16.5 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα κάνουν μπίζνες στα social media

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Στα social media και τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έστρεψε τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα η πανδημία. Αναζητώντας νέα κανάλια για την προώθησή προϊόντων και υπηρεσιών, οι ελληνικές μικρομεσαίες εταιρείες μπήκαν, εν μέσω πανδημικής κρίσης, στο περιβάλλον του Facebook, του Instagram και του TikTok, για να προσεγγίσουν αγοραστές.

Σήμερα, το 59% των ελληνικών ΜμΕ κάνουν χρήση των social media για την προώθηση των προϊόντων τους και την επικοινωνία με τους πελάτες τους. Μάλιστα, άλλο ένα 6% απαντά ότι δεν έχει μεν ακόμη παρουσία σε τέτοια ψηφιακά κανάλια, αλλά ότι σκοπεύει να αποκτήσει.

Υπάρχει βέβαια και μια μερίδα των επιχειρήσεων της χώρας (1 στις 3), που δεν έχει μπει -ακόμη- στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Πάντως, η μεγάλη πλειονότητα, οι 7 στις 10 μικρές και μεσαίες εταιρείες στην Ελλάδα δηλώνει ικανοποιημένο από την παρουσία του σε πλατφόρμες, όπως το Facebook, ενώ οι 8 στις 10 θεωρούν αυτή την παρουσία ως σημαντική.

Όσον αφορά τις πλατφόρμες που επιλέγουν οι ελληνικές ΜμΕ, το Facebook είναι αναμφισβήτητα αυτή που κερδίζει την ψήφο εμπιστοσύνης τους. Το 95% όσων εταιρειών έχουν παρουσία στα social media επιλέγουν να το κάνουν στο Facebook.

Κάνει “κλικ” το Instagram

Η πανδημία, ωστόσο, έφερε υψηλά στις προτιμήσεις των ελληνικών εταιρειών και νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δεν είναι τυχαίο ότι, μεταξύ 2020 και 2022, έχει αυξηθεί κατά πολύ η χρήση του Instagram: σήμερα το χρησιμοποιεί το 65% των ελληνικών ΜμΕ από 49% το 2020.

Στο μεταξύ, η υγειονομική κρίση έφερε στην καθημερινότητα των ελληνικών μικρομεσαίων εταιρειών και νέα μέσα, όπως για παράδειγμα το TikTok. Ενώ το 2020 το ποσοστό των εταιρειών που έκαναν χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας ήταν πρακτικά μηδενικό, σήμερα φτάνει το 3%.

Digital καμπάνιες

Ένα άλλο εργαλείο που έβαλε στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων στην Ελλάδα η πανδημία είναι οι digital καμπάνιες προώθησης των προϊόντων και των υπηρεσιών τους. Σύμφωνα με έρευνα της COSMOTE και του ELTRUN για την ψηφιακή ετοιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα, σήμερα οι μισές εταιρείες χρησιμοποιούν digital καμπάνιες.

Ο δε αριθμός των επιχειρήσεων, που έχουν τρέχουν ψηφιακές ενέργειες προώθησης αυξήθηκε κατά 33% μεταξύ 2020 και 2022 (από 36% το 2020 σε 48% το 2022). Τα εργαλεία που κατά κύριο λόγο αξιοποιούν οι μικρομεσαίες εταιρείες στην Ελλάδα, για να τρέξουν καμπάνιες προώθησης, είναι το Google Search, το οποίο επιλέγουν σε ποσοστό 68% από 48% πριν από την πανδημία. Ακολουθεί το Google Display Network (63% σήμερα από 31% πριν από την πανδημία) και τα Facebook Ads, που υποχώρησαν, ωστόσο, στις προτιμήσεις των καταναλωτών (από 69% το 2020 σε 57% το 2022).

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η AEGEAN επενδύει σε 4 νέα Airbus

Η AEGEAN ανακοινώνει τη στρατηγική της απόφαση να επενδύσει σε, αρχικά, τέσσερα αεροσκάφη μιας «ειδικά διαμορφωμένης», αναβαθμισμένης, έκδοσης των A321neo, με δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης...

Τα νέα προγράμματα Nova Family φέρνουν την οικογένεια πιο κοντά

Στη σύγχρονη εποχή όλοι μας θέλουμε να είμαστε σε συνεχή επικοινωνία και να μοιραζόμαστε έντονες στιγμές και εμπειρίες ψυχαγωγίας. Μια άλλη, ξεκάθαρη ακόμη ανάγκη...

Το OPPO Reno11F 5G κυκλοφορεί με borderless display και τριπλή κάμερα Ultra-Clear 64MP

Η OPPO, το κορυφαίο τεχνολογικό brand έξυπνων συσκευών, ανακοίνωσε τη διαθεσιμότητα του smartphone OPPO Reno11F 5G στην Ελλάδα. Με εντυπωσιακό στυλ, τριπλή κάμερα 64MP...

Μας πνίγουν τα ηλεκτρονικά σκουπίδια: 82 εκατ. μετρικοί τόνοι το e-waste το 2030  

Περισσότερα από 1,5 εκατ. φορτηγά 40 μετρικών τόνων, γεμάτα από παλιά κινητά τηλέφωνα, σπασμένα ψυγεία και πεταμένα ηλεκτρονικά τσιγάρα, τοποθετούνται από προφυλακτήρα σε προφυλακτήρα...

GEP: Ψηφιακά συστήματα για την αναβάθμιση της επαγγελματικής υγείας

Ο κ. Γιώργος Λαμπρινός, Πρόεδρος του ΠΑ.ΣΥ.Μ.ΕΠ. ΕΞ.Υ.Π.Π. και Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου GEP, συμμετείχε την Παρασκευή 12/04 στο πάνελ “Big Data...