. έως 1.500 μ. κατά τη διεθνή πρακτική για ασφαλείς προσπεράσεις.
  2. Διευθέτηση και περιορισμό των ανεξέλεγκτων / αντικανονικών προσβάσεων με διαμόρφωση εισόδων– εξόδων όπου αυτό είναι εφικτό.
  3. Ειδική σήμανση, ηλεκτροφωτισμό και σηματοδότηση των ισόπεδων κόμβων.
  4. Ηλεκτροφωτισμό και φωτεινή σηματοδότηση και προειδοποιητική φωτεινή σηματοδότηση στις εισόδους των οικισμών καθώς και των οικιστικών κατά μήκος της Ν.Ε.Ο.

Ειδικότερα το έργο περιλαμβάνει:

  • Διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού.
  • Διαχωρισμό κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα κολωνάκια σήμανσης.
  • Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος 45 χλμ και στις δύο κατευθύνσεις.
  • Διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού.
  • Εκσκαφή – φρεαζάρισμα του υφιστάμενου οδοστρώματος.
  • Καθαρισμό των τάφρων και κλαδοκοπές στην παράπλευρη βλάστηση.
  • Φωτεινή Σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους.
  • Κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους.
  • Κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών.

Ο λόγος των παρεμβάσεων

Οι παρεμβάσεις προγραμματίστηκαν από το υπουργείο Μεταφορών – Υποδομών, καθώς η εν λειτουργία Νέα Εθνική Οδός (Ν.Ε.Ο.) Πατρών – Πύργου από το Μυντιλόγλι (δηλαδή πέρας της Ευρείας Παράκαμψης Πάτρας) μέχρι τον κόμβο σύνδεσης με την Περιμετρική Οδό Πύργου μήκους 85 χλμ. και διατομής πλάτους 11,50 μέτρων είναι με μία κύρια λωρίδα κυκλοφορίας και μία λωρίδα πολλαπλών χρήσεων (ΛΠΧ) ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα.

Ο δρόμος παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα οδικής ασφάλειας που προκαλούνται από:

  • Την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων λόγω της ευθυτενούς – τεταμένης χάραξης πέρα από το ανώτατο όριο ταχύτητας για την συγκεκριμένη κατηγορία κατάταξης της οδού (υπεραστική οδός ταχείας κυκλοφορίας με όριο 110 χλμ /ώρα σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας).
  • Τον υπερβολικά υψηλό αριθμό ισόπεδων κόμβων (50 κόμβοι) εκ των οποίων σηματοδοτούμενοι είναι μόνο οι 11 ενώ υπόλοιποι 39 λειτουργούν με κατακόρυφη σήμανση.
  • Τη χαμηλή ποιότητα οδοστρώματος.
  • Τις ανεξέλεγκτες / αντικανονικές προσπεράσεις με είσοδο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας παρά την απαγόρευση.
  • Τον υπερβολικά υψηλό αριθμό παράνομων και ανεξέλεγκτων προσβάσεων λόγω της ισοσταθμίας του δρόμου, στο μεγαλύτερο μήκος του με το πεδινό φυσικό έδαφος.
  • Την ύπαρξη δυνατότητας για αριστερές στροφές επί της οδού σε μεγάλο μήκος αυτής.
  • Τη διέλευση από οικισμούς και οικιστικές πυκνώσεις σε συνολικό μήκος 9 χλμ.
  • Το ακριβές χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου

Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι ένας χρόνος από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Από το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, μόνο το αρχικό τμήμα μήκους 12,80 χλμ είναι κοινό με τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο, ο οποίος πρόκειται να ενσωματωθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, όταν η ΕΕ δώσει το τελικό «πράσινο φως».

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Ν. Ζαρκαλής: Το Ταμείο Ανάκαμψης μπορεί να επιταχύνει τις επενδύσεις σε οπτικές ίνες

Μετά την πανδημία δεν είναι λίγοι που θεωρούν πως θα ακολουθήσει μια πρωτοφανής περίοδος ανάπτυξης, τόνισε ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της WIND Hellas,...

MediaMarkt: Νέα, πρωτοποριακή υπηρεσία «Personal Video Shopping»

Θέλετε να δείτε ζωντανά τους χώρους του ψυγείου που προτιμάτε ή το πόσο φωτεινή και λεπτή είναι η τηλεόραση που σας αρέσει; Θέλετε να...

Ο Ρόμπυ Μπουρλάς νέος CEO στην Public-MediaMarkt

Η Public-MediaMarkt (PMM), κορυφαίος omnichannel retailer οικιακών και ηλεκτρονικών συσκευών και ειδών ψυχαγωγίας στην Ελλάδα και την Κύπρο, ανακοινώνει σήμερα ότι αναθέτει στον κ. Ρόμπυ Μπουρλά τη θέση του CEO, έπειτα από...

Αυτές είναι οι startups που έγιναν δεκτές στο EIT Digital Venture Program 2021

Εννέα early stage startups από την Ελλάδα, τη Ρουμανία και την Κύπρο επιλέχθηκαν για να συμμετάσχουν στη φετινή έκδοση του προγράμματος επιτάχυνσης που διοργανώνουν...

Κτηματολόγιο: Επιτάχυνση της εξέτασης των αιτήσεων διόρθωσης

Ψηφίστηκε ως άρθρο του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών για την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 η τροπολογία που...