26.2 C
Athens
Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Mετακινήσεις με ταξί, ποδήλατα και πατίνια: Τι φέρει η αλλαγή της Beat σε Free Now

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου 

Με αρχική προσφορά μετακινήσεις με ταξί αλλά και ηλεκτρικά ποδήλατα αλλά και μελλοντικό στόχο την είσοδο ακόμα και των μέσων μαζικής μεταφοράς η Beat φέρνει στην χώρα την ευρωπαϊκή πλατφόρμα Freenow που στοχεύει να αλλάξει τις μετακινήσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Μια πλατφόρμα ολιστικής μετακίνησης που αρχικά θα προσφέρει μετακινήσεις με ταξί και ηλεκτρικά ποδήλατα, ενώ είναι ανοικτή για ένταξη και άλλων μέσων, όπως και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς δίνοντας τις βέλτιστες λύσεις για μετακίνηση στον αστικό ιστό είναι το νέο πρόσωπο της Beat.

Η χθεσινή ανακοίνωση για αλλαγή της Beat σε Freenow, μια πλατφόρμα που έχει αναπτυχθεί ήδη στην Ευρώπη και αποτελεί την μητρική εταιρεία της Beat τάραξε τα νερά στις μετακινήσεις που δημιουργούν καθυστερήσεις, προβλήματα και αυξημένο κόστος σε πολλούς Έλληνες αλλά και τουρίστες.

Η πλατφόρμα στην αρχική της μορφή

Αρχικά η πλατφόρμα θα προσφέρει υπηρεσίες ηλεκτρικών ποδηλάτων και τριών τύπων ταξί, ενώ στόχος είναι να ακολουθήσει συνεργασία και άλλων μέσων αλλά και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ουσιαστικά δίνοντας την δυνατότητα για εναλλακτικές, συνδυασμένες φθηνές και γρήγορες μετακινήσεις.

Δεν είναι τυχαίο ότι σύντομα το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών σε νομοσχέδιο-σκούπα που προωθεί θα επιδιώξει να λύσει σημαντικά προβλήματα στην μικροκινητικότητα, ενώ την ίδια στιγμή σύντομα όποιος χρησιμοποιεί πλέον ΜΜΜ θα μπορεί να πληρώνει και με την πιστωτική του κάρτα, ουσιαστικά κάνοντας πιο εύκολη την χρήση αστικών συγκοινωνιών.

Στόχος της νέας πλατφόρμας είναι να φέρει στην χώρα το μοντέλο του Mobility-As-A-Service (MaaS) με την Beat να μετατρέπεται  σε ένα super application για τις μετακινήσεις: από ταξί και ηλεκτρικά ποδήλατα μέχρι e-πατίνια. Το πρώτο βήμα γίνεται με την προσθήκη στην εφαρμογή της, πέρα από τα ταξί, και της δυνατότητας ενοικίασης ηλεκτρικών ποδήλατων της RideMovi. Η Ελλάδα είναι η πέμπτη χώρα, στην οποία προσφέρεται η δυνατότητα κράτησης ηλεκτρικών ποδηλάτων της RideMovi, με την υπηρεσία να είναι αρχικά διαθέσιμη στην Αθήνα και στη συνέχεια στη Θεσσαλονίκη.

Στόχος της εταιρείας

Στόχος της εταιρείας, όπως τον παρουσίασε χθες η διοίκησή της στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, είναι να ενσωματώσει στην εφαρμογή και άλλους παρόχους μετακίνησης, δίνοντας τη δυνατότητα στο ελληνικό κοινό να κάνει κράτηση όχι μόνο για το πλησιέστερο ταξί, αλλά και για άλλες επιλογές μικροκινητικότητας, όπως ηλεκτρικά πατίνια, e-μηχανάκια και ηλεκτρικά ποδήλατα.

Όσον αφορά τα ταξί πλέον οι επιβάτες θα έχουν επιλογή μεταξύ τριών τύπων στόλου. Το “Ταξί”, με όλα τα συνεργαζόμενα ταξί να βρίσκονται στο συγκεκριμένο στόλο, στοχεύει στη γρήγορη εξυπηρέτηση του επιβάτη. Το “Comfort ταξί”, αποκλειστικά με νεότερα οχήματα ηλικίας έως και 5 ετών, δίνει παραπάνω έμφαση στην άνεση, ενώ το Eco ταξί, αποκλειστικά με ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, εξασφαλίζει πιο πράσινες διαδρομές. Ο Comfort στόλος θα δέχεται μόνο ηλεκτρονική πληρωμή, ενώ ο Eco στόλος θα είναι αρχικά διαθέσιμος στο κέντρο της Αθήνας και σε πολλά σημεία του δήμου Θεσσαλονίκης.

Δεν είναι τυχαίο ότι κατά τρη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών – Υποδομών Γ. Ξιφαράς τόνισε ότι στόχος του υπουργείου είναι να ενισχύσει τα ΜΜΜ. «Δεν είναι πάντα και παντού προσβάσιμα. Πολλές φορές υπάρχει μικρή απόσταση για να φτάσει κανείς σε ένα μέσα αστικής συγκοινωνίας.  Ο αποτρεπτικός παράγοντας είναι πως θα φτάσει. Με αυτή την συνεισφορά στην μικροκινητικότητα με το freenow θα γίνει πραγματικότητα» είπε χαρακτηριστικά.

ΜΜΜ και αλλαγές

Μάλιστα ο κ. Ξιφαράς τόνισε ότι το υπουργείο κάνει ουσιαστικές κινήσεις. «Έχουμε ξεκινήσει διαδικασία για τυποποίηση της πληροφορίας ώστε να είναι διαθέσιμες οι εφαρμογές. «Το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου ήταν κλειστό και στόχος μας είναι να το ανοίξουμε. Ετσι όποιος θέλει να χρησιμοποιήσει πιστωτική κάρτα για να μπει σε λεωφορεία και μέσα στραθερής τροχιάς να μπορεί να το κάνει» είπε με νόημα.

Από την πλευρά της η Freεnow αποκάλυψε ότι στους επόμενους μήνες θα έρθουν και νέες συνεργασίες στην πλατφόρμα ανοίγοντας περισσότερες επιλογές στους επιβάτες.

Καταλήγοντας ανέφεραν ότι το 2021 ήταν χρονιά ρεκόρ για την BΕΑΤ υλοποιώντας 10,4 εκατομμυρία διαδρομές.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

MindTheHack: H 1η ελληνική πλατφόρμα κυβερνοασφάλειας που κάνει χρήση της τεχνητής νοημοσύνης

Η MindΤheHack, νέα εταιρεία παροχής υπηρεσιών κυβερνοασφάλειας, επαναπροσδιορίζει το πεδίο του τομέα αυτού με χρήση πρωτοποριακής τεχνολογίας. Σε μια εποχή όπου οι κυβερνοεπιθέσεις αυξάνονται κατά...

HPE: Η επόμενη γενιά διαχείρισης δεδομένων με software-defined storage και automation που στηρίζεται στο ΑΙ

Η Hewlett Packard Enterprise ανακοίνωσε νέες λύσεις, διαθέσιμες στην πλατφόρμα HPE GreenLake cloud, που έχουν ως στόχο να απλοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο...

ΤΑΙΠΕΔ: Εκκίνηση διαγωνισμού για την ανάπτυξη Επιχειρηματικού Πάρκου στον Δήμο Φυλής

Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει την έναρξη του δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, για την ανάπτυξη του Επιχειρηματικού...

Aναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός»

Στην αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εργαζομένων σε σύγχρονους τεχνολογικούς τομείς στοχεύει η νέα πρόσκληση του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με...

Πάνω από 1 δισ. ευρώ έσοδα για τη Vodafone Ελλάδας σε ετήσια βάση

Ιδιαίτερα θετικά ήταν τα αποτελέσματα της Vodafone Ελλάδας κατά το οικονομικό έτος 2023-2024 που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2024), με τα έσοδα να σημειώνουν...