19.4 C
Athens
Κυριακή, 21 Απριλίου, 2024

Online θα πραγματοποιείται το 6,4% των πωλήσεων παντοπωλείου το 2021

Οι ηλεκτρονικές αγορές ειδών παντοπωλείου, όπως αποδεικνύεται, δεν ήταν ένα συγκυριακό φαινόμενο στη διάρκεια των ανά τον κόσμο lockdowns λόγω του κορωναϊού Covid-19, αλλά ήρθαν για να μείνουν.

Σύμφωνα με τις υφιστάμενες εκτιμήσεις, το 6,4% των συνολικών πωλήσεων ειδών παντοπωλείου θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά το 2021. Μάλιστα, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, το ποσοστό αυτό θα μπορούσε να εκτοξευθεί ακόμη και στο 9% έως τα τέλη του επόμενου έτους.

Εάν δεν είχε μεσολαβήσει η υγειονομική κρίση του νέου κορωνοϊού, το αντίστοιχο ποσοστό θα ήταν 4,6% το 2021, όπως αναφέρει σε σχετικό report της η Rabobank International, καθώς το 2019 οι διαδικτυακές πωλήσεις ειδών παντοπωλείου αντιστοιχούσαν στο 3,1% του συνόλου.

Η έρευνα, η οποία φιλοξενείται στην ιστοσελίδα του ΣΕΠΕ, εκτιμά ότι η αύξηση του αριθμού των καταναλωτών, οι οποίοι για πρώτη φορά αγοράζουν είδη παντοπωλείου online, η υψηλή ένταση χρήσης και η διάρκεια της πανδημίας, θα μπορούσαν να αυξήσουν τη διείσδυση των διαδικτυακών πωλήσεων στον κλάδο. Στον αντίποδα, η κακή εμπειρία των χρηστών λόγω των καθυστερήσεων στις παραδόσεις, η περιορισμένη διαθεσιμότητα προϊόντων, καθώς και συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία των νέων χρηστών θα μπορούσαν να μειώσουν τη διείσδυση.

Ηλικιακές κατηγορίες
Η Rabobank International επικαλείται στη μελέτη της έρευνα του την FMI – The Food Industry Association – που δείχνει ότι οι baby boomers είναι η γενιά, που είναι λιγότερο πιθανό να “κολλήσει” με τα διαδικτυακά ψώνια ειδών παντοπωλείου. Σε ερώτηση της έρευνας πώς θα αλλάξουν οι διαδικτυακές αγορές ειδών παντοπωλείου, όταν τελειώσει η πανδημία, το 10% των baby boomers απάντησε ότι θα αγοράζει περισσότερο από το Διαδίκτυο. Το αντίστοιχο ποσοστό για Generation X ήταν 35%, σε σύγκριση με 40% για τους Millennials και 34% για τη Generation Z.

«Οι καταναλωτές, που ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, είναι εκείνοι που είναι λιγότερο πρόθυμοι να συνεχίσουν να πραγματοποιούν αγορές ειδών παντοπωλείου από το Διαδίκτυο μετά από τη λήξη της πανδημίας», αναφέρει η Rabobank.

Τάσεις της αγοράς
Και η Ελλάδα ακολούθησε πιστά την τάση των ηλεκτρονικών αγορών ειδών παντοπωλείου στη διάρκεια της καραντίνας, με τους πελάτες, που επιλέγουν το online κανάλι αγορών να αυξάνονται. Υπάρχει ένα ποσοστό 22% των Ελλήνων καταναλωτών, που αγόρασε για πρώτη φορά ηλεκτρονικά στη διάρκεια του lockdown στη χώρα μας. Η διαπίστωση αυτή, συνδυαζόμενη με τη γενική αύξηση των online αγορών στη χώρα μας, δείχνει ότι η μεταστροφή του καταναλωτικού κοινού στο ηλεκτρονικό εμπόριο κάθε άλλο παρά συγκυριακή είναι.

Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, οι νεοεισερχόμενοι στις ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να ψωνίζουν online και μετά την πάροδο της καραντίνας: το 24% αγοράζει ηλεκτρονικά συσκευασμένα τρόφιμα και το 19% ποτά. Μάλιστα, ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές απαντά ότι σκοπεύει να ψωνίζει λιγότερο συχνά από τα φυσικά καταστήματα σουπερμάρκετ, ακόμη και μετά την υγειονομική κρίση του νέου κορωνοϊού.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Hewlett Packard Enterprise στο 9ο Delphi Economic Forum

H Hewlett Packard Enterprise συμμετείχε στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, παρουσιάζοντας το όραμα της για την υπεύθυνη, ηθική ανάπτυξη και χρήση του AI μέσα...

Απλά Ψηφιακά 134: Οι επόμενες κινήσεις της Performance (Δ. Χιντζίδης), οι εξελίξεις στις τηλεπικοινωνίες και τα ηλεκτρικά σχέδια της Quest

Για την πορεία της Performance Technologies, τους διευρυμένους τομείς δραστηριοποίησής της, καθώς και τα επόμενα της σχέδια, μίλησε στον Δημήτρη Μαλλά και την Νίκη...

+6% στο ελληνικό ΑΕΠ μπορεί να προσθέσει η τεχνητή νοημοσύνη σε ορίζοντα 10ετίας

Σημαντικό οικονομικό αποτύπωμα στην ελληνική οικονομία μπορεί να δημιουργήσει η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη (GenAI), εφόσον η χώρα μας καταφέρει να ξεπεράσει τη σημερινή υστέρηση...

Η AEGEAN επενδύει σε 4 νέα Airbus

Η AEGEAN ανακοινώνει τη στρατηγική της απόφαση να επενδύσει σε, αρχικά, τέσσερα αεροσκάφη μιας «ειδικά διαμορφωμένης», αναβαθμισμένης, έκδοσης των A321neo, με δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης...

Τα νέα προγράμματα Nova Family φέρνουν την οικογένεια πιο κοντά

Στη σύγχρονη εποχή όλοι μας θέλουμε να είμαστε σε συνεχή επικοινωνία και να μοιραζόμαστε έντονες στιγμές και εμπειρίες ψυχαγωγίας. Μια άλλη, ξεκάθαρη ακόμη ανάγκη...