Της Μαρίας Μόσχου
mariam@moved.gr
Δύο ΣΔΙΤ το ένα από τα οποία θα αφορά στην παραγωγή και συντήρηση αστικών λεωφορείων και το δεύτερο την κατασκευή ηλεκτρικών λεωφορείων αναμένεται να βγάλει στον «αέρα» μέχρι το τέλος του χρόνου το υπουργείο Μεταφορών – Υποδομών.
Όπως αποκάλυψε χθες ο υπουργός Μεταφορών Χ. Σπίρτζης ήδη έχουν ξεκινήσει τα πρώτα βήματα για την σύνταξη μελέτης βιωσιμότητας για την υλοποίηση δύο ΣΔΙΤ.
Το πρώτο θα αφορά τη συντήρηση λεωφορείων τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης αλλά και την παραγωγή και συντήρηση λεωφορείων euro 6 και euro 7.
Το δεύτερο ΣΔΙΤ σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη θα αφορά την μικρότερων ηλεκτρικών λεωφορείων που θα αναβαθμίσουν το αστικό περιβάλλον στα δύο μητροπολιτικά κέντρα. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι κύριος άξονας της πολιτικής της κυβέρνησης είναι να ενταχθούν μικρά ηλεκτρικά λεωφορεία, από τις γειτονιές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, προς τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς αλλά και να υπάρχουν λεωφορεία νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για τις κύριες γραμμές των λεωφορείων.
Όπως ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών και στα δύο ΣΔΙΤ θα μπορεί να συμμετέχει και η ΕΛΒΟ η οποία βρίσκεται σε διαδικασία εκκαθάρισης.
Όπως είπε χαρακτηριστικά η Ελλάδα πρέπει να αναπτύξει παραγωγικές δομές στο τομέα της κατασκευής και της συντήρησης λεωφορείων.
Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα πρέπει να προχωρήσει σε μια πολύ μεγάλη προμήθεια, καθώς στην επόμενη 7ετία απαιτούνται για ανανέωση του στόλου 2.000 λεωφορεία στις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και άλλα 1.000 λεωφορεία στα αστικά ΚΤΕΛ.
Μάλιστα στην ΟΣΥ αναμένεται να γίνει άμεσα προμήθεια 92 λεωφορείων, εκ των οποίων τα 12 θα είναι ηλεκτρικά, 12 οχήματα μεσαίου μεγέθους και 68 οχήματα μεγάλου μεγέθους (αρθρωτά λεωφορεία) για τα οποία έχουν εξασφαλιστεί περίπου 100 εκατ. ευρώ.
ΕΛΒΟ
Την δυνατότητα επέκτασης των συμβάσεων με την ΕΛΒΟ και τον ΟΑΣΘ για την επισκευή και βαριά συντήρηση λεωφορείων που είναι ακινητοποιημένα ανακοίνωσε ο κ. Σπίρτζης.
«Άμεσα η ΕΛΒΟ μπορεί να λειτουργεί και να επεκτείνει τις συμβάσεις της και οι συνεργασίες της με τον ΟΑΣΘ και άλλες εταιρείες. Ο ΟΑΣΘ το έχει ανάγκη πάντως» είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «Είναι στη σκέψη όλων μας ότι η χώρα δεν μπορεί να σταθεί στις δικές της δυνάμεις, να στηθεί μια νέα παραγωγική δομή, χωρίς να δούμε ότι οι μεγάλες δημόσιες προμήθειες όπως είναι τα λεωφορεία θα είναι μια δραστηριότητα που η χώρα θα δανείζεται χρήματα και θα τα αγοράζει από εταιρείες του εξωτερικού».
Ανέφερε ότι είναι απόλυτα λογικό ένα κομμάτι της παραγωγικής δομής των προμηθειών του ελληνικού δημοσίου να γίνεται στην χώρα μας, όπως γίνεται και σε όλες τις άλλες χώρες.
«Και δεν μπορεί όταν έχεις τέτοιες ανάγκες σαν χώρα να κλείνεις δομές παραγωγικές όπως είναι η ΕΛΒΟ. Άρα είναι απόλυτα λογικό να προσπαθούμε να βρούμε τέτοιου είδους λύσεις που να εντάσσονται εταιρείες που είναι σε εκκαθάριση όπως είναι η ΕΛΒΟ» επεσήμανε και κατέληξε: «Ο εξοπλισμός τους, οι εργαζόμενοι, η τεχνογνωσία τους πρέπει να ενταχθούν σε ένα συνολικότερο σχεδιασμό που θα καλύπτει και την προμήθεια των δημόσιων λεωφορείων και των ελληνικών ιδιωτικών και την συντήρησή τους και μια σειρά από δράσεις που αυτή τη στιγμή τις παίρνουμε από το εξωτερικό ενώ θα μπορούσαμε με μεγάλη άνεση και με μια καλύτερη οργάνωση να παραμείνουν στην χώρα μας και να δώσουν δουλειά σε χιλιάδες εργαζόμενους».