9.3 C
Athens
Σάββατο, 18 Ιανουαρίου, 2025

Μ. Τσαμάζ: Ο πόλεμος τιμών δεν ευνοεί την εγχώρια αγορά τηλεπικοινωνιών – Έρχεται το «Τ» στο σήμα

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου

Λάβρος κατά του πολέμου τιμών που έχει ξεσπάσει από τις αρχές του χρόνου στις τηλεπικοινωνίες εμφανίστηκε χθες, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, όταν στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης κλήθηκε να σχολιάσει τον ανταγωνισμό.

«Ο πόλεμος τιμών καθυστερεί τις επενδύσεις και μπορεί να οδηγήσει και στην χρεοκοπία», είπε χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι εντέλει δεν ευνοεί την ίδια την αγορά. Έσπευσε δε, να εξηγήσει «όχι τις δικές μας επενδύσεις βέβαια, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί και υλοποιούνται χωρίς καθυστερήσεις».

Σύμφωνα με τον ίδιο, όποια εταιρεία μπει σε έναν πόλεμο τιμών, τότε αναμένεται να αντιμετωπίσει προβλήματα ρευστότητας, υπενθυμίζοντας στο παρελθόν την Wind. «Εάν εξετάσουμε παλαιότερα παραδείγματα και σε άλλες χώρες, αυτό που έχει συμβεί μετά από έναν πόλεμο τιμών είναι οι εταιρείες που συμμετείχαν και ήταν αδύναμες σε ταμειακές ροές, να οδηγηθούν σε χρεοκοπία», επεσήμανε και συνέχισε λέγοντας ότι κάτι παρόμοιο είχε γίνει και πριν 12 χρόνια στην ελληνική αγορά όταν δύο πάροχοι μπήκαν σε μια τέτοια διαδικασία με αποτέλεσμα ο ένας στο τέλος να φθάσει στο χείλος της χρεοκοπίας».

«Ο ΟΤΕ θα διατηρήσει την κυρίαρχη θέση του στην ελληνική αγορά, καθώς θα συνεχίσει να υλοποιεί το επενδυτικό του πρόγραμμα», είπε στο μήνυμά κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης του Ομίλου.

Ο επικεφαλής του ΟΤΕ, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ξεκάθαρισε ότι ο Οργανισμός δεν προχώρησε σε καμία αύξηση τιμών, όπως ακριβώς είχε προαναγγείλει στις αρχές του χρόνου, τονίζοντας ότι στόχος είναι η υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος που έχει εξαγγείλει, ο οποίος θα οδηγήσει σε αύξηση συνδρομητών.

Σταδιακή ενσωμάτωση του «Τ»

Ο κ. Τσαμάζ ανακοίνωσε την σταδιακή ενσωμάτωση του σήματος «T» της Deutsche Telekom στην επικοινωνία του Ομίλου ΟΤΕ. Όπως ανέφερε «αποτελούμε μέλος του Ομίλου Deutsche Telekom, ενός εκ των κορυφαίων ομίλων τηλεπικοινωνιών παγκοσμίως, με το Νο1 brand στην Ευρώπη, το brand “T”. Ήρθε η στιγμή να αξιοποιήσουμε αυτό το brand, ενσωματώνοντας σταδιακά το σήμα “T” στις επικοινωνίες μας». Μάλιστα, επισήμανε ότι αξιοποιώντας τη δύναμη της μάρκας Cosmote στην εγχώρια αγορά και ένα εμπορικό σήμα που αναγνωρίζουν εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως, «θα ενισχύσουμε περαιτέρω τη θέση μας».

Η συνδρομητική τηλεόραση και η πειρατεία

Η πειρατεία στην συνδρομητική τηλεόραση είναι πληγή, καθώς αποτελεί μεγάλο πρόβλημα και απώλεια εσόδων, ανέφερε σχετικά. «Εμείς υπολογίζουμε ότι οι παράνομες συνδέσεις είναι 500 με 600 χιλιάδες, ενώ η NOVA ανεβάζει τον αριθμό σε πάνω από 800.000. Σε κάθε περίπτωση η πειρατεία είναι μεγάλη πληγή και πρέπει κάτι να γίνει», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Οπτική ίνα στο σπίτι και 5G

Αναφερόμενος στο Fiber to The Home – FTTH, ο κ. Τσαμάζ είπε ξεκάθαρα ότι απαιτείται η βοήθεια του κουπονιού από την κυβέρνηση. Ωστόσο για πρώτη φορά σημείωσε ότι η έναρξη του νέου κουπονιού που μειώνει τις τιμές με την μορφή επιδότησης για FTTH αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2024. Υπενθυμίζεται ότι η αγορά ανέμενε το σχετικό κουπόνι μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του 2023. «Το κουπόνι είναι απαραίτητο, αλλιώς η κίνηση μειώνεται» είπε ο κ. Τσαμάζ.

Ο ΟΤΕ το 2022:

  • Ανέπτυξε με σταθερό ρυθμό τις προηγμένες υποδομές FTTH.
  • Εδωσε πρόσβαση στην οπτική ίνα σε επιπλέον 350 χιλιάδες σπίτια, ενώ στο τέλος του 2023 θα φτάσουν σχεδόν το 1,4 εκατομμύριο. Στόχος τους είναι να καλύψουν τα 2/3 των συνολικών γραμμών της χώρας, ή 3 εκατομμύρια σπίτια και επιχειρήσεις, έως το 2027.
  • Προχώρησε σε δωρεάν αναβάθμιση των ευρυζωνικών ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να καλύψει υψηλές ταχύτητες, με τους συνδρομητές υπηρεσιών οπτικών ινών να φτάνουν σχεδόν το 1,5 εκατομμύριο.

Ερωτώμενος για τις εξαγγελίες της ΔΕΗ για ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών ξεκαθάρισε ότι κάθε επένδυση είναι θετική. «Ακούμε πολλά για επενδύσεις από τους ανταγωνιστές. Το θέμα είναι τι υλοποιείται» είπε, ενώ χαρακτήρισε την ΔEΗ ως αξιόπιστο και σοβαρό παίκτη.

Ο κ. Τσαμάζ τόνισε ότι πρώτη προτεραιότητα για τον ΟΤΕ αποτελεί η συνεχής ανάπτυξη του δικτύου 5G. «Έχοντας πετύχει 80% πληθυσμιακή κάλυψη στο τέλος του 2022, στοχεύουμε στο 90% για το 2023 και σε πάνω από 90% στις μεγάλες πόλεις. Και στην κινητή, η διαθεσιμότητα, η αξιοπιστία και η ταχύτητα του δικτύου είναι τα στοιχεία εκείνα που χτίζουν την εμπιστοσύνη των πελατών μας και οδηγούν στην προσέλκυση νέων. Θα συνεχίσουμε να χτίζουμε σε αυτά τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, παρέχοντας την κορυφαία υπηρεσία στην αγορά».

Τα μηνύματα στους μετόχους

«Το 2022 ήταν ακόμη μία χρονιά ισχυρών επιδόσεων για τον OΤΕ. Είμαστε υπερήφανοι που πετύχαμε όλους τους οικονομικούς και λειτουργικούς στόχους που είχαμε θέσει στην αρχή του έτους. Και μάλιστα, σε ένα περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι τηλεπικοινωνίες ήταν ένας από τους πολλούς κλάδους που “χτυπήθηκαν” από τις αυξήσεις στην ενέργεια και στα κόστη. Παράλληλα, ο ανταγωνισμός συνέχισε να εντείνεται, με τους πελάτες να αναζητούν όλο και περισσότερο εξατομικευμένες λύσεις για τις ανάγκες τους», ανέφερε απευθυνόμενος στους μετόχους.

«Κόντρα σε αυτό το περιβάλλον, εμείς συνεχίσαμε την αναπτυξιακή μας πορεία, αυξάνοντας τα έσοδα και την κερδοφορία EBITDA κατά 4%, ενώ και οι ταμειακές μας ροές αυξήθηκαν κατά 24%. Οι ισχυρές αυτές επιδόσεις αποτελούν πραγματικό επίτευγμα και επιβεβαιώνουν την αποφασιστικότητα, το πάθος και τη δέσμευση όλων των εργαζομένων του OΤΕ. Παρά τις αντιξοότητες και χάρη στις ισχυρές μας επιδόσεις, διατηρήσαμε στο ακέραιο το μεγάλο επενδυτικό μας πλάνο. Οι επενδύσεις μας αποτελούν προϋπόθεση για τη διασφάλιση της μελλοντικής μας ανάπτυξης και για την υλοποίηση του οράματός μας, να είμαστε ο κορυφαίος πάροχος ψηφιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα, με επίκεντρο τη βιώσιμη ανάπτυξη»

Έργα ICT

Ο ΟΤΕ κατέγραψε σημαντική ανάπτυξη και στον τομέα των επιχειρησιακών πελατών. «Η δραστηριοποίησή μας στο Β2Β και το ICT αποτελεί καθοριστικό παράγοντα όχι μόνο για τη δική μας μελλοντική εξέλιξη αλλά και για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της οικονομίας και του δημοσίου. Τα έσοδα από υπηρεσίες ICT αυξήθηκαν κατά 26% και εκτιμούμε ότι θα συνεχίσουν να αυξάνονται, επωφελούμενα από την υλοποίηση του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας», είπε ο κ. Τσαμάζ.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Sparkle συνεργάζεται με την Oceanic Environmental Cables για ανάκτηση και ανακύκλωση υποβρυχίων καλωδίων

Η Sparkle, ο πρώτος διεθνής πάροχος υπηρεσιών στην Ιταλία που συγκαταλέγεται στους δέκα κορυφαίους παγκοσμίως, υπέγραψε συμφωνία με την Oceanic Environmental Cables (OEC) για...

Απλά Ψηφιακά 161: Τι βλέπει η ΕΕΤΤ (Κ. Μασσέλος) για τις τηλεπικοινωνίες το 2025

Την πορεία και τις σημαντικότερες προκλήσεις για την αγορά των τηλεπικοινωνιών ανέλυσε ο Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Καθηγητής Κωνσταντίνος Μασσέλος, στον...

Ενισχύεται η παρουσία του Ομίλου Motor Oil στη λιανική αγορά των Convenience Stores

Η Core Innovations, θυγατρική του Ομίλου Motor Oil, προχώρησε στην εξαγορά της αλυσίδας καταστημάτων μικρής λιανικής TWENTY 4 SHOPEN, ενισχύοντας την παρουσία της στη...

Λογαριασμοί ταξιδιωτικών πρακτορείων πέφτουν θύματα υποκλοπης λόγω πλαστοπροσωπίας

Πρόσφατα, μέσα σε διάστημα μιας εβδομάδας, μια νέα και εκτεταμένη εκστρατεία phishing έθεσε σε κίνδυνο περισσότερες από 7.300 επιχειρήσεις και 40.000 άτομα σε όλο...

Public: Ξεκίνησαν οι εκπτώσεις με εγγύηση χαμηλότερης τιμής

Τα Public εγκαινιάζουν την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων προσφέροντας απόλυτη σιγουριά σε θέματα τιμών. Οι καταναλωτές θα μπορούν έως τις 28 Φεβρουαρίου, να επωφεληθούν...