11.9 C
Athens
Σάββατο, 25 Μαρτίου, 2023

Online θα πραγματοποιείται το 6,4% των πωλήσεων παντοπωλείου το 2021

Οι ηλεκτρονικές αγορές ειδών παντοπωλείου, όπως αποδεικνύεται, δεν ήταν ένα συγκυριακό φαινόμενο στη διάρκεια των ανά τον κόσμο lockdowns λόγω του κορωναϊού Covid-19, αλλά ήρθαν για να μείνουν.

Σύμφωνα με τις υφιστάμενες εκτιμήσεις, το 6,4% των συνολικών πωλήσεων ειδών παντοπωλείου θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά το 2021. Μάλιστα, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, το ποσοστό αυτό θα μπορούσε να εκτοξευθεί ακόμη και στο 9% έως τα τέλη του επόμενου έτους.

Εάν δεν είχε μεσολαβήσει η υγειονομική κρίση του νέου κορωνοϊού, το αντίστοιχο ποσοστό θα ήταν 4,6% το 2021, όπως αναφέρει σε σχετικό report της η Rabobank International, καθώς το 2019 οι διαδικτυακές πωλήσεις ειδών παντοπωλείου αντιστοιχούσαν στο 3,1% του συνόλου.

Η έρευνα, η οποία φιλοξενείται στην ιστοσελίδα του ΣΕΠΕ, εκτιμά ότι η αύξηση του αριθμού των καταναλωτών, οι οποίοι για πρώτη φορά αγοράζουν είδη παντοπωλείου online, η υψηλή ένταση χρήσης και η διάρκεια της πανδημίας, θα μπορούσαν να αυξήσουν τη διείσδυση των διαδικτυακών πωλήσεων στον κλάδο. Στον αντίποδα, η κακή εμπειρία των χρηστών λόγω των καθυστερήσεων στις παραδόσεις, η περιορισμένη διαθεσιμότητα προϊόντων, καθώς και συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία των νέων χρηστών θα μπορούσαν να μειώσουν τη διείσδυση.

Ηλικιακές κατηγορίες
Η Rabobank International επικαλείται στη μελέτη της έρευνα του την FMI – The Food Industry Association – που δείχνει ότι οι baby boomers είναι η γενιά, που είναι λιγότερο πιθανό να “κολλήσει” με τα διαδικτυακά ψώνια ειδών παντοπωλείου. Σε ερώτηση της έρευνας πώς θα αλλάξουν οι διαδικτυακές αγορές ειδών παντοπωλείου, όταν τελειώσει η πανδημία, το 10% των baby boomers απάντησε ότι θα αγοράζει περισσότερο από το Διαδίκτυο. Το αντίστοιχο ποσοστό για Generation X ήταν 35%, σε σύγκριση με 40% για τους Millennials και 34% για τη Generation Z.

«Οι καταναλωτές, που ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, είναι εκείνοι που είναι λιγότερο πρόθυμοι να συνεχίσουν να πραγματοποιούν αγορές ειδών παντοπωλείου από το Διαδίκτυο μετά από τη λήξη της πανδημίας», αναφέρει η Rabobank.

Τάσεις της αγοράς
Και η Ελλάδα ακολούθησε πιστά την τάση των ηλεκτρονικών αγορών ειδών παντοπωλείου στη διάρκεια της καραντίνας, με τους πελάτες, που επιλέγουν το online κανάλι αγορών να αυξάνονται. Υπάρχει ένα ποσοστό 22% των Ελλήνων καταναλωτών, που αγόρασε για πρώτη φορά ηλεκτρονικά στη διάρκεια του lockdown στη χώρα μας. Η διαπίστωση αυτή, συνδυαζόμενη με τη γενική αύξηση των online αγορών στη χώρα μας, δείχνει ότι η μεταστροφή του καταναλωτικού κοινού στο ηλεκτρονικό εμπόριο κάθε άλλο παρά συγκυριακή είναι.

Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, οι νεοεισερχόμενοι στις ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να ψωνίζουν online και μετά την πάροδο της καραντίνας: το 24% αγοράζει ηλεκτρονικά συσκευασμένα τρόφιμα και το 19% ποτά. Μάλιστα, ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές απαντά ότι σκοπεύει να ψωνίζει λιγότερο συχνά από τα φυσικά καταστήματα σουπερμάρκετ, ακόμη και μετά την υγειονομική κρίση του νέου κορωνοϊού.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

ΕΒΕΑ: Έρχεται νέα πρόσκληση για αμιγώς γυναικεία startups σε επενδυτικά κεφάλαια

Στο τέλος του μήνα πρόκειται να δημοσιευθεί μία νέα πανελλαδική πρόσκληση για πρόσβαση αμιγώς γυναικείων startup εταιρειών σε επενδυτικά κεφάλαια στο πλαίσιο της θερμοκοιτίδας...

Xiaomi 13: Τα Public υποδέχονται τη νέα κορυφαία σειρά smartphones

Τα Public, #1 προορισμός τεχνολογίας, φέρνουν την ολοκαίνουργια σειρά smartphones Xiaomi 13 και το γιορτάζουν μαζί με το brand, που προσφέρει ξεχωριστά δώρα, συμπληρώνοντας...

Το Ταμείο «Φαιστός» επενδύει στην καινοτόμα τεχνολογική εταιρεία SafeSize

Η 5G Ventures ανακοινώνει ότι το Επενδυτικό Ταμείο «Φαιστός» συμμετείχε μαζί με διεθνείς επενδυτές, κυρίως  από την Ευρώπη, στον νέο γύρο χρηματοδότησης (Series A+)...

NOVA: Ισχυροποίηση του δικτύου 4G και 5G πανελλαδικά

Το 4G και 5G Δίκτυο Κινητής της Nova ισχυροποιείται και αποκτά αυξημένη χωρητικότητα με την κατάργηση του δικτύου 3G της εταιρείας σε πανελλαδικό επίπεδο. Το...

Απλά Ψηφιακά 92: Τι σχεδιάζει το egg (Ρούλα Μπαχταλιά), το 5G στο Θριάσιο, η Microsoft και η HP

Την 10ετή πορεία του, καθώς και τα επόμενα βήματα του egg, ανέλυσε η διευθύντρια του επιχειρηματικού επιταχυντή της Eurobank, Ρούλα Μπαχταλιά, στον Δημήτρη Μαλλά...