21.6 C
Athens
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024

Ο πληθωρισμός αναγκάζει τους πολίτες να ψαλιδίσουν τις τηλεπικοινωνιακές δαπάνες

  •  της Νατάσας Φραγκούλη

Πιέσεις στα ψηφιακά νοικοκυριά και στις δαπάνες των πολιτών για συνδεσιμότητα και περιεχόμενο έχει αρχίσει να ασκεί η εκτίναξη του κόστους ζωής και ο πληθωρισμός. Περισσότερα από τα μισά νοικοκυριά (60%) ανησυχούν ότι ο πάροχος ευρυζωνικότητας και ο πάροχος συνδρομητικής τηλεόρασης (55%) θα αυξήσουν το κόστος της συνδρομής.

Την ίδια στιγμή, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 45% πιστεύει ότι πληρώνει περισσότερο απ’ ό,τι πρέπει για περιεχόμενο που δεν καταναλώνει. Μάλιστα, σχεδόν το 1/3 (27%) σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των πλατφορμών ροής (streaming) που χρησιμοποιεί, ενώ το ενώ το 21% ενδέχεται να μειώσει τον αριθμό των συνδεδεμένων συσκευών στο σπίτι.

Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι στις χώρες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη άνοδο της ζήτησης μετά την πανδημία – ο Καναδάς, η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ – εμφανίζονται σήμερα οι μεγαλύτερες πιθανότητες συρρίκνωσης της αγοράς.

«Μετά από την άνθηση του ψηφιακού νοικοκυριού, κατά τη διάρκεια των lockdowns της πανδημίας του COVID-19, οι ανάγκες των καταναλωτών ως προς τη συνδεσιμότητα και το περιεχόμενο φαίνεται να υποχωρούν», επισημαίνει η τελευταία μελέτη της EY, «Decoding the digital home».

Η μελέτη, που αποτυπώνει τη στάση των καταναλωτών απέναντι στην τεχνολογία, τα media και τις τηλεπικοινωνίες, δείχνει ότι, καθώς αφήνουμε πίσω μας την πανδημία, η χρήση των ψηφιακών μέσων επανέρχεται σε κανονικούς ρυθμούς, με πολλούς καταναλωτές να προσπαθούν να περιορίσουν την έκθεσή τους στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, το 34% σχεδιάζει να περνά λιγότερο χρόνο στο Διαδίκτυο.

Προτεραιότητα στην ασφάλεια

Η τάση απόσυρσης από τον διαδικτυακό κόσμο επιδεινώνεται από την αυξημένη εστίαση των καταναλωτών στην ασφάλεια και την ευεξία. Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι η πανδημία του COVID-19 έχει επιδεινώσει τους προϋπάρχοντες φόβους σχετικά με την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων. Δεν είναι τυχαίο ότι το 40% των νοικοκυριών δηλώνει ότι ανησυχεί περισσότερο για το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων από ό,τι πριν από την πανδημία.

Οι ανησυχίες για την ψυχική υγεία που σχετίζονται με την έκθεση στο Διαδίκτυο βρίσκονται επίσης στο επίκεντρο, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων καταναλωτών. Το 47% των ερωτηθέντων κάτω των 25 ετών σκέφτονται συχνά τον αρνητικό αντίκτυπο της χρήσης του Διαδικτύου στην ευεξία τους. Το ίδιο ποσοστό, στην ηλικιακή ομάδα 25 έως 44 ετών, ανησυχεί πολύ για το τι μπορεί να συναντήσουν στο διαδίκτυο.

Συνολικά, το 59% των νοικοκυριών πιστεύει ότι οι κυβερνήσεις και οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να κάνουν περισσότερα για την καταπολέμηση του επιβλαβούς διαδικτυακού περιεχομένου.

Περίπλοκες υπηρεσίες

Η μελέτη υπογραμμίζει, επίσης, ότι οι καταναλωτές αισθάνονται ότι οι προσφορές υπηρεσιών είναι πολύ περίπλοκες. Το 33% δυσκολεύεται να κατανοήσει τα προσφερόμενα ψηφιακά οικιακά πακέτα, ενώ 38% διακρίνει πολύ μικρές διαφορές μεταξύ ανταγωνιστικών παρόχων.

Συγχρόνως, ενώ πάνω από τους μισούς (54%) συμμετέχοντες στην έρευνα αναφέρουν ότι οι προσφορές γνωριμίας παίζουν ρόλο στην επιλογή παρόχου, 49% θεωρούν ότι οι προσφορές τούς δυσκολεύουν να προσδιορίσουν ποιος προσφέρει την καλύτερη αξία.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

HPE: Η επόμενη γενιά διαχείρισης δεδομένων με software-defined storage και automation που στηρίζεται στο ΑΙ

Η Hewlett Packard Enterprise ανακοίνωσε νέες λύσεις, διαθέσιμες στην πλατφόρμα HPE GreenLake cloud, που έχουν ως στόχο να απλοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο...

ΤΑΙΠΕΔ: Εκκίνηση διαγωνισμού για την ανάπτυξη Επιχειρηματικού Πάρκου στον Δήμο Φυλής

Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει την έναρξη του δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, για την ανάπτυξη του Επιχειρηματικού...

Aναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός»

Στην αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εργαζομένων σε σύγχρονους τεχνολογικούς τομείς στοχεύει η νέα πρόσκληση του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με...

Πάνω από 1 δισ. ευρώ έσοδα για τη Vodafone Ελλάδας σε ετήσια βάση

Ιδιαίτερα θετικά ήταν τα αποτελέσματα της Vodafone Ελλάδας κατά το οικονομικό έτος 2023-2024 που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2024), με τα έσοδα να σημειώνουν...

Όμιλος SOFTONE και Euronet: Στρατηγική συμφωνία για την αποδοχή ηλεκτρονικών πληρωμών

Ο Όμιλος SOFTONE, ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους cloud-based λύσεων επιχειρηματικού λογισμικού στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη, ανακοινώνει τη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας με...