15 C
Athens
Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου, 2023

Μικρή κάμψη στις συστηματικές online αγορές από σούπερ μάρκετ ελέω πολέμου

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Επίδραση στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών έχει η συνεχιζόμενη διεθνής κρίση, με τη διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών από σούπερ μάρκετ να βρίσκεται και αυτή στη δίνη της οικονομικής αβεβαιότητας.

Οι online αγορές από τα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας εμφανίζουν μία μικρή κάμψη το τελευταίο διάστημα, η οποία αποδίδεται εν μέρει σε διόρθωση ύστερα από τις πολύ μεγάλες αυξήσεις του 2020 και εν μέρει στην τάση αναβολής αγορών και στην εν γένει μείωση του όγκου αγορών το τελευταίο εξάμηνο.

Πρακτικά, μετά από την ιδιαίτερα απότομη αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων από τα σούπερ μάρκετ, λόγω της πανδημίας και ειδικά των lockdowns, η οποία ανέβασε τη διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών στο 50% γενικά και στο 12% για τα είδη παντοπωλείου, η περίοδος 2021-2022 έφερε μία σταδιακή διόρθωση σε ποσοστά 36% και 9% αντίστοιχα.

Tη μικρή κάμψη στις συστηματικές ηλεκτρονικές αγορές από σούπερ μάρκετ εντοπίζει το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) στην κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών, που πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 29 Αυγούστου έως 2 Σεπτεμβρίου 2022

Σύμφωνα, πάντως, με τα ευρήματα της έρευνας, παρά τη διόρθωση αυτή οι ηλεκτρονικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ παραμένουν πολλαπλάσιες αυτών της περιόδου πριν το 2020. Μάλιστα, το τελευταίο 6μηνο φαίνεται ότι ξεκινάει νέα ανάπτυξη του καναλιού αυτού με τα ποσοστά να παρουσιάζουν άνοδο, η οποία μένει να φανεί αν θα διατηρηθεί υπό το γενικό κλίμα οικονομικής αβεβαιότητας.

Η επίδραση του πολέμου

Συνολικά, πάντως, παρατηρούνται σημαντικές αλλαγές το τελευταίο διάστημα στις καταναλωτικές συνήθειες, οι οποίες αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις συνέπειες του πολέμου. Καταρχάς είναι ξεκάθαρη μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών.

Συγκεκριμένα το 84% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις (έναντι 79% στη μέτρηση του Απριλίου 2022). Άλλωστε η μέση εξοικονόμηση των καταναλωτών από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, σταθερά ξεπερνά το 13%.

Στο μεταξύ, το 75% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων, κάτι που αποδεικνύεται από την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το πρώτο τρίμηνο του 2022, η οποία πλησιάζει το 10%.

Επιπλέον, το 67% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου (έναντι 61% στη μέτρηση του Απριλίου).

Εξοικονόμηση χρημάτων 

Εκτός των βασικών αγαθών, εντονότερη είναι η τάση εξοικονόμησης χρημάτων στις δευτερεύουσες αγορές, όπως είναι οι αγορές για προσωπική φροντίδα, για είδη οικιακής βελτίωσης ή για αγορές παγίων. Συγκεκριμένα, το 83% δηλώνει ότι έχει αναβάλει αγορές για προσωπικά αντικείμενα, για ρούχα ή για είδη σπιτιού (έναντι 75% στη μέτρηση του Απριλίου).

Πρόκειται για μία τάση που συμπίπτει σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία η αγορά ανέμενε μεγαλύτερη κίνηση λόγω και της εκπτωτικής περιόδου.

Συνολικά, το 44% αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Η τάση αυτή η οποία καταγράφηκε και την περίοδο της κρίσης της πανδημίας, καταγράφεται και σήμερα, αρκετά εντονότερα.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

PYLON Hybrid: Η μοναδική all in one λύση της ελληνικής βιομηχανίας πληροφορικής

O Όμιλος EPSILON NET, ο καταλύτης του ψηφιακού μετασχηματισμού των ελληνικών επιχειρήσεων, και η Epsilon SingularLogic, μία από τις κορυφαίες εταιρείες του Ομίλου με...

Ο Όμιλος Quest ολοκλήρωσε τoν 5ο κύκλο του Quest Mini MBA

Ολοκληρώθηκε ο 5ος κύκλος του Quest Mini MBA, του προγράμματος επιμόρφωσης εργαζομένων, που έχει σχεδιασθεί από το Alba Graduate Business School αποκλειστικά για τις...

Πέντε ανανεωμένες ζώνες και τεράστιες επιλογές κινηματογραφικού περιεχομένου στα Novacinema

  ​Με «World Cinema», «Bloody Cinema», «Family Cinema», «Classic Cinema», και «Sunday Premiere», οι συνδρομητές θα απολαμβάνουν μοναδική κινηματογραφική εμπειρία θέασης Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου 2023. Novacinema,...

Προκήρυξη διαγωνισμού για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά

Ένα σημαντικό έργο για την Ήπειρο μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκήρυξε τον διαγωνισμό για τον οδικό άξονα «Ιωάννινα...

«Γκάζι» για την ανάπτυξη έξυπνων πόλεων με ΙοΤ και Ταμείο Ανάκαμψης

Γράφει η Μαρία Μόσχου  Με στόχο οι μεγαλύτερες πόλεις της χώρας να μετατραπούν σε έξυπνες εξασφαλίζοντας το ψηφιακό αύριο της Ελλάδας η χώρα αποκτά...