21.3 C
Athens
Κυριακή, 28 Μαΐου, 2023

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα κάνουν μπίζνες στα social media

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Στα social media και τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έστρεψε τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα η πανδημία. Αναζητώντας νέα κανάλια για την προώθησή προϊόντων και υπηρεσιών, οι ελληνικές μικρομεσαίες εταιρείες μπήκαν, εν μέσω πανδημικής κρίσης, στο περιβάλλον του Facebook, του Instagram και του TikTok, για να προσεγγίσουν αγοραστές.

Σήμερα, το 59% των ελληνικών ΜμΕ κάνουν χρήση των social media για την προώθηση των προϊόντων τους και την επικοινωνία με τους πελάτες τους. Μάλιστα, άλλο ένα 6% απαντά ότι δεν έχει μεν ακόμη παρουσία σε τέτοια ψηφιακά κανάλια, αλλά ότι σκοπεύει να αποκτήσει.

Υπάρχει βέβαια και μια μερίδα των επιχειρήσεων της χώρας (1 στις 3), που δεν έχει μπει -ακόμη- στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Πάντως, η μεγάλη πλειονότητα, οι 7 στις 10 μικρές και μεσαίες εταιρείες στην Ελλάδα δηλώνει ικανοποιημένο από την παρουσία του σε πλατφόρμες, όπως το Facebook, ενώ οι 8 στις 10 θεωρούν αυτή την παρουσία ως σημαντική.

Όσον αφορά τις πλατφόρμες που επιλέγουν οι ελληνικές ΜμΕ, το Facebook είναι αναμφισβήτητα αυτή που κερδίζει την ψήφο εμπιστοσύνης τους. Το 95% όσων εταιρειών έχουν παρουσία στα social media επιλέγουν να το κάνουν στο Facebook.

Κάνει “κλικ” το Instagram

Η πανδημία, ωστόσο, έφερε υψηλά στις προτιμήσεις των ελληνικών εταιρειών και νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δεν είναι τυχαίο ότι, μεταξύ 2020 και 2022, έχει αυξηθεί κατά πολύ η χρήση του Instagram: σήμερα το χρησιμοποιεί το 65% των ελληνικών ΜμΕ από 49% το 2020.

Στο μεταξύ, η υγειονομική κρίση έφερε στην καθημερινότητα των ελληνικών μικρομεσαίων εταιρειών και νέα μέσα, όπως για παράδειγμα το TikTok. Ενώ το 2020 το ποσοστό των εταιρειών που έκαναν χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας ήταν πρακτικά μηδενικό, σήμερα φτάνει το 3%.

Digital καμπάνιες

Ένα άλλο εργαλείο που έβαλε στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων στην Ελλάδα η πανδημία είναι οι digital καμπάνιες προώθησης των προϊόντων και των υπηρεσιών τους. Σύμφωνα με έρευνα της COSMOTE και του ELTRUN για την ψηφιακή ετοιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα, σήμερα οι μισές εταιρείες χρησιμοποιούν digital καμπάνιες.

Ο δε αριθμός των επιχειρήσεων, που έχουν τρέχουν ψηφιακές ενέργειες προώθησης αυξήθηκε κατά 33% μεταξύ 2020 και 2022 (από 36% το 2020 σε 48% το 2022). Τα εργαλεία που κατά κύριο λόγο αξιοποιούν οι μικρομεσαίες εταιρείες στην Ελλάδα, για να τρέξουν καμπάνιες προώθησης, είναι το Google Search, το οποίο επιλέγουν σε ποσοστό 68% από 48% πριν από την πανδημία. Ακολουθεί το Google Display Network (63% σήμερα από 31% πριν από την πανδημία) και τα Facebook Ads, που υποχώρησαν, ωστόσο, στις προτιμήσεις των καταναλωτών (από 69% το 2020 σε 57% το 2022).

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Το HUAWEI Mate X3 ανοίγει το δρόμο για τη νέα εποχή στα foldable smartphones

Η Huawei λάνσαρε στην Ελλάδα το νέο HUAWEI Mate X3 - το εξαιρετικά ελαφρύ και λεπτό, quad-curve, αναδιπλούμενο smartphone με μεγάλη οθόνη. Το HUAWEI Mate...

Το e-shop.gr συνεργάζεται με τη BOX NOW

Η ταχύτατη εξυπηρέτηση του καταναλωτή είναι προτεραιότητα για το e-shop.gr που αναζητά συνεχώς τρόπους να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις της εποχής! Η συνεργασία του με...

Απλά Ψηφιακά 97: Οι Πλειάδες και η ελληνική καινοτομία στο IoT (Σπ. Μαζαράκης), οι ψηφιακές εκλογές και τα νέα 5G projects

Τα βήματα που έχουν γίνει στον τομέα του IoT, καθώς και την φιλοσοφία πίσω από την δημιουργία του cluster καινοτομίας Πλειάδες του ομίλου Quest...

Public και MediaMarkt μαζί στο «Ανακυκλώνω Αλλάζω Συσκευή 2023»

Public και MediaMarkt, μαζί στέκονται στο πλευρό των καταναλωτών και προσφέρουν χρήσιμες ecoliving συμβουλές για εξοικονόμηση ενέργειας στο σπίτι. Συμμετέχουν ΜΑΖΙ στον 3ο κύκλο...

Η Startup Pathways ανακοινώνει την έναρξη της συνεργασίας της με το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη

Η Startup Pathways και το πρόγραμμα Real Time Graduates του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη συνδιοργανώνουν ημερίδα με θέμα Startups in Shipping το Σάββατο, 27 Μαΐου...